Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Осмата логистична бизнес конференция се превърна в най-голямото бизнес събитие от март месец насам. Тя протече под мотото „Най-ценно е това, което създава стойност!“ * За първата годишнина от присъствието на Raben Group на българския пазар в интервю за сп. Логистика с Николай Стоянов. * Фирма за монтаж и производство на машини Инокс в Разград регистрира през последните години двуцифрени ръстове в приходите. * Как да подготвим склада за е-търговия. * и още...
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...
Четете в броя: * Качеството на палетите EPAL е гаранция за сигурност в логистиката. * Електронната товарителница: критични точки и въпросителни. * FreightTech компаниите в логистиката на автомобилните превози в Европа. * Оригиналните продукти изискват майсторски решения. * Пет подхода за дигитализиране на логистиката. * и още...
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * БГ премиера на новия самосвал DAF CF. * Scania качи легендарния V8 до 770 к.с. * С новите камиони Volvo в четирите посоки на света. * С новите MAN по пътя и извън него. * Actros 5 и New Sprinter – звездите на Mercedes-Benz. * Тест: Приключението Active и Trail с Ford. * Тест: Новият Volkswagen Caddy – един смартван. * Тест: Новите Peugeot e-Expert и Citroёn e-Jumpy. * и още...
Четете в броя: * Новите модели на Volvo идват в България. * Mercedes-Benz с два нови модела – Actros F и Actros Edition 2. * Scania представя гамата си от електрически камиони. * DAF с нов CF Electric с удължен пробег. * MAN – много лъвски новости. * Тест: Електрическите Vivaro-e и Zafira-e. * Тест: От MAN eTGE до MAN Lion’s City 18. * и още...
Четете в броя: * Камионите на 2020 година. * Новият IVECO S-WAY Natural Power в България. * Над 50% спад при регистрациите на нови камиони през 2020 г. * Уникален DAF XF Super Space Cab Celebration Edition за Хонетра. * Честит юбилей на Volvo Trucks в България! * Тест: Ford Transit 4х4 – защо не? * и още...
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...
Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Четете в броя: * Електрическият индустриален багер Liebherr EP 934 C. * Си Ем Ел България представи иновативната машина JCB Hydradig на българския пазар. * Новото поколение тежки верижни багери от серия Zaxis-7 на Hitachi. * и още...
Четете в броя: * Hyundai Construction Equipment Europe продължава нова А-серия с 30-тонния верижен багер HX300AL. * HYDROG - един от най-големите в Европа производители на професионални машини за пътно строителство и пътно поддържане. * Mecalac с нова свързана телематична услуга. * и още...
Четете в броя: * SpaceX избра телескопичните товарачи на Magni TH. * Тествайте уникалния булдозер на Shantui модел SD32-8. * Виртген България достави на ГБС три машини за автомагистрално полагане. * и още...
Четете в броя: * Mecalac 6MDX с просторна кабина за най-голяма безопасност. * Челният товарач HL960A от новата А-серия на Hyundai . * Основните приоритети на АПИ по стратегическите инфраструктурни проекти. * и още...
Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.
23-то издание на Официалния годишен справочник "КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България", който излиза от 1998 г.
Ръководство за използването на многократните ЕКМТ разрешителни - Документ на Международния Транспортен Форум, издание 2014
14 МЕНИДЖМЪНТ КОЙ Е НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ? Аз съм енергичен човек с неукротима любознателност и интерес към всичко, което ни заобикаля. Като малък се увличах по научната фантастика, но математическата гимназия затвърди убедеността ми в точните науки. Влязох във ВВМУ с желанието да видя нови непознати светове. След пет години на борда на различни кораби от параходство „Български морски флот“ (БМФ) ми предложиха да положа основите на пазарните проучвания и маркетинга в това най-важно за българската морска индустрия предприятие. Още в първите месеци успях да убедя ръководството, че БМФ трябва да приложи авангардни световни практики в областта на изследването на пазарите и изчисляването на корабните рейсове. В резултат на това БМФ внедри използването на ежедневна пазарна информация от General Electric Information Service (GEIS) и компютърно изчисление и симулиране на рейсовете на трамповите кораби с един от първите настолни компютри Commodore 64 и специализиран софтуер. В началото на 1980 г. имах уникалната възможност да прекарам два месеца в една от най-напредничавите за времето си глобални организации за корабен брокераж и изследване на корабоплаването Fearnley & Eggers в Осло (Норвегия), която промени изключително много мирогледа ми за световната търговия. Когато се върнах, пълен с идеи за пазарното позициониране на параходството, внезапно ми възложиха изненадваща задача – да създам българската част от организацията за обслужване на съвместната контейнерна линия Bulgaria – Arabian Gulf Container Service между кувейтската Al Ghanim & Al Qutub Shipping W.L.L. и Параходство БМФ. За съжаление, тази линия престана да съществува година след своето стартиране поради липса на търговски смисъл. Междувременно в КЗ Варна бе построен първият клетъчен контейнеровоз „Станко Стайков“ – собственост на БМФ, който влезе в експлоатация през 1981 г. като част от съвместен сервиз на БМФ и Булфрахт до Западна Европа, прераснал после в контейнерната линия БУЛКОН. Ръководството на БУЛКОН в периода 1982 – 1985 г. бе едно от най-големите ми професионални предизвикателства. Гордея се, че през 1984 г. Lloyd’s Shipping Index обяви БУЛКОН за най-надеждния контейнерен сервиз по спазване на разписанията от Западна Европа за Средиземно море. А на моя рожден ден същата година в Ротердам на борда на най-големия кораб в света по това време US Endavour, с капацитет 2728 TEUS – собственост на United States Lines, подписахме първото споразумение за свързаност на превозите между двете линии, с което поехме превозите на интендантското обслужване на американската армия за Турция. През 1985 г. при една вътрешна реорганизация реших да напусна администрацията на БМФ и да се върна в плавсъстава. През 1988 г. придобих последната морска квалификация – „капитан далечно плаване“, а през 1989 г. с промените след падането на Берлинската стена реших, че е време за собствен бизнес. Така на 22 май 1990 г. се роди Юнимастърс – първият линеен корабен агент в страната, който впоследствие прерасна в група от специализирани транспортно-логистични компании. През тези 30 години имах честта да се познавам и да работя с няколко поколения от елита в световното корабоплаване, транспорта и логистиката. Научил съм много от колегите по света и от съвместните дейности и предприятия с лидерите в бизнеса – Maersk Line, P&O Nedlloyd, CMA CGM, Wilhelm Wilhelmsen A/S, BAX Global, Panalpina, WiseTech и много други. 14 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
МЕНИДЖМЪНТ 15 «Бъдещето е на „зелената“ дигитална икономика, която изисква висока автоматизация, транспортна синхромодалност, нулеви вредни емисии и гарантирана сигурност и безопасност на работната и жизнената среда.» – Най-ценният научен урок в бизнеса? – Че няма нищо по-ценно от безупречната репутация и че с нея компромиси не се правят, защото всъщност е безценна. А тя се гради с доверие, отдаденост и мотивиран екип, за който няма непреодолими препятствия. – Как променяхте през годините бизнес стратегията и бизнес мирогледа си? Най-важното качество, което Ви е направило успешен бизнесмен? – Основните ни бизнес стратегии са следвали точно нашите цели и бранд послания към клиентите и партньорите. От Commitment to Excellence до We move your goods & dreams beyond any borders и съпътстващите EZY2DBW (Easy to Do Business With), Faster, Cheaper, Better и Business in the Fast Lane, във всяко едно от тях е заложено огромното ми лично желание, както и желанието на целия ни екип днес да правим нещата подобре от вчера, а утре – по-добре от днес! За мен най-важното качество в бизнеса е честността, която пък е предпоставка за предлагане на ценово и оперативно прозрачни продукти и услуги, от които лесно може да се види добавената им стойност. Винаги съм бил привърженик и на т.нар. Vested Outsourcing с бонус-малус система на възнаграждение, която дава чудесна възможност да получиш бонус при преизпълнение на заложените показатели или да те глобят, ако не си успял да ги постигнеш. – В един момент Юнимастърс беше като ковачница на кадри в областта на логистиката и спедицията. Какво е най-важното за Вас за хората, с които работите? Имате ли съдружници? – За 30 години съществувание през Юнимастърс наистина са минали доста способни хора, които днес можете да намерите в България или на различни места по света. Но и доста от тях са се пенсионирали в компаниите или продължават да работят вече 10, 15 или 20 години. Поне 5 – 6 топ специалисти през годините сме виждали и на корицата на списание „Логистика“. Четири са качествата, които особено ценя у хората и се стремя в компаниите ни да има повече от тях – знаещи и можещи хора с критично мислене, откритост, креативност и способност за носене на отговорност. Другото се научава с времето и с опита. В групата Юнимастърс, като семейна фирма с дъщерни дружества, няма други акционери освен жена ми, която е моята най-здрава опора от първия ми ден на свободен предприемач. Но имам съдружници в други специализирани компании – динамични хора с иновативно мислене и непреходна мотивация, с които споделяме общи идеи за развитие и ценности. – Ако днес започвахте, щяхте ли да направите нещо по-различно и ако да – какво? – Ако сега започвах бизнеса отначало, щях да съм много по-взискателен към хората, оперативните инструменти и глобалните ни или местни партньорства. През годините съм правил известни компромиси в стремежа си да намеря по-бързо нужния оперативен специалист, за да облекча натоварването на даден екип, но с времето разбрах, че такъв подход не е правилен или продуктивен. Намирането на точните хора, които да притежават съчетание от морал, духовни ценности, аналитични качества, мигновена реакция на промените и отговорни действия, обикновено е продължителен процес, а донякъде и въпрос на късмет, но си струва всяко усилие и време, колкото и скъпо или дълго удоволствие да е то. – Вие сте известен като визионер. Как виждате бъдещето – не само на фирмата, но и на света на логистиката, на фона на безпрецедентната пандемична и икономическа ситуация в света? – Ние вече сме част от една „нова реалност“, в която кризи от всякакъв характер и резки пазарни флуктуации ще формират бъдещото индустриално развитие на човечеството. В същото време традиционният капиталистически икономически модел не отговаря вече на нуждите на хората, обществото и планетата, защото е неефективен, замърсява силно природата и консумира огромни енергийни ресурси. Бъдещето е на „зелената“ дигитална икономика, която изисква висока автоматизация, транспортна синхромодалност, нулеви вредни емисии и гарантирана сигурност и безопасност на работната и жизнената среда. Пандемията от КОВИД-19 ускори многократно дигитализацията в производствата и обслужващите индустрии и показа, че глобализацията на веригите на доставки ги прави силно уязвими при резки и попродължителни ограничения. Идва времето на споделената платформена икономика, в която ще правим повече с по-малко ресурси, в тясно взаимодействие и сътрудничество дори между най-големите конкуренти и ще се научим да ценим предимствата на по-скромния и стойностен живот. Според мен независимо от новите „студени войни“ и корекциите в доставните вериги чрез оншоринг и решоринг на отделни производства в Америка и Европа, Китай ще запази ролята си на лидер в най-модерните, високоефективни индустриални производства и дори ще увеличи дела си в Индустрия 4.0 заради доказания си потенциал в областта на индустриалния интернет, квантовите компютри, изкуствения интелект, роботизацията, кибермедицината и биотехнологиите. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 15
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook