Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Осмата логистична бизнес конференция се превърна в най-голямото бизнес събитие от март месец насам. Тя протече под мотото „Най-ценно е това, което създава стойност!“ * За първата годишнина от присъствието на Raben Group на българския пазар в интервю за сп. Логистика с Николай Стоянов. * Фирма за монтаж и производство на машини Инокс в Разград регистрира през последните години двуцифрени ръстове в приходите. * Как да подготвим склада за е-търговия. * и още...
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...
Четете в броя: * Качеството на палетите EPAL е гаранция за сигурност в логистиката. * Електронната товарителница: критични точки и въпросителни. * FreightTech компаниите в логистиката на автомобилните превози в Европа. * Оригиналните продукти изискват майсторски решения. * Пет подхода за дигитализиране на логистиката. * и още...
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * БГ премиера на новия самосвал DAF CF. * Scania качи легендарния V8 до 770 к.с. * С новите камиони Volvo в четирите посоки на света. * С новите MAN по пътя и извън него. * Actros 5 и New Sprinter – звездите на Mercedes-Benz. * Тест: Приключението Active и Trail с Ford. * Тест: Новият Volkswagen Caddy – един смартван. * Тест: Новите Peugeot e-Expert и Citroёn e-Jumpy. * и още...
Четете в броя: * Новите модели на Volvo идват в България. * Mercedes-Benz с два нови модела – Actros F и Actros Edition 2. * Scania представя гамата си от електрически камиони. * DAF с нов CF Electric с удължен пробег. * MAN – много лъвски новости. * Тест: Електрическите Vivaro-e и Zafira-e. * Тест: От MAN eTGE до MAN Lion’s City 18. * и още...
Четете в броя: * Камионите на 2020 година. * Новият IVECO S-WAY Natural Power в България. * Над 50% спад при регистрациите на нови камиони през 2020 г. * Уникален DAF XF Super Space Cab Celebration Edition за Хонетра. * Честит юбилей на Volvo Trucks в България! * Тест: Ford Transit 4х4 – защо не? * и още...
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...
Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Четете в броя: * Електрическият индустриален багер Liebherr EP 934 C. * Си Ем Ел България представи иновативната машина JCB Hydradig на българския пазар. * Новото поколение тежки верижни багери от серия Zaxis-7 на Hitachi. * и още...
Четете в броя: * Hyundai Construction Equipment Europe продължава нова А-серия с 30-тонния верижен багер HX300AL. * HYDROG - един от най-големите в Европа производители на професионални машини за пътно строителство и пътно поддържане. * Mecalac с нова свързана телематична услуга. * и още...
Четете в броя: * SpaceX избра телескопичните товарачи на Magni TH. * Тествайте уникалния булдозер на Shantui модел SD32-8. * Виртген България достави на ГБС три машини за автомагистрално полагане. * и още...
Четете в броя: * Mecalac 6MDX с просторна кабина за най-голяма безопасност. * Челният товарач HL960A от новата А-серия на Hyundai . * Основните приоритети на АПИ по стратегическите инфраструктурни проекти. * и още...
Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.
23-то издание на Официалния годишен справочник "КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България", който излиза от 1998 г.
Ръководство за използването на многократните ЕКМТ разрешителни - Документ на Международния Транспортен Форум, издание 2014
32 ФИНАНСИ България има всички предпоставки да се превърне в технологичен хъб на Европа Владимир Данаилов, изпълнителен директор и член на УС на Фонда на фондовете В опит да намали икономическите щети от COVID-19 Фондът на фондовете (ФнФ) разработи кризисна гаранционна схема и адаптира съществуващи финансови инструменти (ФИ) в подкрепа на един от най-уязвимите сегменти на икономиката – малките и средните предприятия (МСП). Паралелно се подготвя за новия програмен период 2021 – 2027 г., където се очаква европейските средства за ФИ да нараснат още повече. Как безпрецедентната финансова криза промени приоритетите на дружеството, какви са ползите от финансовите инструменти и възможностите за инвестициите в публични и частни проекти, насочени към подобряване на транспортната инфраструктура и икономическите зони – разговарям с новия изпълнителен директор и член на УС на дружеството Владимир Данаилов. – Г-н Данаилов, как ФнФ подкрепя икономиката и каква е ролята на финансовите инструменти, които разработвате и управлявате? «Основната разлика между дяловото и кредитното финансиране е, че първото носи голям риск и възможност за голяма печалба при успех, а второто – умерен до нисък риск и ограничена възможност за печалба.» – Фондът на фондовете подкрепя икономиката по най-универсалния начин – чрез финансов ресурс. Ние сме дружество, чийто принципал е Министерството на финансите. Наша основна задача е да реализираме политики за развитие, финансирани с европейски средства. Правим това чрез структуриране и управление на финансови инструменти. За разлика от безвъзмездната помощ, те се прилагат на принцип, възможно най-близък до пазарния механизъм. Чрез грантове дадена община или частна организация получава финансов ресурс, но няма ангажимент да го върне. При финансовите инструменти идеята е, че даден проект трябва да бъде структуриран и икономически обоснован, така че да носи възвръщаемост. Осигуряваме инвестиционна подкрепа чрез кредити, гаранции или дялово участие. Често използваме тези различни категории финансови инструменти в комбинация. На пазара работят 16 наши инструмента, договорени с четири оперативни програми в България. – Какви са плюсовете за икономическото развитие и бизнесите? – От една страна, използваният ресурс от оперативните програми веднъж се влива в икономиката, подкрепя частни и публични организации. След това той се връща във ФнФ, тъй като е под формата на кредит или дялова инвестиция. Върнатите средства от финансираните проекти, както и потенциалните други приходи от тях могат да се използват отново за подкрепа на други получатели и проекти. Така финансовите инструменти дават възможност за „рециклиране“ на средствата и те могат да бъдат използвани повторно. От друга страна, финансовите инструменти работят на принципа на комбинация между публично и частно финансиране. То стига до крайния получател чрез финансови посредници, които също имат ангажимент да осигурят допълнителен частен ресурс. По този начин ефектът от финансовите инструменти се мултиплицира, а средствата се насочват към икономически жизнеспособни проекти. Част от финансовите инструменти застъпват още една сфера на подкрепа, в която частното финансиране обичайно е ограничено поради по-високия рисков профил на крайните получатели. Такива са например стартиращите предприятия. Стартирането на бизнес е предизвикателство за всеки предприемач. Това е период, в който е необходимо финансиране, за да се закупи машина или да се наеме още един инженер. Стартиращият бизнес обикновено не би могъл да се финансира сам и това би го направило уязвим, неконкурентен, дори би създало предпоставки да фалира. От друга страна, банките се притесняват да отпуснат кредити на фирми, които са без бизнес история или имат по-висок рисков профил. Точно тук е и нашата роля. Фондът на фондовете поема риска, за да могат тези крайни получатели да имат достъп до финансиране при облекчени условия. 32 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
ФИНАНСИ 33 «За да се позиционираме на картата като технологичен център, чрез дялов инструмент насърчаваме както стартиращи, така и зрели компании, на които им трябва подкрепа да направят следващата голяма стъпка в развитието си като експанзия на международния пазар.» – Какво дължи предприемачът, ако стартъп идеята не се реализира успешно? – На всеки бизнес, особено на стартиращия, може да се случи по една или друга причина да не успее да се развие. Ако за финансирането си компанията използва обикновен кредит, тя трябва да го върне с лихва. Ако не успее да изплати заема, банката ще продаде обезпечението си и случаят ще приключи. Ако обаче използва дялово и квазидялово финансиране, компанията си поделя риска с инвестиционния фонд. Инвеститорът знае, че ако инвестицията е успешна, ще получи много повече средства от тези, които е дал. От друга страна, ако проектът се провали и фирмата фалира, той ще получи само ликвидационен дял. Това е основната разлика между дяловото и кредитното финансиране – първото носи голям риск и възможност за голяма печалба при успех, а второто – умерен до нисък риск и ограничена възможност за печалба. Инвестиционните фондове, които структурираме, позволяват на инвеститорите, включително ФнФ, да разпределят риска си в десетки, понякога стотици компании. По този начин, ако част от фирмите в портфейла на фонда не оцелеят, вероятността той да възвърне основното финансиране и да реализира печалба от целия портфейл е значително по-голяма. – В средата на април 2020 г. ФнФ мобилизира ресурс в отговор на икономическите последици от COVID кризата и представи нов гаранционен продукт. Какво предвижда гаранционната схема и кога ще започнат да се отпускат кредитите, които бяха определени като „необикновени“? – COVID кризата промени значително плановете на дружеството. Динамичната година наложи бързо разработване на нов инструмент, както и адаптиране на съществуващите за справяне с икономическите последствия от безпрецедентната криза. Фондът на фондовете структурира изцяло нов гаранционен продукт – „Портфейлна гаранция с таван на загубите за преодоляване на последствията от COVID-19“, за предоставяне на ликвидна подкрепа на малки и средни предприятия, развиващи дейност в различни сектори, включително в тези, които са най-засегнати от кризата, като транспорт, търговия, туризъм и др. На банки партньори се предоставят гаранции на обща стойност 158 млн. лв., с които се обезпечава портфейл от нови кредити в размер до 790 млн. лв. в рамките на настоящата година. Ще могат да се предоставят както оборотни кредити, така и дългосрочни инвестиционни заеми до максимум 10 години. Ние предлагаме гаранция до 80% от размера на всеки кредит, срещу което съответната банка трябва да предложи финансиране при преференциални лихви и занижени изисквания към обезпеченията. Предвижда се и възможност за удължен гратисен период по главницата. Девет банки подадоха заявление за партньорство. Целта е в началото на есента на 2020 г. тези кредити да стигнат до крайните потребители. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 33
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook