Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 8 / 2020

  • Text
  • Logistics
  • Freight
  • Distribution
  • Transport
  • Chain
  • Forwarding
  • Warehousing
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...

32 ЕЛЕКТРОННА

32 ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ – Казвате, че много шум трябва да вдигаме около продукта, но къде е онази граница между маркетинговия шум и тихото говорене на качеството на самия продукт? – Обичам да разказвам следната случка. Това беше през 1989 – 1990 г. С баба ми и двамата ми братя отидохме да продаваме семки на пазара в Красно село. Обаче никой не купува. Баба каза, че така няма как да стане и трябва да започнем да вдигаме шум, защото никой не ни забелязва. И понеже аз съм най-приказливият от моите братя, започнах да подвиквам и подканям и хората започнаха да купуват. Накрая дойде един човек и каза: „Ето това момче ще стане добър търговец...“. Това беше първият урок, който дори аз не съм го осъзнавал тогава като търговска тактика, но го приложих на практика по-късно. Две години, преди да създам Interactive Share, правех блог и всички знаеха кой съм. Разбира се, минах през много лутания – беше време, когато работех с 50 души, които нямаше как да контролирам лично. Днес вече предпочитам да съм Брад Пит пред Троя – с група яки и верни воини, вместо да разполагам с голяма армия, която не познавам. – При толкова много предлагане в интернет, където отвсякъде нещо изскача, ние, потребителите, не се ли чувстваме заглушени от много викане? – Това е абсолютно така. Но шумът няма да спре, а ще се засилва. Всеки трябва да се бори за клиенти с креативност, оригиналност, добавена стойност. Да е автентичен, да е оригинален. Това е новото бъдеще. Трябва да си на хората в устата, а не в краката, категорично. Но не смятам, че трябва да си и най-шумният. Човек трябва да се доверява на интуицията си. Но всичко зависи, естествено, от продукта. В много случаи той говори сам за себе си. Аз например продавам услуга. И хората няма как да разберат за моята услуга, ако не съм шумен, но по един много интелигентен начин. Когато рекламираш себе си, трябва да правиш много неща, без да мислиш за пари и първо да докажеш колко много можеш да си полезен. Вярвам във философията: дай, дай, дай и накрая поискай. – COVID-19 предизвика много хора да отделят инвестиции и да се насочат към по-бърза дигитализация на бизнеса, независимо какъв е той. Каква е ролята на дигиталния маркетинг в дигиталната трансформация на една компания? – Зависи от нивото, на което е бизнесът. Един е начинът, ако достатъчно е напреднал в интернет, но ако тепърва започва, ако е в началото или средата на промяната, бих посъветвал всеки да си намери партньор дигитална агенция. За да вземе ноухауто много бързо, като си плати някой да му свърши работата професионално. Да му въведе ред в процеса и оттам той да надгражда. Аз искам, учителите например, с малко вложение да създадат собствен дигитален продукт. Ако съм учител по математика, мога да направя видеа за всеки урок от програмата и да направя онлайн курсове. Това може да направи и учителят по български, по физическо... Просто човек трябва да гледа накъде духа вятърът и да печели от това. Светът се трансформира много бързо. Технологиите са тук отдавна, но ние не сме готови да се променим. Ясно е, че вървим към тоталната свързаност, към колективния ум и не можем да спрем прогреса. Всеки човек трябва да реши от кои ще бъде – от тези, които се съпротивляват, или от тези, които ще се включат? Мисля, че това, което се случва в момента, е за добро. Всичко скоро ще се промени – и комуникациите, и продажбите. Но за да продаваш добре, първо трябва да имаш добър вътрешен диалог. Богиня МАТЕЕВА 32 8 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ