Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 8 / 2020

  • Text
  • Logistics
  • Freight
  • Distribution
  • Transport
  • Chain
  • Forwarding
  • Warehousing
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...

50 2X2 СЪБИТИЯ

50 2X2 СЪБИТИЯ Robotics and Automation Robotics and Automation e сред водещите специализирани изложения за роботика и автоматизация във Великобритания. Този година събитието ще се проведе на 3 и 4 ноември в Ковънтри. Водещи в индустрията доставчици ще представят най-модерните си решения за индустрията, включително индустриални роботи, коботи, автономни мобилни роботи и превозни средства с автоматично насочване, монтажни машини и оборудване за обработка на части, както и най-новите постижения в изкуствения интелект и интернет на нещата. В програмата на събитието са планирани още презентации, лекции, дискусии и обучения. Logistik & Transport Международното търговско изложение и конференция Logistik & Transport ще се проведе на 3 и 4 ноември в Гьотеборг (Швеция). Мениджъри, експерти и анализатори, ангажирани с управление на веригите за доставки, транспорта и логистиката, ще споделят своя опит, продукти и услуги в рамките на двудневното събитие. В съпътстващата му програма са заложени презентации, лекции и дискусии. Предвижда се да бъдат дискутирани актуални въпроси, като как да бъдем подготвени за бързите промени; какво да направим, за да поддържаме организацията по време на кризи и какви стратегии са необходими, за да се върне светът към нормалното си ежедневие. Ще бъдат разгледани въпроси, свързани с глобалните вериги на доставки, трансформацията в търговията, електронната търговия и доставките до последната миля. КНИГИ Управление на риска по веригата на доставки От политическа несигурност до прекъсване на търговския обмен и киберзаплахи рисковата среда непрекъснато се разгръща и често възникват нови предизвикателства, изискващи незабавно внимание, за да се избегнат смущения във веригата на доставки. В третото издание на „Управление на риска по веригата на доставки“ (Supply Chain Risk Management) е изследван широк спектър външни заплахи, като са използвани различни казуси. Авторът на книгата Джон Манерс-Бел описва подробно как да се подходи към различни заплахи, включително природни бедствия, климатични промени, престъпления с карго, тероризъм и сигурност. Джон Манерс-Бел е главен изпълнителен директор на Transport Intelligence, компания за маркетингови проучвания в логистичната индустрия. Той е и гостуващ професор в London Metropolitan University и сътрудник към Британския институт за логистика и транспорт (CILT). Интеграция на е-бизнес и веригата на доставки Използването на похвати и технологии за електронен бизнес при управление на веригите на доставки повишава ефективността в логистиката, производството, дистрибуцията и други свързани дейности. Авторът на книгата „Интеграция на е-бизнес и веригата на доставки“ (E-Business and Supply Chain Integrationо) д-р Йозлем Бак обяснява как редица инструменти могат да се използват за създаване на e-supply chain и постигане на по-добра производителност. В труда са разгледани реални случаи и са дадени примери от индустрията, за да се илюстрира как електронният бизнес може да подобри управлението на веригата на доставки, и се подчертават отрицателните резултати, когато е неправилно управлявана. Д-р Йозлем Бак е работила с големи автомобилни компании. Тя е преподавател към Университета в Хъдърсфийлд (Huddersfield University), Великобритания, където води курсове, свързани с управлението на веригите на доставки. 50 8 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ABSTRACTS IN ENGLISH 51 WE ARE CONSTANTLY CHANGING, AND WILL KEEP ON CHANGING Since August 1, 2020, World Transport Overseas (WTO) has changed its corporate identity with “We are already working on our strategic plan of the company. a new logo. This represents a part of the evolution of “Vision 2030” to cover the most important logistics markets in the world with our own subsidiaries the brand over the last 20 years, and coincides exactly with the company’s strategic plan “Vision 2030” by the end of 2030. Our new subsidiary company in aimed at presence in the most important logistics China – World Transport Overseas China – is the first markets in the world with own representative offices and most significant step in this strategic plan. We, by the end of the decade. The new logo embodies the at WTO, strongly believe that innovation is a catalyst for success, and we are constantly investing in global coverage and the three modes of transport offered – air, sea, and land – focusing also on the application of green technologies in all business activities World Transport it”, says Mr. Nikolay Nikolov, Managing Director of Overseas. LOGICORP – A MODERN APPROACH TO THE HANDLING OF CONTAINERIZED CARGO Logicorp is a new center for maritime and port exchange are used, and the operations related to the services, with the help of which the company Unimasters raises its containerized cargo service through tainers, trailers and other means of transportation storage, processing, and repair of large-tonnage con- the port of Varna-West to a qualitative new level, being typical only for specialized terminals in devel- The center for maritime and port services Logi- meet the highest international standards. oped economic zones around the world. The center is corp also has modern maintenance facilities, a customs warehouse, a modern cross-dock for transship- located in the Industrial Zone South of Devnya, and is located at immediate vicinity of the entrance of the ment of full loaded containers (FCL) and less loaded port’s container terminal. containers (LCL), 3PL services and courier services, In the organization of processes, the most advanced digital technologies for data processing and parts and other ship’s as well as a high-tech warehouse with vessel’s spare supplies. DIGITAL TRANSFORMATION HAS GIVEN NEW ENERGY TO THE PORTS In an interview for LOGISTIKA magazine, Mr. information between stakeholders from public and Angel Zaburtov, Director General of the Bulgarian private sector. It optimizes, manages, and automates Port Infrastructure Company, shares information on the port and logistics processes through a single data the strategies, projects, and vision for the development of Bulgarian ports. What we have already done with the Maritime Sin- transmission linking transport and logistics chains. “We started a very important project, from a logistics point of view, for the development and im- achieve with the new project. Everything that is relatgle Window (one-stop service) project, we must also plementation of an electronic information exchange ed to the movement of the ships is recorded already system in Bulgarian ports (Port Community System on electronic media, and now our goal is to achieve – PCS). The PCS system is an open electronic platform that enables intelligent and secure exchange of this in terms of cargo, too”, says the Director General. 12 16 18 GROWTH AT A FAST PACE From the original idea to the finished product (assembled, labelled, tested, and delivered to effectively fit into the existing supply chain) – this is concept the managers of the factory for manufacturing of cable components and systems in the town of Targovishte – Howag OOD, are relying on. The company is a part of the Swiss HOWAG Group which has started its business activities on the Bulgarian market some 5 years ago. Nowadays, more than 110 employees are working at the factory. The company’s products are widely used in mechanical engineering, medical equipment, construction equipment, telecommunications, etc. The company’s production is exported from the factory in Targovishte mainly to countries in Central and Western Europe – Switzerland, Germany, Austria, and Slovakia. 24 IN SEARCH OF A NEW FUNDING MECHANISM FOR HIGHER EDUCATION The provision of human resources in recent years “For many years, the emphasis in education was has become one of the biggest challenges for Bulgarian business. Just months ago, there was a severe mission in higher education establishments exceed- on quantity, not quality, and the state quota for ad- shortage of labor in the domestic market, but what is ed the number of secondary school graduates. In the the current situation in the labor market? What needs last two years, this practice has been changed, and to change to get closer to the successful training models, and to prepare the human resources needed for sion in the universities is approaching the proposals now each year the approved state quota for admis- industries? These are some of the topics commented for LOGISTIKA magazine by Mr. Dobrin Ivanov, able proposals, we also need a good partnership with made by our association. In order to prepare reason- Executive Director of the Bulgarian Industrial Capital Association. higher education establishments”, says Mr. Dobrin Ivanov. 34 СЪДЪРЖАНИЕ 8• 2020 51