Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 months ago

ЛОГИСТИКА 7 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Freight
  • Distribution
  • Warehousing
  • Forwarding
  • Transport
  • Ford
  • Stamh
  • Fontys
  • Tourneo
  • Baoli
  • Transit
  • Logistics
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...

26 ЕЛЕКТРОННА

26 ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ ФИНИ НАСТРОЙКИ За да са максимално ефективни по отношение на прогнозирането и снабдяването с правилните продукти, от Викиват използват ERP система, пригодена за конкретните нужди на фирмата. Човешкият фактор е незаменима част от работата на дружеството, електронната система винаги е в помощ за подготвянето на правилните справки, анализи и съответно вземането на бизнес решения, като математическите модели се усъвършенстват постоянно. „С правилния екип и автоматизираните системи се стремим да скъсяваме пътя на всяка операция и да минимизираме възможността за пропуски и грешки“, отбелязва Филип Сарелски. Като следваща стъпка е начертан план за постигането на свързаност на онлайн платформата в реално време с ключови доставчици и партньори и поетапно автоматизиране на различни складови операции. „Тази година имахме забавяния при вноса на стоки поради разпространилата се пандемия, но все пак успяваме да поддържаме по-голямата част от портфолиото в наличност и да обработваме своевременно поръчките“, допълва мениджърът. Доставки до различни точки Акцентът на фирмата през последните години е поставен върху разширяването на присъствието в интернет чрез е-магазина. Това позволява да се достига до повече клиенти и да се извършват доставки както в България, така и извън нея. Дружеството не разполага с дистрибуторска мрежа за цялата номенклатура, а си партнира с различни фирми за определени продукти и марки. За изпълнение на доставките се разчита на куриери, които предлагат услуги за пакетни/палетни пратки. Този процес е полуавтоматизиран, за да се предложи по-добра услуга и за да се минимизират грешките при голям обем на документообработката. Викиват разполага и с автопарк, който се използва само за вътрешнофирмени доставки. Голямата тренировка В дружеството са заети над 40 души. Екипите, отговарящи за логистиката и управлението на склада, са разпределени в различни отдели – Снабдяване, Складови операции, Онлайн, IT. Извънредното положение, обявено през март заради пандемията, неизбежно се е отразило върху организацията на работата на екипа. „В началото на COVID кризата взехме всички възможни мерки, за да запазим здравето на нашия колектив и на клиентите. С риск от загуби затворихме физическите магазини за повече от месец. Екипът бе разделен на групи – с присъствие и работещи от вкъщи. Служителите, които работеха в склада, обработваха поръчките на място в базата, а изпълняващите административни дейности работеха от вкъщи“, разказа мениджърът и допълни, че в този период фирмата съумява да продължи дейността си и да обслужва клиентите изцяло онлайн, което се оказва голяма тренировка за системата на работа. За да бъде екипът в пълна готовност за новите предизвикателства, усилията в момента са насочени към подобряване на ERP системата. Гена ЦВЕТАНОВА През 2016 г. фирмата отваря вратите на модерна база Новата организация на складовото пространство позволява на екипа да осъществява по-добър контрол при организирането и обработването на онлайн поръчките 26 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ 27 Пътна карта за обратна логистика Растежът на електронната търговия (e-commerce) на логистичния пазар набира скорост, като се е увеличил с 16% през 2019 г. до 287 млрд. евро и се очаква да достигне 500 млрд. евро до 2024 г. според доклад на Transport Intelligence (Ti). Глобалните блокировки подействаха като „катализатор за по-нататъшно изменение в поведението на потребителите“, се казва в доклада на Ti. Бумът на електронната търговия доведе до напрежение във веригите на доставки и изведе на преден план важни въпроси, свързани с управлението на обратната логистика на онлайн ритейлърите. Управлението на големи обеми върната стока се оказа подводен камък за много е-търговци. Един от всеки трима купувачи връща артикули, а повече от половината се запознават с начините за връщане на продукти на компанията, преди да направят поръчка, посочват от американската компания Fortna. Ритейлърите губят близо 50 млрд. долара годишно поради неефективност в процеса на връщане на стоките, а дистрибуционните центрове, които обработват върнатите артикули, се нуждаят от 15 до 20% повече пространство от традиционните бази. Върнатите стоки не само въздействат на складовите операции, но са и ключов двигател на разходи. Стартъп компания за ритейл Narvar съобщава, че близо една трета от новите клиенти няма да пазаруват от е-търговеца поради „лош опит“ с върната стока, а 62% от купувачите заменят артикул, който връщат. Проучване на IMRG установява, че 60% от потребителите ще направят поръчка отново от онлайн ритейлър, ако са доволни от доставката, а 78% вземат под внимание „качеството на услугата за връщане“, когато избират къде да пазаруват. представлява 10% от общите разходи по веригата на доставки. В сложните снабдителни вериги, обхващащи страни, пунктове за дистрибуция и типове канали, неефективните процеси могат да намалят печалбите с до 30%. В доклада на UPS „Възстановяване на пропуснати ползи чрез подобряване на обратната логистика“ се посочва, че компаниите без структуриран план и стратегия за обратна логистика могат да загубят над „50% от върнатата стойност на стоките“. За електронните търговци е жизненоважно бързо да поставят продаваемите стоки обратно на онлайн рафтовете и да възстановят максималната стойност на повредените продукти, за да оптимизират запасите и да увеличат нетните продажби. Партньорството с 3PL доставчици може да предостави на е-търговците достъп до широк вторичен пазар, което им позволява да увеличат капацитета си и стойността на върнатите продукти. Нов нормален ход Тъй като ритейл секторът преминава в „нов нормален ход“, компаниите ще трябва да бъдат по-изобретателни и да обръщат по-голямо внимание на управлението на процесите, свързани с обратната логистика, посочват от Fortna. E-commerce индустрията ще продължи да се разраства и в крайна сметка може да надхвърли продажбите на физическите магазини. Планирането на omnichannel стратегия от край до край е от съществено значение за дългосрочния успех. Ефективните решения изискват цялостен подход и пътна карта, изградена около хора, процеси и технологии. Гена ЦВЕТАНОВА (По материали на чуждестранния печат) Обратно на онлайн рафтовете Днес оптимизирането на обратната логистика става също толкова важно, колкото планирането на стратегията за дистрибуция. Според доклад на американската Национална федерация за търговия на дребно управлението на процеса „връщане и възстановяване“ СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 27