Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
КАМИОНИ 9 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 9 / 2020
ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 9 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
5 months ago

ЛОГИСТИКА 7 / 2020

  • Text
  • Chain
  • Freight
  • Distribution
  • Warehousing
  • Forwarding
  • Transport
  • Ford
  • Stamh
  • Fontys
  • Tourneo
  • Baoli
  • Transit
  • Logistics
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...

12 МЕНИДЖМЪНТ

12 МЕНИДЖМЪНТ Само щастливите хора са двигателите на иновативно настояще и перспективно бъдеще Николай Божилов, създател на Юнимастърс Сдържан, балансиран, умен, интелигентен, целенасочен, с широки познания, неизменно отворен към новото, винаги с визия за бъдещето – това е Николай Божилов, създателят на Юнимастърс. Общуването с него е удоволствие, защото е обогатяващо и вдъхновяващо. Вярвам, че ако в България има повече бизнесмени от неговия тип, страната ни щеше да бъде в съвсем друго положение. Затова за мен е удоволствие да разговарям с него по повод 30-годишнината от основаването на „Господарите на Вселената“ – което всъщност означава името Юнимастърс – 30 години… Кое е първото нещо, което Ви – Къде искахте да стигнете, когато започвахте, и хрумва, когато помислите за тази годишнина? постигнахте ли мечтите си? – 30 години, отлетели като един миг, в които не – Това, което исках да постигна, бе да направя реалност втората част от името на компанията – съм преставал да убеждавам колеги и клиенти, че логистиката е една от най-вълнуващите професии на Земята, където и най-малката промяна има значим и изтие в началото на 90-те години на миналия век, току- Unimasters Logistics. Логистиката, като осъзнато занямерим икономически ефект. що бе напуснала изследователските институти, за да започне да се проявява в лексиката и практиката само – Ако трябва да опишете с три изречения Юнимастърс като фирма, навършваща 30 години, кои че за много хора от доминиращия държавен сектор на най-авангардните световни компании. Осъзнавам, ще са те? в България тогава концепцията звучеше екстравагантно, дори сюрреалистично. Но модерно мислещите – Ние сме Юнимастърс. За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша западни компании, които бяха включили страната ни ще влезем… в своите стратегии и вече бяха прегърнали логисти- 12 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

МЕНИДЖМЪНТ 13 «Логистиката е една от най-вълнуващите професии на Земята, в която и най-малката промяна има значим и измерим икономически ефект.» ката като неотменна част от бизнес модела си, бързо се убедиха в ползата от успешното ни съвместно сътрудничество. Исках Юнимастърс да е част от най-интересните и предизвикателни транспортно-логистични проекти в региона и всичко това се случи. Днес можем да се гордеем с десетки успешни реализации. И с това, че нямаме нито един провален по наша вина проект. За нищо повече от това не бих могъл да мечтая. Само ми е тъжно, че и до днес България е на последните места в Европа и в света по транспортно-логистична инфраструктура и дигитализация на нашата индустрия. Дори малкото световни лидери в инфраструктурата, които проявиха интерес към страната ни през последните десетилетия, бяха отказани от непрозрачните и манипулирани обществени търгове. – Кои бяха повратните моменти-скокове в развитието на Юнимастърс? – Всяко успешно сътрудничество в бизнеса ни е било трамплин за нови знания, умения и утвърдени пазарни позиции. Постоянните преструктурирания в линейното корабоплаване ни научиха на динамика и непрекъснато усъвършенстване; дадоха ни възможност 30 години да се учим от най-добрите – Sea Land Inc, Maersk Line, P&O Nedlloyd, CMA CGM, CSCL, Yang Ming и много други. Сътрудничеството ни с водещи за своето време 3PL организации, като BAX Global, Agility, Wincanton и Panalpina, дадоха силен тласък на обхвата на нашите услуги. А работата ни с технологичните стартъпи и скейлъпи Freightos, Bringg, Tiramizoo, Cogoport, FAST, WiseTech, Salesforce, ShipServ и други изостриха апетита ни към иновациите и авангардните дигитални решения. Условно бих разделил изминалите 30 години на три периода по 10 години: 1990 – 2000 – десетилетието на глобализацията в Юнимастърс; 2000 – 2010 – десетилетието на глобалната интеграция, и 2010 – 2020 – десетилетието на дигиталните иновации! – Кое преценявате като най-голямо лично постижение за тези 30 години и кое – за най-големия си неуспех? – Най-голямо лично постижение е съхраняването на страстта ми към работата и непоклатимата ми вяра в бъдещето на професията. И че успях да създам условия за обучението на професионалисти, за които няма тайни в професията. Най-големият неуспех? Че не успяхме да постигнем с нашите екипи бленувания експоненциален растеж след финансовата криза през 2007 – 2008 г. въпреки постоянните настройки и промени в стратегиите ни. Дигитализацията пробива много трудно в условията на аналоговите администрации и корумпираните „елити“ от Източна Европа, които съзнателно «Исках Юнимастърс да е част от най-интересните и предизвикателни транспортно-логистични проекти в региона и всичко това се случи.» препятстват развитието на „икономиката на знанието“, поддържайки огромна армада зависими и невежи чиновници, които с действията си се опитват да те откажат от всякакви инвестиции и развитие. Цифровизацията на кадастралните планове в България е мит, а разрешенията за строеж и узаконяването на логистични складове и съоръжения извън София отнема от 8 до 12 месеца повече от предвиденото за това време. – Колко кризи сте преодолели през тези години? Най-трудният момент в развитието на фирмата, най-трудно взетото решение? – Никога не съм броил кризите и безбройните безсънни нощи. Но винаги съм гледал на тях като на внезапни нови възможности. Затова силно вярвам в смисъла на българската поговорка „Всяко зло е за добро“. Най-трудният момент за мен бе през 1996 г., когато държавата затвори най-голямата частна банка, където събирахме навлата от превозите на един от големите корабособственици, който представлявахме. Тогава, заедно с целия Съвет на директорите, трябваше да ипотекираме всичко, което имахме, включително семейните жилища на близките си, за да вземем шестмесечен мостов кредит при 18,5% годишна лихва и да започнем изплащането на дължимите към принципала средства. А след като върнахме кредита, близо две години се борехме да възстановим каквото е възможно от блокираните в банката авоари, покривайки разликата от печалбата. Причастността към проблемите на клиента или партньора винаги се отплаща и много често носи нов бизнес като признание за положените свръхусилия. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 13