Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 months ago

ЛОГИСТИКА 7 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Freight
  • Distribution
  • Warehousing
  • Forwarding
  • Transport
  • Ford
  • Stamh
  • Fontys
  • Tourneo
  • Baoli
  • Transit
  • Logistics
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...

20 ИНОВАЦИИ

20 ИНОВАЦИИ ВИЗИТНА КАРТИЧКА Йос Шети придобива специалност конструктор на инструменти по системата за дуално обучение, а след това завършва специалност „Машинно инженерство“ в Университета за приложни науки и изкуства в Люцерн (Швейцария). Има над 20 години опит в европейски индустриални предприятия. През 2005 г. основава производствена фирма в България, а през 2009 г. – търговската Солтех. Той отдавна мисли в режим Индустрия 4.0, защото внедряването на интелигентните технологични решения в производствата и логистика е верният път в „новата нормална среда“. Together in motion ●ТРАНСПОРТ ●ЛОГИСТИКА Ако например ще се внедрява CAD/CAM софтуер, инженерният екип работи по решение, съобразено с машините, технологиите и обемите на производството, като винаги се взема под внимание потенциалът за развитие и разрастване, запазвайки възможностите за гъвкавост и адаптивност. Ако се внедряват роботи, от значение са пространствените параметри, темпът на работа на машините, близостта на служителите до робота, спецификата на изработваната продукция и цикличната повторяемост на работните процеси, които следва да бъдат автоматизирани. Самото внедряване на робота, щом всички условия за това са налице, става за няколко дни, като се включват програмирането, настройката и обучението на екипа. Екипът на фирмата отдава особено значение на автоматизацията на логистичните процеси. Според тях ●СКЛАДОВИ ОПЕРАЦИИ Lagermax Spedicio Bulgaria EOOD 1517 Sofia, Botevgradsko shose 247, Office building 4 Tel.: +359/2/996 22 13 e-mail: office@lagermax.bg логистиката е един от най-съществените елементи на всяко производство. Тя е и в склада за суровини и материали, и при машините, и при готовата продукция – за пакетиране и експедиция. На технологично ниво автоматизацията на складовите процеси предлага най-малко предизвикателства. Причината е, че съвременните складови помещения се строят и оборудват по строги стандарти и утвърдени изисквания, а роботизираните решения не само могат да подпомогнат процесите там, но и са напълно адаптирани към тези стриктни норми. Човешката креативност и роботът Според предприемача роботизираните системи са средство за постигане на по-висока степен на автоматизация и приближаване към интелигентната фабрика, но роботите сами по себе си не могат да бъдат решение на предизвикателствата, свързани с недостига на квалифицирани кадри или ограниченията за персонала. Това е така, защото роботите следва да бъдат програмирани, контролирани и обслужвани. Според мениджъра роботът не заменя човека, а му служи, като основната цел е да го подпомага в тежките, еднообразни и непривлекателни задачи. Такъв пример са колаборативните роботи, които могат да извършват характерни човешки дейности, нежелани или неблагоприятни предвид условията на труд, еднообразието и повторяемостта на операциите. Статистиките сочат, че независимо от количеството внедрени роботи в дадена стопанска дейност, намаляване или съкращаване на работниците и служителите не се наблюдава никъде по света. „Ще ви дам един български пример: производствено предприятие – наш клиент, внедри заваръчен робот за много сложни заваръчни съединения. Работата на заварчиците се преобрази – човек и робот вече работят рамо до рамо, като водещи остават човешката креативност и стремежът към промяна. Продуктивността и разходите се оптимизират, а работниците могат да се съсредоточат върху задачи с по-висока добавена стойност“, отбелязва в заключение Йос Шети. Гена ЦВЕТАНОВА 20 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ЛОГИСТИЧНИ ИМОТИ 21 Пета и шеста сграда от East Ring Logistics Park в Нови хан Логистиката движи пазара на индустриални имоти Пазарът на индустриални площи отчита устойчива активност от началото на 2020 г. както по отношение на наетите площи, така и на проектите в развитие. До средата на годината общо завършените и наетите складови и логистични площи са 33 658 кв.м. Това показва тримесечният доклад на консултантската компания Cushman & Wakefield Forton. Три нови логистични бази бяха въведени в експлоатация и раздвижиха пазара – пета и шеста сграда от East Ring Logistics Park в Нови хан, както и първият етап от Logistics Park Sofia в Равно поле. В логистичен парк East Ring функционират четири сгради (сухи складове), всяка от коитo с РЗП от 6400 кв. м. Очаква се да отвори врати и кантина. Следващият етап на проекта предвижда построяването на сух склад с РЗП от 12 800 кв.м, който да бъде пуснат за експлоатация през 2021 г. „Регистрираме устойчиво търсене на площи за градска логистика в София, провокирано основно от ръста на онлайн търговията“, коментира Жоро Ангелов, мениджър Индустриални площи и развитие на парцели в Cushman & Wakefield Forton. По негови наблюдения търсенето на складови площи в рамките на града е в рамките на 500 – 1500 кв.м за осигуряването на последния етап от доставката на потребителите. При извънградските проекти интересът е за по-големи площи в рамките на 2000 до 6000 кв.м, предназначени за логистични операции и складиране. Към средата на годината в строеж в София и околностите са 166 652 кв.м, повечето от които предназначени за собствено ползване. При проектите с площи под наем тенденцията е да са договорени за отдаване още в начален етап. От това каква част от строящите се проекти ще бъде отдадена под наем до въвеждането им в експлоатация зависи какъв ще е делът на свободните площи през следващите тримесечия. Засега офертните наеми на логистични площи в София остават без промяна – 3,8 евро/кв.м за по-големи обекти и 4,2 – 4,4 евро/кв.м за проекти среден размер. Делът на свободните площи леко се покачва през второто тримесечие, но остава в границите на 2%. Въпреки рецесията онлайн търговията поддържа стабилно търсенето на складови площи. Например в САЩ консултанти са установили, че всяко увеличение с 1% на електронната търговия се равнява на 2 000 000 кв.м търсене на логистични недвижими имоти. А във фонда Prologis European Properties са изчислили, че онлайн търговците на дребно използват три пъти повече недвижими имоти от традиционните търговци на дребно. Най-големите надежди на инвеститорите в индустриални недвижими имоти са насочени към по-късите вериги на доставки и преструктуриране на производства. Но тъй като никой не знае какво ще се случи в следващите месеци, пазарът може дълго да чака новите възможности. През това време някои компании ще направят успешни сделки с първокласни логистични площи и ще започнат нови проекти, а други ще се надяват на наематели, които увеличават онлайн продажбите и се нуждаят от градска логистика. Богиня МАТЕЕВА