Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 months ago

ЛОГИСТИКА 7 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Freight
  • Distribution
  • Warehousing
  • Forwarding
  • Transport
  • Ford
  • Stamh
  • Fontys
  • Tourneo
  • Baoli
  • Transit
  • Logistics
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...

16 МЕНИДЖМЪНТ

16 МЕНИДЖМЪНТ С две трети от световното население в мегаградовете и икономическите мегарегиони войната за градските доставки в „последната миля“ в третото десетилетие на XXI век ще се разгори с нова сила, защото границите между 3PL-a, куриерите и реформиращите се пощенски организации започват бързо да се заличават, а изискванията на клиентите за бързина, удобство и по възможност безплатна доставка постоянно нарастват. Преди десетина години „софтуерът като услуга“ (SaaS) започна да променя логистичната индустрия. «Логистиката днес е изправена пред най-голямото си предизвикателство в историята на човечеството – да осигури производството и разпространението на милиарди дози ваксина срещу КОВИД-19.» В следващите 5 – 10 години промяната ще е още по-радикална с внедряването на „изкуствения интелект като услуга“ (AIaaS) и „машинното обучение като услуга“ (MLaaS), които мигновено ще откриват нарушенията в производствените и транспортните цикли и разписания, ще ги анализират и ще предсказват как да бъдат елиминирани появилите се отклонения. Градската логистика ще се превърне в диференциатор на възможностите и успехите на логистичните играчи, които ще трябва да управляват динамично ежедневните и ежечасните промени в обемите и транспортните направления. Много логистични компании ще преосмислят действията си и ще се възползват от предимствата на споделената икономика, като започнат да ползват и обменят ресурси дори с най-големите си конкуренти. Пандемията КОВИД-19 съсипа аналоговата икономика, но даде огромен тласък на технологичното развитие и ни върна към реалността. Накара много хора да се изправят срещу дивашкия популизъм на последните години от стария световен ред и да преосмислят отношението си към истинските ценности в живота – семейството, приятелите, общностите, в които живеят и работят. Няколко години ще имаме по-малка, но много по-модерна и по-екологична световна икономика. Ще се опитаме да направим много повече неща с по-малко ресурси, а това неминуемо ще стимулира креативността и новаторското ни мислене. И ще предизвика по-бърз скок в бъдещото ни развитие. Логистиката днес е изправена пред най-голямото си предизвикателство в историята на човечеството – да осигури производството и разпространението на милиарди дози ваксина срещу КОВИД, като си отговори на няколко фундаментални въпроса: къде и как ще може да ги произведе? А ако ваксинациите трябва да са две, а не една!? Къде ще бъдат насочени първите 100 милиона или 1 милиард дози и т.н. Само за работоспособното население и възрастните хора ще трябват 4,4 милиарда дози годишно при една ваксинация, но повечето специалисти смятат, че ваксинациите трябва да са две – през няколко седмици! И ваксините трябва да се транспортират и съхраняват при минус 80 градуса по Целзий в течен азот! Такива условия няма нито в медицинските складове, нито в болниците… Бъдещето на човечеството и индустрията ни зависи от обединените многостранни усилия на целия свят за нов глобален обществен договор и за високопродуктивна икономика, ръководено от широко скроено колективно световно лидерство, което да вземе присърце оцеляването на планетата, а не на отделни, вглъбени в себе си нации! – Мъдрите хора казват, че каквото и да прави, човек трябва да има едно наум. Какво, излизайки от кризата, трябва да имаме като едно наум? – Пандемията показа, че каквито прогнози и планове да прави човек, дори само един вирус може да ги унищожи или поне да ги обърка. Но вярата в бъдещето и мечтите няма как да бъдат унищожени. Моето едно наум е в търсенето и организирането на „повече нови знания и социални експерименти за смисъла на щастието в живота и на работното място“. Защото само щастливите хора са двигателите на иновативно настояще и перспективно бъдеще. Снежина БАДЖЕВА 16 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ