Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Осмата логистична бизнес конференция се превърна в най-голямото бизнес събитие от март месец насам. Тя протече под мотото „Най-ценно е това, което създава стойност!“ * За първата годишнина от присъствието на Raben Group на българския пазар в интервю за сп. Логистика с Николай Стоянов. * Фирма за монтаж и производство на машини Инокс в Разград регистрира през последните години двуцифрени ръстове в приходите. * Как да подготвим склада за е-търговия. * и още...
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...
Четете в броя: * Качеството на палетите EPAL е гаранция за сигурност в логистиката. * Електронната товарителница: критични точки и въпросителни. * FreightTech компаниите в логистиката на автомобилните превози в Европа. * Оригиналните продукти изискват майсторски решения. * Пет подхода за дигитализиране на логистиката. * и още...
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * БГ премиера на новия самосвал DAF CF. * Scania качи легендарния V8 до 770 к.с. * С новите камиони Volvo в четирите посоки на света. * С новите MAN по пътя и извън него. * Actros 5 и New Sprinter – звездите на Mercedes-Benz. * Тест: Приключението Active и Trail с Ford. * Тест: Новият Volkswagen Caddy – един смартван. * Тест: Новите Peugeot e-Expert и Citroёn e-Jumpy. * и още...
Четете в броя: * Новите модели на Volvo идват в България. * Mercedes-Benz с два нови модела – Actros F и Actros Edition 2. * Scania представя гамата си от електрически камиони. * DAF с нов CF Electric с удължен пробег. * MAN – много лъвски новости. * Тест: Електрическите Vivaro-e и Zafira-e. * Тест: От MAN eTGE до MAN Lion’s City 18. * и още...
Четете в броя: * Камионите на 2020 година. * Новият IVECO S-WAY Natural Power в България. * Над 50% спад при регистрациите на нови камиони през 2020 г. * Уникален DAF XF Super Space Cab Celebration Edition за Хонетра. * Честит юбилей на Volvo Trucks в България! * Тест: Ford Transit 4х4 – защо не? * и още...
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...
Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Четете в броя: * Електрическият индустриален багер Liebherr EP 934 C. * Си Ем Ел България представи иновативната машина JCB Hydradig на българския пазар. * Новото поколение тежки верижни багери от серия Zaxis-7 на Hitachi. * и още...
Четете в броя: * Hyundai Construction Equipment Europe продължава нова А-серия с 30-тонния верижен багер HX300AL. * HYDROG - един от най-големите в Европа производители на професионални машини за пътно строителство и пътно поддържане. * Mecalac с нова свързана телематична услуга. * и още...
Четете в броя: * SpaceX избра телескопичните товарачи на Magni TH. * Тествайте уникалния булдозер на Shantui модел SD32-8. * Виртген България достави на ГБС три машини за автомагистрално полагане. * и още...
Четете в броя: * Mecalac 6MDX с просторна кабина за най-голяма безопасност. * Челният товарач HL960A от новата А-серия на Hyundai . * Основните приоритети на АПИ по стратегическите инфраструктурни проекти. * и още...
Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.
23-то издание на Официалния годишен справочник "КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България", който излиза от 1998 г.
Ръководство за използването на многократните ЕКМТ разрешителни - Документ на Международния Транспортен Форум, издание 2014
Годишен каталог за камиони, ремаркета, автобуси, вавоне, сервизи, части и компоненти, гуми, масла, системи за управление, карти за разплащане и други.
34 ФИНАНСИ ВИЗИТНА КАРТИЧКА Владимир Данаилов поема поста изпълнителен директор на ФнФ в средата на юни 2020 г. Присъединява се към екипа на дружеството в период, в който се адаптират финансови инструменти в отговор на предизвикателствата от пандемията COVID-19. Той има богат опит в публичния и частния сектор в страната и чужбина. Оглавявал е Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции. Преди да се поеме оперативното ръководство на ФнФ, е заместник-кмет по направление „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ към Столична община. – Какви са критериите, на които трябва да отговарят МСП, за да се възползват от новия гаранционен продукт? – Практически почти всички малки и средни предприятия са допустими. Има съвсем малко ограничения, които са свързани с европейските регламенти. Те се отнасят основно за земеделските производители, финансови институции и няколко специфични сектора. Целта е кредитите да бъдат предоставени без допълнителни административни тежести при възможно най-облекчени условия. Предприятията ще могат да кандидатстват в избраната от тях банка партньор, като приложат всички документи и декларации, необходими за кандидатстване за кредит. Банките ще одобряват и управляват кредитите по своите правила, но облекчени специално за програмата. – Каква ще е подкрепата за иновативните и стартиращите фирми? – Иновативните компании са сърцето на икономическия растеж и могат да преобразят имиджа на България. От друга страна, това е и сегментът, който се влияе изключително от динамиката в икономиката. Затова подкрепата за тях е изключително важна. Вече имаме действаща програма за подпомагане на самонаети лица и малки стартиращи предприятия с много кратка или почти никаква бизнес история, включително такива, създадени от уязвими групи. Ресурсът за тази мярка е общо 24 млн. лв. Размерът на финансирането е до 50 хил. лв. за инвестиционни и оборотни средства под формата на дългосрочни кредити до максимум 10 години. Фирмите могат да кандидатстват пред три финансови посредници. Имаме също инструмент, предназначен за подкрепа на иновационни компании особено в ключови сфери като дигитализацията, био- и нанотехнологиите, мехатрониката и роботиката, финтех, чистите и информационните технологии и др. Тук ресурсът е по линията на дяловите инструменти и е в размер на 150 млн. лв. Голяма част от него вече е достъпна за стартъпите и иновативните компании чрез четири инвестиционни фонда – „Иновейшън акселерейтър България“, „Витоша венчър партнърс“, „Ню вижън 3“ и „Морнингсайд хил“. Размерът на инвестицията варира в широк диапазон при различните посредници и според етапа на развитие на компаниите. Наред с финансирането чрез дяловите инструменти, насочени към стартиращи предприятия, нашите финансови постредници предоставят също менторска и стратегическа подкрепа на компаниите. Подкрепата за такъв тип иновативни компании е един от най-вълнуващите аспекти в нашата работа. Развитието през последните 10 – 15 години в сферата на високите технологии направи така, че в момента да имаме едни много добри предпоставки България да се превърне в следващия технологичен хъб на Европа. През последните 7 години българската икономика започна да се променя от аутсорсинг в такава, която създава продукти с висока добавена стойност. 34 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
ФИНАНСИ 35 «Вече имаме действаща програма за подпомагане на самонаети лица и малки стартиращи предприятия с много кратка или почти никаква бизнес история, включително такива, създадени от уязвими групи.» – Какви проекти на частни дружества, свързани с транспорта и логистиката, могат да получат финансиране? – Има поне три опции за компаниите, които оперират в сектор транспорт и логистика. Първо, това е Фондът за градско развитие (ФГР), който е един от най-добре работещите ни инструменти и действа от близо 2 години. Със средствата на ФГР се предоставят заеми с вградени гаранции. Финансовият инструмент е насочен към 39 български общини и към публични и частни проекти за градско развитие, включително за подобряване на общинската транспортна инфраструктура и развитие на икономическите зони в съответните градове. Всяка инвестиция на логистична компания, която попада в плановете за развитие на тези 39 общини, може да бъде допустима за финансиране. Посредниците, които управляват средствата за ФГР, са три – Фонд „Север“, Фонд „Юг“ и Фонд „София“. Ресурсът, насочен към тях, е в размер на 353,3 млн. лв., включително за гаранции. Посредниците имат ангажимент да осигурят и допълнителен частен ресурс в размер над 220 млн. лв. По този начин до крайните получатели ще достигнат близо 550 млн. лв. В Габрово, Враца и Ямбол вече има реализирани проекти, свързани с изграждането на складови бази, производствени халета, подобряване на инфраструктура, спомагаща за по-добра транспортна връзка. Втората опция е новият гаранционен продукт, който ще заработи в началото на есента. Третата опция е за най-иновативните компании, които разработват технологични решения за сектор транспорт и логистика – чрез дялово финансиране. – Как ще изглеждат финансовите инструменти в новия програмен период 2021 – 2027 г.? – През следващия програмен период 2021 – 2027 г. финансовите инструменти ще имат все по-голямо поле на приложение. От една страна, ресурсът ще бъде с увеличен размер, от друга – индустриите, в които финансовите инструменти ще намират приложение, ще са повече. За в бъдеще планираме да структурираме инструменти, които ще са свързани с образованието, науката, високите технологии, зелената индустрия и човешките ресурси. Така наречената Зелена сделка, върху която Европейската комисия поставя акцент през следващия оперативен период, предполага инициативи, свързани с климатичните промени. Тази динамика неминуемо ще се отрази както на целите, така и на характеристиките на финансовите инструменти през следващия програмен период. Нарастваща част от финансирането ще бъде насочена през финансови инструменти, а ФнФ ще има задачата да ги структурира. – Какви цели си поставяте като изпълнителен директор на дружеството? – Целите ми са свързани, от една страна, със структуриране на финансовите инструменти по найдобрия начин, така че да максимизираме положителния ефект от тях върху пазара и крайните получатели, които могат да се възползват от финансиране. Другата ми цел е свързана с по-широко популяризиране на ползите от финансовите инструменти. В България те не са много добре разбрани както от финансовия, така и от частния сектор. Да поддържаме добра връзка с бизнес екосистемата и с финансовите посредници, това също е сред нашите основни цели и моя като изпълнителен директор. Гена ЦВЕТАНОВА ФНФ УПРАВЛЯВА РЕСУРС ОТ 1,2 МЛРД. ЛВ. Фонд мениджър на финансовите инструменти в България, известен като Фонд на фондовете, е публично държавно дружество, създадено през октомври 2015 г. Работи от началото на 2016 г. Основната му дейност е свързана със структурирането и управлението на финансови инструменти, които са съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове. Финансовите инструменти представляват специализирани схеми за финансиране, в които дружеството предоставя публични средства на различни целеви групи крайни получатели чрез финансови посредници и банки под формата на кредити, гаранции, дялови и квазидялови инвестиции. Фондът на фондовете разполага с ресурс от над 1,2 млрд. лева, а 2014 – 2020 г. е вторият програмен период, през който част от средствата се отпускат чрез финансови инструменти. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 35
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook