Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Осмата логистична бизнес конференция се превърна в най-голямото бизнес събитие от март месец насам. Тя протече под мотото „Най-ценно е това, което създава стойност!“ * За първата годишнина от присъствието на Raben Group на българския пазар в интервю за сп. Логистика с Николай Стоянов. * Фирма за монтаж и производство на машини Инокс в Разград регистрира през последните години двуцифрени ръстове в приходите. * Как да подготвим склада за е-търговия. * и още...
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...
Четете в броя: * Качеството на палетите EPAL е гаранция за сигурност в логистиката. * Електронната товарителница: критични точки и въпросителни. * FreightTech компаниите в логистиката на автомобилните превози в Европа. * Оригиналните продукти изискват майсторски решения. * Пет подхода за дигитализиране на логистиката. * и още...
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * БГ премиера на новия самосвал DAF CF. * Scania качи легендарния V8 до 770 к.с. * С новите камиони Volvo в четирите посоки на света. * С новите MAN по пътя и извън него. * Actros 5 и New Sprinter – звездите на Mercedes-Benz. * Тест: Приключението Active и Trail с Ford. * Тест: Новият Volkswagen Caddy – един смартван. * Тест: Новите Peugeot e-Expert и Citroёn e-Jumpy. * и още...
Четете в броя: * Новите модели на Volvo идват в България. * Mercedes-Benz с два нови модела – Actros F и Actros Edition 2. * Scania представя гамата си от електрически камиони. * DAF с нов CF Electric с удължен пробег. * MAN – много лъвски новости. * Тест: Електрическите Vivaro-e и Zafira-e. * Тест: От MAN eTGE до MAN Lion’s City 18. * и още...
Четете в броя: * Камионите на 2020 година. * Новият IVECO S-WAY Natural Power в България. * Над 50% спад при регистрациите на нови камиони през 2020 г. * Уникален DAF XF Super Space Cab Celebration Edition за Хонетра. * Честит юбилей на Volvo Trucks в България! * Тест: Ford Transit 4х4 – защо не? * и още...
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...
Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Четете в броя: * Електрическият индустриален багер Liebherr EP 934 C. * Си Ем Ел България представи иновативната машина JCB Hydradig на българския пазар. * Новото поколение тежки верижни багери от серия Zaxis-7 на Hitachi. * и още...
Четете в броя: * Hyundai Construction Equipment Europe продължава нова А-серия с 30-тонния верижен багер HX300AL. * HYDROG - един от най-големите в Европа производители на професионални машини за пътно строителство и пътно поддържане. * Mecalac с нова свързана телематична услуга. * и още...
Четете в броя: * SpaceX избра телескопичните товарачи на Magni TH. * Тествайте уникалния булдозер на Shantui модел SD32-8. * Виртген България достави на ГБС три машини за автомагистрално полагане. * и още...
Четете в броя: * Mecalac 6MDX с просторна кабина за най-голяма безопасност. * Челният товарач HL960A от новата А-серия на Hyundai . * Основните приоритети на АПИ по стратегическите инфраструктурни проекти. * и още...
Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.
23-то издание на Официалния годишен справочник "КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България", който излиза от 1998 г.
Ръководство за използването на многократните ЕКМТ разрешителни - Документ на Международния Транспортен Форум, издание 2014
Годишен каталог за камиони, ремаркета, автобуси, вавоне, сервизи, части и компоненти, гуми, масла, системи за управление, карти за разплащане и други.
28 ФИНАНСИ Подкрепяме проекти, които ще укрепят европейската икономика Лиляна Павлова, вицепрезидент на Европейската инвестиционна банка Какви са ролята и помощта, които може да окаже на фирмите Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) при кандидатстване по европроектите? Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход (МСП) и Плана за възстановяване на ЕС? По какви проекти ще се дава европейско финансиране в сектора на транспорта и логистиката? По тези и други въпроси за финансиране по новите европрограми разговаряме с Лиляна Павлова, вицепрезидент на ЕИБ с ресор „Транспорт и транспортна политика“. – Г-жо Павлова, как Европейската инвестиционна банка ще подкрепи публичните инвестиции на държавите членки (в частност България) по бъдещата кохезионна политика на ЕС чрез Механизма за справедлив преход? – Преходът към климатична неутралност създава своеобразни възможности, но и предизвикателства за регионите в преход. Това касае секторите и регионите и в България. Освен възможности има и много предизвикателства по отношение на приспособяването ни към този климатичен преход. Как да помогнем на най-засегнатите райони да се справят със социалните и икономическите последици от него? Механизмът за справедлив преход, предложен от Европейската комисия, има изключително важно значение, като ЕИБ играе много важна роля в неговото реализиране. Механизмът за справедлив преход се състои от 3 стълба. Първият е т.нар. Фонд за справедлив преход, който е насочен към държавите членки. По него ЕИБ може да ги подпомогне в случай на необходимост за покриване на националното съфинансиране, което е необходимо, за да получат държавите безвъзмездно финансиране за справяне със социалноикономическите проблеми, породени от прехода към нисковъглеродна икономика. Средствата от този фонд ще бъдат използвани за смекчаване на социално-икономическите последствия от „зеления“ преход в найзасегнатите региони чрез подкрепа за преквалификация на работната ръка, например за подпомагане на МСП при създаването на нови стопански възможности и разнообразяване на икономическата дейност в цялост, инвестиране в бъдещето на най-засегнатите региони. Вторият стълб на МСП е т.нар. Схема за справедлив преход по линията на Invest EU. Това са инвестиции на принципа на финансовите инструменти, с които се реализират проекти в подкрепа на малки и средни предприятия, свързани с енергийна ефективност, отоплителни системи, възобновяеми източници на енергия и др. Например по тази схема на територията на Маришкия басейн могат да се реализират индустриални зони, в които да се оформят клъстерни производства за технологии, като вятърна, соларна енергия, соларни панели, електромобили и друг вид екотехнология. Що се отнася до механизма за публичния сектор – т.нар. трети стълб, безвъзмездният компонент на ме- 28 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
ФИНАНСИ 29 «Като вицепрезидент на ЕИБ с ресор „Транспорт и транспортна политика“ мога да потвърдя, че транспортът е изключително важен приоритет за нас.» ханизма ще бъде управляван пряко от Европейската комисия, а кредитният компонент ще бъде предоставен от Европейската инвестиционна банка в съответствие с правилата, политиката и процедурите на банката. Самото изпълнение ще става чрез единствена покана за участие и гарантиран лесен достъп на едно гише. За осигуряване на достъп до механизма безвъзмездното финансиране ще бъде предоставяно на отговарящи на условията проекти в държавите членки посредством национални пакети, които ще бъдат заделени до декември 2024 г. След тази дата средствата ще бъдат на разположение на ниво ЕС, за да се осигури пълноценна работа на механизма. Той ще влезе в действие след подписване на административно споразумение между Комисията и Европейската инвестиционна банка. Механизмът за справедлив преход, в който ЕИБ участва и в трите му стълба, е само част от общопредложения инвестиционен план на европейската Зелена сделка (или Зелен пакт). Като климатичната банка на Европа, ЕИБ има възможност да предостави допълнително финансиране за подкрепа на инвестиции във възобновяеми източници във всякакъв вид инфраструктура – публична и частна, в подкрепа на прехода на икономиката към нисковъглеродна и неутрална икономика като цяло. Тези мерки за подкрепа на инфраструктурата вървят ръка за ръка с т.нар. меки мерки – подкрепа за преквалификация на работна ръка, за разнообразяване на икономическата дейност намалките и средните предприятия и др. – Каква финансова подкрепа могат да получат българските частни дружества, включително тези от логистичния сектор, по програмата Invest EU и каква ще е ролята на ЕИБ при инвестирането на тези средства? Към какви приоритетни проекти ще бъдат насочени тези средства? – Invest EU в своята цялост е доста мащабен инструмент, въпреки че след последните преговори размерът на рамката беше намален спрямо първоначалния размер. По тази програма могат да получат подкрепа и публичният, и частният сектор – всички, които отговорят на критериите на финансиране в различните индустрии, включително логистиката. Когато говорим за прехода към нисковъглеродна икономика, приоритет са секторите, регионите или общностите, които ще бъдат най-много засегнати от преструктурирането. Искам да подчертая, че има една съществена промяна при нашето финансиране. Досега банката финансираше до 50% от разходите на проектите, а вече ще можем да кредитираме до 75% от допустимите разходи в публичния сектор за нови енергийни инвестиции – например проекти за енергийна ефективност, инвестиции във възобновяеми източници, електропреносни мрежи и др. Това е целево за България и останалите държави, които са бенефициенти на Модернизационния фонд на ЕС и имат нужда от целенасочена подкрепа в инвестициите при прехода към нисковъглеродна икономика. Подобни проекти ще могат да ползват както консултантска помощ от ЕИБ, така и финансова. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 29
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook