Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 7 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Freight
  • Distribution
  • Warehousing
  • Forwarding
  • Transport
  • Ford
  • Stamh
  • Fontys
  • Tourneo
  • Baoli
  • Transit
  • Logistics
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...

24 ЕЛЕКТРОННА

24 ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ Складовата база е сърцето на всяка търговска фирма Богата гама продукти превръща Викиват в one-stop-shop Внедряването на дигиталните технологии стана водещ фактор за бързото адаптиране на бизнесите към „новото нормално“. Именно на тях залага в стратегията си за развитие пловдивската фирма Викиват, която търгува с електроника и електронни части. Дружеството разработва смесен бизнес модел. Разполага със собствена складова база и планира да изгради логистичен център. В портфолиото на фирмата присъстват над 30 000 артикула, като продуктите се внасят главно от Китай, Тайван, Южна Корея и Хонконг. Всеки добър търговец знае, че спечелването на доверието на клиента е само първата стъпка. Балансът от разнообразни продукти, осигуряването на навременна доставка, добра цена и сервиз е ключов за разрастването на бизнеса. Според управителя на пловдивската фирма Филип Сарелски този синхрон е важен за развитието на онлайн магазина и търговията. Викиват стартира на пазара като специализиран физически магазин за електронни части в Пловдив преди близо 30 години. В отговор на бързо променящия се пазар и растежа на електронната търговия (е-commerce) екипът започва да развива смесен бизнес модел – офлайн и онлайн. През 2005 г. разработва онлайн магазин, а през 2008 г. отваря още един физически обект. Така фирмата успява да се превърне в ключов партньор за компании, опериращи в сектора на електрониката и електротехниката, както и за тясно профилирани инженерингови фирми в Южна България. „Нашата стратегия никога не е включвала разрастването ни като верига. Затова заложихме на дигиталните технологии като вариант за удобно обслужване на клиенти в цялата страна. Създаването на онлайн каталог и впоследствие B2B/B2C платформа ни отведе до следващия етап – изграждането на удобен склад, за да удовлетворим нуждата както от по-бързо и удобно обслужване, така и за да продължим да разширяваме портфолиото“, разказва мениджърът. В сърцето на фирмата Сериозно предизвикателство се оказват организирането и обработването на постъпилите в онлайн магазина поръчки, подготвянето на всяка пратка и навременната є доставка до крайния потребител. Обработвали по над 200 пратки дневно и установили, че им е необходима по-голяма логистична инфраструктура. А дългото пътуване на стоките от Азия налага постоянно поддържане и съхранение на продуктите. Към тези фактори, водещи към решението за инвестиране в нова база, се добавил още един – разделянето на физическите обекти от онлайн бизнеса. 24 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ 25 ВИЗИТНА КАРТИЧКА Филип Сарелски e възпитаник на Професионалната гимназия по електротехника и електроника в Пловдив. Продължава образованието си в пловдивския Университет по хранителни технологии. През 2005 г. развива собствена технологична фирма, а през 2010 г. поема ръководството на семейното дружество Викиват. Мениджърът участва и ръководи различни e-commerce проекти. „Складовата база е сърцето на всяка търговска фирма, а нейното изграждане беше важно за нас, за да продължим своето развитие онлайн“, подчертава управителят. Така през 2016 г. отварят официално вратите на модерна база, проектирана за фирмените нужди. Към момента дружеството разполага с 2000 кв.м складови площи и още толкова търговски. Базата е разделена на голям склад с 290 палетоместа и малък склад с двуетажна система с кутии и шкафове с 25 000 места, предназначени за по-малки като размер компоненти и артикули. Тази нова организация на складовото пространство позволява на екипа да осъществява подобър контрол при организирането и обработването на онлайн поръчките. Инвестирано е и в различна по вид и параметри складова техника, опаковъчни и етикетиращи системи. В стратегията за развитие на дружеството се включва и изграждането на логистичен център. Този проект е в начален етап поради напасването на складовите възможности и приложимия софтуер в цялостна система. Всяка година електронните продажби нарастват, а през 2020 г. и предвид ситуацията с COVID-19 екипът наблюдава повишен интерес при онлайн пазаруването, като клиентите започват да изпитват доверие и придобиват рутина. Това е допълнителна предпоставка за инфраструктурно разширяване, за да може да се отговори на ръста на e-commerce. „След изграждането на логистичен център се надяваме да постигнем необходимото разширение. Плюсовете и възможностите ще бъдат много. Дали ще боравим с 10 000, или с 50 000 продукта ще бъде почти еднакво за системата. Благодарение на удобната ни ДИГИТАЛНИТЕ СТЪПКИ локация се надяваме да привлечем сходни фирми, с които да си партнираме и да пласираме тяхната стока през нашата система“, разказва за бъдещите планове мениджърът. Оne-stop-shop Към момента в портфолиото на дружеството присъстват близо 30 000 артикула от над 250 производители. На дигиталните и физическите рафтове може да се види огромно разнообразие от електронни елементи, електроматериали, кабели и проводници, изолационни материали, средства за автоматизация, осветление, електроуреди, специализирани инструменти, промишлени вентилатори, полупроводникови елементи, битови и промишлени захранващи и зарядни устройства, консумативи, аксесоари и много други. „Поради богатата ни номенклатура от различни категории се превърнахме в оne-stop-shop (обслужване на едно гише). Това е удобство както за клиентите, така и за доставчиците, които се свързват с нас, за да си партнираме“, отбелязва управителят. Основно продуктите се внасят от Азия, като се работи от дълги години с проверени доставчици от Китай, Тайван, Южна Корея и Хонконг. Фирмата си партнира и с европейски и местни производители. Специално обособено звено в дружеството отговаря за снабдителната верига и е ангажирано да следи за наличностите в склада и навременния транспорт. За вноса на продуктите се разчита на транспортни фирми. В зависимост от вида на стоката, локацията и доставчика стоките се транспортират по шосеен и въздушен път, както и в контейнери по море. Днес е сравнително лесно да стартираш онлайн магазин, но преди близо 15 години, когато Викиват поема по стъпките на дигиталната трансформация, реализирането на такъв проект било бавно, а успехът – несигурен. Ако сега стартиращите търговци разполагат с голям и разнообразен избор от множество електронни платформи, които дават почти готови решения за e-commerce, то преди 15 години този избор бил доста по-ограничен. Но разработването на онлайн магазин се оказва логичната стъпка, за да се стигне до поширок кръг клиенти не само в страната. За развитието и поддържането на е-магазина отговаря Аватон, дъщерна фирма на Викиват. За да се движи дружеството в „крак с тенденциите“, IT екипът непрекъснато подобрява функционалностите и дизайна на онлайн магазина. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 25