Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
КАМИОНИ 9 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 9 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
5 months ago

ЛОГИСТИКА 7 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Freight
  • Distribution
  • Warehousing
  • Forwarding
  • Transport
  • Ford
  • Stamh
  • Fontys
  • Tourneo
  • Baoli
  • Transit
  • Logistics
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...

52 Топ 20 на

52 Топ 20 на производителите на складови машини Пазарът през 2019 г. се свива, но приходите на големите нарастват След няколко рекордни години, през 2019 г. се забелязва лек спад на някои от големите пазари на подемно-транспортна техника – европейският и американският. Благодарение на ръста на азиатския пазар общите приходи на компаниите в Топ 20 на световните производители на кари все пак нарастват с 2,9%. Размествания сред най-големите няма и едва ли скоро ще има, освен ако няма някакви сливания между тях. Вижте как се представиха световните каростроители през миналата година. Традиционно, от много години американската медия Modern Material Handling прави годишна класация на световните производители на подемно-транспортни машини. Това става в края на лятото, след като бъдат готови финансовите отчети на фирмите. А след ръста – криза След години на двуцифрен растеж в проценти приходите на компаниите от Топ 20 отбелязват много леко покачване през миналата година – само с 2,9%. Същото обаче едва ли ще важи за 2020 г., където още през първото тримесечие има 10% намаление в приходите от продажби. Според Джей Гаслер, председател на американската Industrial Truck Association (ITA), пандемията не е лоша за пазара на подемно-транспортни машини. Търсенето на електрически машини преживява бум заради ръста на онлайн търговията. Компаниите се стремят да компенсират принудителното спиране, като се опитват да разширят оперативната си дейност, за да наваксат в бизнеса. Тази година съотношението между електрически машини и машини с ДВГ вече е 73:27 в сравнение с 66:34 през 2019 г. и 64:36 през 2018 г. Машините с ДВГ са предпочитани в строителните складове, а също и при отдаването под наем, особено за събития. През април обаче те спряха. Продължава тенденцията за по-силно търсене на телематични решения за управление на автопарка. Технологията става все по-стандартизирана и достъпна за средните клиенти. Расте използването на алтернативни енергийни източници, като литиево-йонни батерии и водородни Продажби и поръчки на машини по региони Регион Поръчки Доставки 2018 2019 % разлика 2018 2019 % разлика Европа (53 държави) 524 063 490 551 –6,4% 508 412 503 694 –0,9% Америка (55 държави) 328 610 306 448 –6,7% 303 620 299 814 –1,3 Азия (43 държави) 637 201 667 957 4,8% 630 310 647 229 2,7% Африка (56 държави) 20 851 18 954 –9,1% 19 164 18 969 –1% Океания (29 държави) 27 254 22 966 –15,7% 28 017 23 565 –15,9% Общо (236 държави) 1 537 979 1 506 876 –2,0% 1 489 523 1 493 271 0,3% Данните са от Worldwide Industrial Truck Statistics 52 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ горивни клетки. Очаква се литиево-йонните батерии да се използват все повече и повече заради поевтиняването на лития. Другата тенденция е все по-голямото търсене на автономни машини. Заради това и компаниите продължават да роботизират своите машини. Първите 10 Toyota продължава да държи първото място и едва ли скоро някой ще є го отнеме. Компанията е продала 282 000 бройки през 2019 г., което представлява 7% увеличение спрямо 2018 г. В същото време приходите є са същите както през 2018 г., когато отчита 16% ръст. В началото на 2019 г. Toyota придобива американската Hoist Liftruck (преименувана на Hoist Material Handling). Със седалище в Източно Чикаго, щата Индиана, и фабрика с площ 550 000 квадратни фута, Hoist има близо 25 години опит в производството на мотокари, рийчстакери, контейнеровози и други с товароподемност от 7 до 57 тона. Намиращата се на второ място KION отчита 8,2% увеличение на глобалните си приходи от подемнотранспортни машини, достигайки 7173 млрд. долара. Същевременно продадените от компанията машини са намалели с 2,1% в световен мащаб. Пазарът є в Северна Америка отчита спад от 7,6% до 266 800 продадени бройки. В същото време при азиатско-тихоокеанския бизнес на KION има увеличение с 3,9% през 2019 г. Заемащата трето място Jungheinrich отчита 7% увеличение на приходите въпреки подобно намаление на входящите поръчки и продадени бройки машини от 121 000 през 2018 г. на 112 900 през 2019 г. От европейския пазар са 87% от приходите на

53 Топ 20 на производителите на кари в млн. долари № № Приходи Приходи % разлика Марки Държава на Компания 2019 2018 2018 2019 2019/2018 машини централата 1 Toyota Industries Corporation 1 13 292 13 356 0,5% Toyota, Raymond Япония 2 KION Group 2 6 633 7 173 8,1% Linde, STILL, Baoli Германия 3 Jungheinrich 3 4 363 4 576 4,9% Jungheinrich Германия 4 Mitsubishi Logisnext Co. 4 4 270 4 152 -2,8% UniCarriers, Mitsubishi, CAT Япония 5 Crown Equipment Corp. 5 3 480 3 720 3,7% Crown, Hamech САЩ 6 Hyster-Yale Materials Handling, Inc. 6 3 174 3 292 Hyster, Yale, Nuvera САЩ 7 Anhui Forklift Truck 7 1 414 1 438 1,7% Heli, CHL Китай 8 Hangcha Group Co. 8 1 229 1 268 3,2% HC, Hangcha Китай 9 Doosan Industrial Vehicle 10 1 121 1 166 Doosan Южна Корея 10 Clark Material Handling International 9 790 783 -0,9% Clark Южна Корея 11 Komatsu 11 649 649 0% Komatsu Япония 12 Hyundai Heavy Industries 12 400 406 1,5% Hyundai Южна Корея 13 Lonking Forklift Co. 13 343 343 0% Lonking Китай 14 Combilift 15 293 335 14,3% Combilift Ирландия 15 EP Equipment 14 294 310 5,4% EP, Big Joe Китай 16 Manitou 16 218 218 0% Manitou Франция 17 Konecranes 17 185 185 0% Konecranes Финландия 18 Liuzhou LiuGong Forklift Co. N/A 89 94 5,6% LiuGong Китай 19 Godrej & Boyce Mfg. Co. 18 79 77 -2,5% Godrej, Neo, Bravo Индия 20 Hubtex Maschinenbau GmbH & Co. 19 72 72 0% Hubtex Германия Общо 42 388 43 613 2,9% компанията, като най-големите увеличения са в Германия, Австрия, Италия и Великобритания въпреки несигурността около Брекзит. Бизнесът с нови машини нараства с 6%, а краткосрочният бизнес с наем и употребявана техника остава непроменен. Приходите от следпродажбени услуги са нараснали с 8%, а бизнесът с финансови услуги надхвърля данните за предходната година с 20%. Mitsubishi Logisnext запазва четвъртото място след леко понижаване на приходите, което според компанията се дължи на неблагоприятния валутен курс. Компанията е продала 103 000 бройки през 2019 г., което е по-малко от 116 000 през предходната година. През миналата година компанията пуска нова серия мотокари Mitsubishi от 3 – 4 тона, електрически машини Cat и Mitsubishi с капацитет от 1,3 да 1,8 тона, както и две AGV решения – автономен влекач и автономен стакер. Crown Equipment остава на пето място след 7% увеличение на приходите до 3,72 млрд. долара. Ръстът на Hyster Yale е почти с 4%, с приходи от 3,29 млрд. долара. Компанията е продала 100 300 бройки през 2019 г., което е спад спрямо 101 900 продадени през 2018 г. Миналата година компанията пуска на пазара нова гама машини, произведени от Hyster-Yale Maximal в Китай, които се продават под марките Hyster UT и Yale UX за приложения с по-ниска интензивност на работа. В началото на 2020 г. Hyster-Yale пуска нов електрокар с товароподемност от 3 до 5 тона с вградена литиево-йонна батерия за пазарите на Америка и Европа, Близкия изток и Африка. Очаква се по-късно през 2020 г. да бъде предложена и версия на машината с товароподемност от 7 до 9 тона. Приходите на намиращата се на седмо място Anhui леко нарастват при 14% ръст в продажбите на машини до 152 360 бройки. Намиращата се на осмо място Hangcha отчита ръст на приходите с 4,9% в местна валута, което се равнява на 3,2% увеличение в долари, до 1,27 млрд. долара. Компанията е продала 139 366 бройки през 2019 г. Девета в нашия списък е корейската Doosan, която увеличава приходите си с 4% през 2019 г. Последният в Топ 10 – Clark Material Handling, отчита почти непроменени приходи през 2019 г. – 783 млн. долара. Добри постижения Намиращата се на 12-о място Hyundai е продала 16 515 машини през 2019 г., което е спад спрямо 2018 г. В същото време Hyundai Construction Equipment (HCE) става първата компания в Корея, разработила автономни складови машини. Те се управляват дистанционно с помощта на създадена от компанията система за управление на маршрута. Освен това има система за безопасност при движение, включваща 2D лазерни скенери за безопасност, които могат да възприемат заобикалящата среда на машината, да откриват препятствия и да предотвратяват сблъсъци. Combilift се изкачва с едно място нагоре – на 14- о, след като продава 6400 машини, постига 13% увеличение спрямо 2018 г. и отчита 335 млн. долара приходи. Компанията продължава своята политика за инвестиране на 7% от оборота обратно в научноизследователска и развойна дейност и иновации. Новият в класацията LiuGong дебютира в класацията на 18-о място с приходи от 94 млн. долара. Компанията е продала 12 262 складови машини през 2019 г., което е увеличение с 12% спрямо 2018 г. Базираната в Индия Godrej & Boyce, заемаща 19-о място, е продала 3668 машини през 2019 г. Тя се насочва към пазара на триопорни електрокари с пускането на линията си Bravo. Продуктът е проектиран и произведен в Индия след 24-месечна развойна дейност. Васил ВАСИЛЕВ СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 53