Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 years ago

ЛОГИСТИКА 8 / 2020

  • Text
  • Logistics
  • Freight
  • Distribution
  • Transport
  • Chain
  • Forwarding
  • Warehousing
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...

22 МЕНИДЖМЪНТ

22 МЕНИДЖМЪНТ «Нашият водещ мотив не е печалбата, но като мениджмънт ние също управляваме процеси и всичко, което пише в книгите за корпоративния бизнес, го има и при нас.» възможности, за да проявят интерес към нас големи компании и да се настанят около нашите пристанища. – По какво се различава управлението на ДППИ от корпоративния мениджмънт? – Разликата е, че в едно търговско дружество водеща е печалбата, а при нас водещото е да създадем най-добрите условия за обслужване на икономиката и на компаниите, чиято работа зависи от пристанищата, т.е. трябва да извършим най-добрата услуга на оптимална цена. Нашият водещ мотив не е печалбата, но като мениджмънт ние също управляваме процеси и всичко, което пише в книгите за корпоративния бизнес, го има и при нас. – Да видим черноморските пристанища. Защо пристанище Констанца се разви така динамично? – Защото румънците са 4 пъти повече от нас и икономиката им е 4 пъти по-голяма от българската. Но те обработват около 60 млн. тона товари на 4 пъти по-голяма икономика, а ние работим 35 млн. тона, което ще рече, че обработваме дори повече товари спрямо икономиката ни. Когато говорим за Черно море, трябва да посочим, че най-голяма е икономиката на Украйна, съответно там се обработват около 150 млн. тона товари. В Черноморския регион пристанищата започнаха да се развиват много добре, защото интересът към тях е много голям. След това е руската икономика, но тя има излаз от много места, и това, което е с излаз на Черно море, е по-малко от румънската икономика. После идва огромният потенциал на Грузия. Винаги съм определял Каспийския регион като наша ниша, за която постоянно трябва да мислим. Ние поддържаме много добро сътрудничество с колегите от Баку, където направиха ново пристанище с огромна индустриално-логистична зона. Съвсем естествено е, че искат да станат най-големия логистичен хъб на Каспийско море с излаз на Черно море. И чак след това сме ние и Турция. Добре е да се сравняваме с другите, но ние трябва да говорим за нашата икономика, ние трябва да говорим за нашите индустриално-логистични – Кое е най-хубавото във Вашата работа? – Най-хубаво е, когато направиш първата копка, след това да прережеш и лентата. Човек изпитва удоволствие от постиженията. Те осмислят съществуването. – Кое е любимото Ви мениджърско правило? – Не отивай при шефа с проблем, а с решение. Не обичам да ми съобщават Интересът, без предложения как да се разрешат. Идеята е заедно да обсъдим казуса и да отсеем най-правилното решение за момента. – Кое е любимото Ви извънпристанищно занимание? – Много обичам да се разхождам в парка. – Защо? – Защото виждам парка като умален модел на обществото. И това, което наблюдавам, е добро. Виждам хора, които съжителстват много добре на място, където няма правила. В парка идват хора на възраст от 1 месец до 101 години. Те са облечени различно и вършат различни неща – едни тичат, други карат колело, трети играят, четвърти се държат за ръце и се целуват, пети се припичат на слънце или си говорят с някого. Не хвърлят боклуци по алеите и е чисто и подредено. Там хората показват, че могат да се самоорганизират и да живеят добре, което ме обнадеждава. Богиня МАТЕЕВА 22 8 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ