Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
КАМИОНИ 9 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 9 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
5 months ago

ЛОГИСТИКА 7 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Freight
  • Distribution
  • Warehousing
  • Forwarding
  • Transport
  • Ford
  • Stamh
  • Fontys
  • Tourneo
  • Baoli
  • Transit
  • Logistics
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...

54 КЛАСАЦИИ

54 КЛАСАЦИИ Стрес тестовете за логистиката на трети страни Топ 50 на световните 3PL доставчици Силно свързан със свиването на глобалната икономика, пазарът на 3PL услуги също усети разрушителното въздействие на COVID-19 през тази година. От друга страна, продължителната търговска война между САЩ и Китай остави негативен отпечатък върху растежа на сектора. Според анализатори нестабилната бизнес среда кара все по-голям брой 3PL доставчици да предприемат нетрадиционни действия, за да оцелеят. В световен мащаб компаниите, предлагащи логистични услуги като трета страна (3PL), са изправени пред сериозен стрес тест през тази година. Според Евън Армстронг, президент на консултантската компания Armstrong & Associates (A&A), 2020 г. ще остане като година на „стратегическа криза“ за логистичните мениджъри, които се стремят към устойчив бизнес план със своите 3PL партньори. „В настоящата несигурна за бизнес среда все поголям брой логистични доставчици са принудени да предприемат драматични действия, с които да изплуват – или рискуват, или са вън от бизнеса“, посочва Армстронг. Консултантската компания публикува традиционната си класация Топ 50 на 3PL доставчиците в световен мащаб за 2019 г., като я подкрепя и с годишно изследване за развитието на този сектор. В новия доклад „По-стратегически: Тенденции в 3PL/Взаимоотношения с клиенти“ Армстронг и неговите анализатори наблюдават изместване от първоначалните 3PL стратегии за продажби. В него е подчертана връзката със списъка Fortune 500, която включва най-големите корпорации в САЩ. „За да сте част от Топ 50, се изисква добре обмислена стратегия за растеж на бизнеса, както и развитие чрез сливане и придобиване. Важно е да се надграждат силните страни по отношение на стойността, услугите, удовлетвореността на клиентите, експертизата и изпълнението на оперативния модел“, посочва президентът на A&A. Тенденциите са показател за непрекъснато повишаване на осведомеността от предимствата от използването на 3PL услуги. Според Армстронг този растеж трябва да се задържи в близко бъдеще. Общият растеж на пазара на 3PL услугите в САЩ достига 15,8% през 2018 г. (най-високият от 2010 г. насам), последван от спад с -0,3% през 2019 г. Като се вземе под внимание последното десетилетие, 3PL доставчиците са развили бизнес със средно два до три пъти по-висок темп на растеж в американската икономика. „Американската икономика е тясно свързана с Китай, както и нейните вериги на доставки. Продължителната търговска война забави през 2019 г. подема на международната търговия, растежа на 3PL услугите и други бизнеси в САЩ“, казва Армстронг. Клиентите най-често използват комбинация от услуги за управление на транспорта и складовете и/ или услугите с добавена стойност. Управлението на транспорта се класира като топ използвана услуга във всички региони. 3PL доставчиците в Азиатско-Тихоокеанския регион предоставят на клиентите значителен дял международни услуги, докато базираните в Европа, Близкия изток и Африка предлагат повече услуги по съхранение в склада, услуги с добавена стойност и интегрирани решения. Северноамериканските 3PL доставчици обикновено предоставят услуги с добавена стойност, управление на транспорта и по съхранение в склада. Осемдесет и три на сто от спедиторите и 98% от компаниите, предлагащи логистични услуги като трета страна, посочват, че използването на 3PL е допринесло за подобряване на услугите за крайните клиенти. Това показват резултати от 24-тото годишно проучване на 3PL сектора на Infosys Consulting, Penske Logistics и Penn State University. Шестдесет и шест на сто от потребителите и 93% от доставчиците на 3PL отбелязват, че се предоставят нови и иновативни начини за подобряване на логистичната ефективност. Както и в предишните години, най-често аутсорснатите функции са свързани с трансакции, оперативни и повтарящи се дейности. Най-разпространените аутсорсинг дейности са вътрешен транспорт (73%), складиране (73%), международен транспорт (65%), митническо посредничество (54%) и спедиция (52%). 54 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

КЛАСАЦИИ 55 Топ 50 на глобалните 3PL доставчици Armstrong & Associates (към м. май 2020 г.) Търговско напрежение и пандемия Кати Мороу Робърсън, президент на консултантската компания Logistics Trends & Insights, отбелязва, че едва ли има незасегнати 3PL доставчици през 2019 г. от търговската война между САЩ и Китай. „Спедиторските услуги и обемът на интермодалните превози регистрират спадове през миналата година. Вероятно на онези 3PL доставчици, които не са имали балансирано портфолио от услуги, търговската война е оказала по-негативно влияние“, посочва тя. Що се отнася до COVID-19, Робърсън посочва, че производството бавно се възстановява и ще има известен подем от 3PL дейност, като складиране и дистрибуция. „Ще продължи да се ускорява растежът на електронната търговия. Въздействието на COVID-19, засегнало печалбите през първата половина на годината, ще продължи да се отразява и през 2021 г.“, прогнозира президентът на Logistics Trends & Insights. Според нея намалението на въздушния товарен капацитет е довело до някои съществени промени в търсенето на видовете транспорт. Като пример тя дава железопътната линия между Азия и Европа. Някои компании добавят допълнителни блок-влакове, за да отговорят на нарасналото търсене. „Мултимодалните опции като море/въздух също се използват повече, както стоките, които обикновено се доставят със самолети, започват да се транспортират с кораби“, допълва Робърсън. Въздействието на е-търговията Базираната в Ел Сегундо (Калифорния) компания за WMS решения – 3PL Central, публикува данни, показващи безпрецедентен ръст в обема на поръчките от електронната търговия след блокирането. Въз основа на собствената си клиентска база, през средата на 2020 г. от компанията наблюдават 81% увеличение на обема на поръчките спрямо миналата година и найвисоките обеми на поръчки за 3PL услуги някога – наравно с Черния петък през 2019 г. Растеж се наблюдава при 3PL доставчиците, изпълняващи поръчките за стоки от първа необходимост и хранителни продукти, но най-тежко са засегнати онези, които се съсредоточават изцяло върху B2B сегмента и „несъществените“ потребителски продукти. Дейвид Милър, генерален мениджър в калифорнийската компания, посочва, че много участници в индустрията се „справят с нарушенията“. Според него топ доставчиците откриват колко важни са техните бизнеси. Очевидно е, че медицинската техника и хранителните стоки заемат основно място във веригите на доставки, но други продукти, като електроника, комуникационно оборудване и учебни пособия, намаляват дела си. „Ние установихме четири тенденции при топ 3PL доставчиците, включително ефективността при оползотворяване на складовото пространство, за да се съхранят повече стоки – казва Милър. – Компаниите, отговарящи на увеличеното търсене, трябва да действат бързо или рискуват да загубят клиенти в това критично време.“ Брутни приходи № Компания за 2019 (млн. USD) 1 DHL Supply Chain & Global Forwarding 27,302 2 Kuehne + Nagel 25,875 3 Nippon Express 19,953 4 DB Schenker 19,349 5 C.H. Robinson 15,309 6 DSV Panalpina 14,355 7 Sinotrans 10,549 8 XPO Logistics 10,287 9 UPS Supply Chain Solutions 9,302 10 J.B. Hunt (JBI, DCS & ICS) 8,788 11 Expeditors 8,175 12 CJ Logistics 7,173 13 CEVA Logistics 7,124 14 Hitachi Transport System 6,472 15 DACHSER 6,408 16 GEODIS 6,379 17 Toll Group 6,335 18 Damco/Maersk Logistics 5,965 19 GEFCO 5,365 20 Kerry Logistics 5,274 21 Bolloré Logistics 5,180 22 Kintetsu World Express 5,067 23 Yusen Logistics/NYK Logistics 4,410 24 Agility 4,122 25 Ryder Supply Chain Solutions 3,969 26 Hub Group 3,668 27 Coyote Logistics 3,600 28 Imperial Logistics 3,507 29 Total Quality Logistics 3,394 30 Burris Logistics 3,100 31 Transplace 3,000 32 Hellmann Worldwide Logistics 2,974 33 Schneider Logistics & Dedicated 2,650 34 Sankyu 2,613 35 Penske Logistics 2,600 36 FedEx Logistics 2,310 37 MODE Transportation 2,300 38 Transportation Insight 2,210 39 Echo Global Logistics 2,185 40 Landstar 2,173 41 NFI 2,130 42 Mainfreight 2,038 43 Groupe CAT 1,925 44 Fiege Logistik 1,925 45 Americold 1,775 46 Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services 1,750 47 ID Logistics Group 1,737 48 Worldwide Express/Unishippers 1,675 49 APL Logistics 1,630 50 BDP International 1,552 Според Милър ще има регионализиране на производствата, което ще ограничи зависимостта от Китай, ще доведе до намаляване на товарните превози по море за години напред и ще увеличи нуждите от вътрешен интермодален транспорт. Той също така вижда възстановяването на товарите с въздушни превози по-бързо от личните пътувания. „Търсенето на товарни въздушни превози трябва да върне повече самолети във въздуха при по-конкурентни тарифи в сравнение с морските превози – казва мениджърът. – Очакваме, че всички сектори ще се възстановят в дългосрочен план, но за 3PL доставчиците следващите няколко години ще бъдат... интересни.“ Гена ЦВЕТАНОВА По материали на Logistics Management СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 55