Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Осмата логистична бизнес конференция се превърна в най-голямото бизнес събитие от март месец насам. Тя протече под мотото „Най-ценно е това, което създава стойност!“ * За първата годишнина от присъствието на Raben Group на българския пазар в интервю за сп. Логистика с Николай Стоянов. * Фирма за монтаж и производство на машини Инокс в Разград регистрира през последните години двуцифрени ръстове в приходите. * Как да подготвим склада за е-търговия. * и още...
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...
Четете в броя: * Качеството на палетите EPAL е гаранция за сигурност в логистиката. * Електронната товарителница: критични точки и въпросителни. * FreightTech компаниите в логистиката на автомобилните превози в Европа. * Оригиналните продукти изискват майсторски решения. * Пет подхода за дигитализиране на логистиката. * и още...
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * БГ премиера на новия самосвал DAF CF. * Scania качи легендарния V8 до 770 к.с. * С новите камиони Volvo в четирите посоки на света. * С новите MAN по пътя и извън него. * Actros 5 и New Sprinter – звездите на Mercedes-Benz. * Тест: Приключението Active и Trail с Ford. * Тест: Новият Volkswagen Caddy – един смартван. * Тест: Новите Peugeot e-Expert и Citroёn e-Jumpy. * и още...
Четете в броя: * Новите модели на Volvo идват в България. * Mercedes-Benz с два нови модела – Actros F и Actros Edition 2. * Scania представя гамата си от електрически камиони. * DAF с нов CF Electric с удължен пробег. * MAN – много лъвски новости. * Тест: Електрическите Vivaro-e и Zafira-e. * Тест: От MAN eTGE до MAN Lion’s City 18. * и още...
Четете в броя: * Камионите на 2020 година. * Новият IVECO S-WAY Natural Power в България. * Над 50% спад при регистрациите на нови камиони през 2020 г. * Уникален DAF XF Super Space Cab Celebration Edition за Хонетра. * Честит юбилей на Volvo Trucks в България! * Тест: Ford Transit 4х4 – защо не? * и още...
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...
Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Четете в броя: * Електрическият индустриален багер Liebherr EP 934 C. * Си Ем Ел България представи иновативната машина JCB Hydradig на българския пазар. * Новото поколение тежки верижни багери от серия Zaxis-7 на Hitachi. * и още...
Четете в броя: * Hyundai Construction Equipment Europe продължава нова А-серия с 30-тонния верижен багер HX300AL. * HYDROG - един от най-големите в Европа производители на професионални машини за пътно строителство и пътно поддържане. * Mecalac с нова свързана телематична услуга. * и още...
Четете в броя: * SpaceX избра телескопичните товарачи на Magni TH. * Тествайте уникалния булдозер на Shantui модел SD32-8. * Виртген България достави на ГБС три машини за автомагистрално полагане. * и още...
Четете в броя: * Mecalac 6MDX с просторна кабина за най-голяма безопасност. * Челният товарач HL960A от новата А-серия на Hyundai . * Основните приоритети на АПИ по стратегическите инфраструктурни проекти. * и още...
Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.
23-то издание на Официалния годишен справочник "КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България", който излиза от 1998 г.
Ръководство за използването на многократните ЕКМТ разрешителни - Документ на Международния Транспортен Форум, издание 2014
Годишен каталог за камиони, ремаркета, автобуси, вавоне, сервизи, части и компоненти, гуми, масла, системи за управление, карти за разплащане и други.
18 ИНОВАЦИИ Към Индустрия 4.0 с превключване на швейцарски режим Йос Шети, основател на Солтех: роботът и човекът работят рамо до рамо, но водеща е човешката креативност По-голяма скорост, по-умни машини, по-интелигентни решения… Готови ли са предприятията в България за новата дигитална вълна? Каква е ролята на логистичните операции в умната фабрика? Какви са стъпките при внедряване на едно високотехнологично решение? Къде е мястото на хората в автоматизираната среда? На тези въпроси отговаря предприемач, който работи от дълги години рамо до рамо с роботите – Йос Шети. Той е основател на Солтех, която оперира на пазара повече от 10 години, и се определя като посланик на Индустрия 4.0 в България. Фабрика 4.0 е начин на мислене и стремеж, който подготвя мениджърите на индустриалните предприятия за конкурентното бъдеще. Онова, което може да се види във всяка умна фабрика, са високата степен на дигитализация на производствените процеси, най-добрите индустриални софтуерни решения и масовата автоматизация. В тази фабрика работят служители с творчески подход при решаването на производствени и логистични задачи. Тя произвежда качествена продукция и щади околната среда. Логистичните операции в интелигентната фабрика достигат до едно ново ниво на автоматизация и роботизация, което поема изцяло тежката и трудоемка работа, извършвана от работниците. По този начин описва умната фабрика швейцарският предприемач Йос Шети. Високотехнологичната фабрика обаче не се създава от днес за утре. Най-модерните и напредничави технологии и решения позволяват тяхното поетапно внедряване. Основното предизвикателство е да се намери вярното технологично решение за всеки отделен случай. 15 години преди старта В търсене на нови предизвикателства и разширяване на бизнеса си Йос Шети посещава България за първи път преди близо 15 години. Много бързо обаче разбира, че бизнес моделът, който работи в Швейцария, тук е трудно да се възприеме. Въпреки това той намира редица плюсове за развитие на своя бизнес. Логистичните операции в интелигентната фабрика достигат ново ниво на автоматизация и роботизация, което поема изцяло тежката и трудоемка работа Роботът не заменя човека, а му служи, като основната цел е да го подпомага в тежките, еднообразни и непривлекателни задачи Снимки: Солтех 18 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
ИНОВАЦИИ 19 ТРУДНА ПРОГНОЗА Безспорно е, че създаването на високотехнологична фабрика е въпрос и на инвестиции. Но мениджърите на всяко едно индустриално предприятие, поели по пътя на Индустрия 4.0, разбират, че инвестициите във високотехнологични решения осигуряват конкурентно предимство. Автоматизацията, роботизацията и дигитализацията облекчават и оптимизират всички индустриални процеси, като в същото време гарантират проследимост, прозрачност и пълен контрол във веригите на доставки. Тук Йос Шети акцентира: „При добро планиране и верен технологичен и икономически подход при въвеждането на елементите дигитализация, автоматизация и роботизация всеки от тях води до бързо възвръщане на инвестициите. Основният фактор за една инвестиция навсякъде по света е възвръщаемостта, което означава да се вземат под внимание местните трудови възнаграждения, данъци и такси, качеството и ефективността. В повечето случаи в България инвестиционните разходи за високотехнологично промишлено оборудване се възвръщат за помалко от година. В този контекст е трудно да се прогнозира кога ще има индустриална революция у нас. Общото между революциите е, че винаги има участници и наблюдатели. И както при всяка революция, е необходимо осъзнаването, че нещо липсва. Само тогава възниква силата да променяме. В много производствени компании революцията е започнала току-що, в други вече е обхванала цялото производство, а що се отнася до останалите – те съвсем скоро ще трябва да се съсредоточат върху създаването на стратегия за настигане на конкурентите си.“ След проучване на различни дестинации решава да инвестира в България. Стартира с отваряне на инженерен офис и производствена фирма за метални и свързващи елементи. Производството се разширява и предприемачът започва да търси доставчици на оборудване и инструменти. Сблъсква се обаче с друго предизвикателство – практиката за закупуване на некачествени инструменти в България, което логично води до неефективен разход на ресурси. Това го подтиква да се свърже с водеща немска компания за индустриално оборудване и екипировка, която да гарантира качество, бързи доставки и висока продуктивност. Така се ражда Солтех, която днес дистрибутира комплексни технологични решения в областта на индустриалното оборудване, инженерния софтуер и автоматизацията. Компанията изпълнява и редица дейности, като професионално машинно заточване, създаване на постпроцесори и дигитални близнаци, обучения по инженерен CAD/CAM софтуер и други. Проучване и анализ преди внедряване При внедряването на дадено технологично решение екипът винаги започва с проучване на нуждите и целите на клиента. След това анализира технологичната съвместимост, оборудването и пространственото разположение на машинния парк и производствените линии. Дигитализирани снабдителни вериги Управлението и координацията на доставките във фирмата се извършват изцяло в дигитална среда. Това гарантира наличностите и сроковете за доставка. Например за доставката на инструменти и промишлено оборудване от Германия има тридневен срок до крайните клиенти. Екипът работи с ERP система за планиране на ресурсите, която автоматично регистрира, документира и проследява всяка пратка и всяка доставка, което минимизира вероятността от грешки. Фирмата не остава съвсем незасегната от кризата, предизвикана от COVID-19. Критичните обстоятелства са затруднили доставките, но процесите не са прекъсвани. Вземайки всички задължителни и препоръчителни мерки за ограничаване на разпространението на коронавируса, екипът преминава бързо в дистанционен режим на работа, за което до голяма степен помагат именно дигиталните технологии. Чрез ERP система за планиране на ресурсите и бекофис се извършват необходимите проследимост, контрол и гарантирана своевременна сигнализация за всякакви рискови ситуации. „В тази безпрецедентна ситуация всички заедно се учим да оптимизираме процесите – от специфицирането на инструментите или заданието, през документообработката, до логистиката и доставката“, споделя предприемачът. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 19
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook