Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * През 2005 г. се роди списание ЛОГИСТИКА - Точното списание, в точното време, на точното място. Вижте какво направихме за тези 15 години! * За възможностите на софтуерната платформа TransitNet при работа с митниците и митническото деклариране. * Как се произвежда занаятчийски шоколад в Soleo Bulgaria. * Транспрес търси „зелените“ решения във всичко. * В тежки времена оцеляват най-силните. * и още...
Четете в броя: * Осмата логистична бизнес конференция се превърна в най-голямото бизнес събитие от март месец насам. Тя протече под мотото „Най-ценно е това, което създава стойност!“ * За първата годишнина от присъствието на Raben Group на българския пазар в интервю за сп. Логистика с Николай Стоянов. * Фирма за монтаж и производство на машини Инокс в Разград регистрира през последните години двуцифрени ръстове в приходите. * Как да подготвим склада за е-търговия. * и още...
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...
Четете в броя: * За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша ще влезем - смята Николай Божилов, създателят на Юнимастърс, която тази година празнува 30 години от основаването си. . * Кой има шанс да бъде финансиран по Механизма за справедлив преход и Плана за възстановяване на ЕС? * АРИЕТЕ Логистикс произвежда електронни и мехатронни компоненти за автомобилната индустрия за международните пазари. * и още...
Четете в броя: * Качеството на палетите EPAL е гаранция за сигурност в логистиката. * Електронната товарителница: критични точки и въпросителни. * FreightTech компаниите в логистиката на автомобилните превози в Европа. * Оригиналните продукти изискват майсторски решения. * Пет подхода за дигитализиране на логистиката. * и още...
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...
Четете в броя: * Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев за пандемичната криза и икономическите последствия от нея. * Наталия Иванова, директор Верига на доставки в Алкомет, за опита в управлението на веригата на доставки. * Колаборативният робот (Animoto на българската фирма Гига Аутомата. * Как се доставят охладени храни в условията на пандемия. * STAMH с ефективни решения за оптимизация на складовото пространство. * и още...
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...
Четете в броя: * С Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric, разговаряме за човешкия и изкуствения интелект, за промяната, правилата и предизвикателствата. * За необятните възможности на онлайн търговията с бързооборотни стоки разговаряме с Иван Александров, основател на eBag. * Как се прави бърза логистика с много поръчки и малък екип? По тази тема разговаряме със специалистите от Хидростаб. и още...
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...
Четете в броя: * Новата гама MAN TGX беше избрана за Международен камион на 2021 г. * Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година * Търсим „зелените“ решения във всичко - казва Веселин Стоянов, управител на Транспрес. * Тест: Новият MAN TGXМ - КАМИОНИ направи първия тест на модела на българска земя. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Четете в броя: * БГ премиера на новия самосвал DAF CF. * Scania качи легендарния V8 до 770 к.с. * С новите камиони Volvo в четирите посоки на света. * С новите MAN по пътя и извън него. * Actros 5 и New Sprinter – звездите на Mercedes-Benz. * Тест: Приключението Active и Trail с Ford. * Тест: Новият Volkswagen Caddy – един смартван. * Тест: Новите Peugeot e-Expert и Citroёn e-Jumpy. * и още...
Четете в броя: * Новите модели на Volvo идват в България. * Mercedes-Benz с два нови модела – Actros F и Actros Edition 2. * Scania представя гамата си от електрически камиони. * DAF с нов CF Electric с удължен пробег. * MAN – много лъвски новости. * Тест: Електрическите Vivaro-e и Zafira-e. * Тест: От MAN eTGE до MAN Lion’s City 18. * и още...
Четете в броя: * Камионите на 2020 година. * Новият IVECO S-WAY Natural Power в България. * Над 50% спад при регистрациите на нови камиони през 2020 г. * Уникален DAF XF Super Space Cab Celebration Edition за Хонетра. * Честит юбилей на Volvo Trucks в България! * Тест: Ford Transit 4х4 – защо не? * и още...
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...
Четете в броя: * Volvo Trucks обнови наведнъж четири от гамите си. * Renault Trucks започва производство на електрическите си камиони. * Анкета: Превозвачите - В тол системата има много проблеми. * Къде е сега Пакетът Мобилност?! * Busworld Turkey 2020: Електричество и алтернативни горива. * и още...
Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...
Четете в броя: * Зет и Ем Правйвит Ко. достави на Кода – ЕВ Транс първия в България верижен багер Hitachi от най-новата седма серия на японския производител. * JCB сериозно върви към бъдещето на строителната техника с допълнението на своята гама от електрически модели E-TECH. * Bobcat обяви пускането на пазара на 48 нови модела в общо 12 категории по време на онлайн премиера под мотото Next is now. * и още...
Четете в броя: * Електрическият индустриален багер Liebherr EP 934 C. * Си Ем Ел България представи иновативната машина JCB Hydradig на българския пазар. * Новото поколение тежки верижни багери от серия Zaxis-7 на Hitachi. * и още...
Четете в броя: * Hyundai Construction Equipment Europe продължава нова А-серия с 30-тонния верижен багер HX300AL. * HYDROG - един от най-големите в Европа производители на професионални машини за пътно строителство и пътно поддържане. * Mecalac с нова свързана телематична услуга. * и още...
Четете в броя: * SpaceX избра телескопичните товарачи на Magni TH. * Тествайте уникалния булдозер на Shantui модел SD32-8. * Виртген България достави на ГБС три машини за автомагистрално полагане. * и още...
Четете в броя: * Mecalac 6MDX с просторна кабина за най-голяма безопасност. * Челният товарач HL960A от новата А-серия на Hyundai . * Основните приоритети на АПИ по стратегическите инфраструктурни проекти. * и още...
Четете в броя: * ZX350LC-6 е най-продаваният верижен багер на Hitachi в България. * След закупуване на завода Demag от Tadano се забелязва растеж на продажбите на мобилни кранове. * Диана Комерс инвестира в ротиращ телескопичен товарач Magni. * и още...
Годишен каталог за: * камиони * ремаркета * автобуси * ванове * сервизи * части и компоненти * системи за управление * лизинг и услуги * карти за разплащане * гуми и масла
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.
23-то издание на Официалния годишен справочник "КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България", който излиза от 1998 г.
Ръководство за използването на многократните ЕКМТ разрешителни - Документ на Международния Транспортен Форум, издание 2014
Годишен каталог за камиони, ремаркета, автобуси, вавоне, сервизи, части и компоненти, гуми, масла, системи за управление, карти за разплащане и други.
12 МЕНИДЖМЪНТ Само щастливите хора са двигателите на иновативно настояще и перспективно бъдеще Николай Божилов, създател на Юнимастърс Сдържан, балансиран, умен, интелигентен, целенасочен, с широки познания, неизменно отворен към новото, винаги с визия за бъдещето – това е Николай Божилов, създателят на Юнимастърс. Общуването с него е удоволствие, защото е обогатяващо и вдъхновяващо. Вярвам, че ако в България има повече бизнесмени от неговия тип, страната ни щеше да бъде в съвсем друго положение. Затова за мен е удоволствие да разговарям с него по повод 30-годишнината от основаването на „Господарите на Вселената“ – което всъщност означава името Юнимастърс – 30 години… Кое е първото нещо, което Ви – Къде искахте да стигнете, когато започвахте, и хрумва, когато помислите за тази годишнина? постигнахте ли мечтите си? – 30 години, отлетели като един миг, в които не – Това, което исках да постигна, бе да направя реалност втората част от името на компанията – съм преставал да убеждавам колеги и клиенти, че логистиката е една от най-вълнуващите професии на Земята, където и най-малката промяна има значим и изтие в началото на 90-те години на миналия век, току- Unimasters Logistics. Логистиката, като осъзнато занямерим икономически ефект. що бе напуснала изследователските институти, за да започне да се проявява в лексиката и практиката само – Ако трябва да опишете с три изречения Юнимастърс като фирма, навършваща 30 години, кои че за много хора от доминиращия държавен сектор на най-авангардните световни компании. Осъзнавам, ще са те? в България тогава концепцията звучеше екстравагантно, дори сюрреалистично. Но модерно мислещите – Ние сме Юнимастърс. За нас няма невъзможни неща в професията, стига да решим в коя ниша западни компании, които бяха включили страната ни ще влезем… в своите стратегии и вече бяха прегърнали логисти- 12 7 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
МЕНИДЖМЪНТ 13 «Логистиката е една от най-вълнуващите професии на Земята, в която и най-малката промяна има значим и измерим икономически ефект.» ката като неотменна част от бизнес модела си, бързо се убедиха в ползата от успешното ни съвместно сътрудничество. Исках Юнимастърс да е част от най-интересните и предизвикателни транспортно-логистични проекти в региона и всичко това се случи. Днес можем да се гордеем с десетки успешни реализации. И с това, че нямаме нито един провален по наша вина проект. За нищо повече от това не бих могъл да мечтая. Само ми е тъжно, че и до днес България е на последните места в Европа и в света по транспортно-логистична инфраструктура и дигитализация на нашата индустрия. Дори малкото световни лидери в инфраструктурата, които проявиха интерес към страната ни през последните десетилетия, бяха отказани от непрозрачните и манипулирани обществени търгове. – Кои бяха повратните моменти-скокове в развитието на Юнимастърс? – Всяко успешно сътрудничество в бизнеса ни е било трамплин за нови знания, умения и утвърдени пазарни позиции. Постоянните преструктурирания в линейното корабоплаване ни научиха на динамика и непрекъснато усъвършенстване; дадоха ни възможност 30 години да се учим от най-добрите – Sea Land Inc, Maersk Line, P&O Nedlloyd, CMA CGM, CSCL, Yang Ming и много други. Сътрудничеството ни с водещи за своето време 3PL организации, като BAX Global, Agility, Wincanton и Panalpina, дадоха силен тласък на обхвата на нашите услуги. А работата ни с технологичните стартъпи и скейлъпи Freightos, Bringg, Tiramizoo, Cogoport, FAST, WiseTech, Salesforce, ShipServ и други изостриха апетита ни към иновациите и авангардните дигитални решения. Условно бих разделил изминалите 30 години на три периода по 10 години: 1990 – 2000 – десетилетието на глобализацията в Юнимастърс; 2000 – 2010 – десетилетието на глобалната интеграция, и 2010 – 2020 – десетилетието на дигиталните иновации! – Кое преценявате като най-голямо лично постижение за тези 30 години и кое – за най-големия си неуспех? – Най-голямо лично постижение е съхраняването на страстта ми към работата и непоклатимата ми вяра в бъдещето на професията. И че успях да създам условия за обучението на професионалисти, за които няма тайни в професията. Най-големият неуспех? Че не успяхме да постигнем с нашите екипи бленувания експоненциален растеж след финансовата криза през 2007 – 2008 г. въпреки постоянните настройки и промени в стратегиите ни. Дигитализацията пробива много трудно в условията на аналоговите администрации и корумпираните „елити“ от Източна Европа, които съзнателно «Исках Юнимастърс да е част от най-интересните и предизвикателни транспортно-логистични проекти в региона и всичко това се случи.» препятстват развитието на „икономиката на знанието“, поддържайки огромна армада зависими и невежи чиновници, които с действията си се опитват да те откажат от всякакви инвестиции и развитие. Цифровизацията на кадастралните планове в България е мит, а разрешенията за строеж и узаконяването на логистични складове и съоръжения извън София отнема от 8 до 12 месеца повече от предвиденото за това време. – Колко кризи сте преодолели през тези години? Най-трудният момент в развитието на фирмата, най-трудно взетото решение? – Никога не съм броил кризите и безбройните безсънни нощи. Но винаги съм гледал на тях като на внезапни нови възможности. Затова силно вярвам в смисъла на българската поговорка „Всяко зло е за добро“. Най-трудният момент за мен бе през 1996 г., когато държавата затвори най-голямата частна банка, където събирахме навлата от превозите на един от големите корабособственици, който представлявахме. Тогава, заедно с целия Съвет на директорите, трябваше да ипотекираме всичко, което имахме, включително семейните жилища на близките си, за да вземем шестмесечен мостов кредит при 18,5% годишна лихва и да започнем изплащането на дължимите към принципала средства. А след като върнахме кредита, близо две години се борехме да възстановим каквото е възможно от блокираните в банката авоари, покривайки разликата от печалбата. Причастността към проблемите на клиента или партньора винаги се отплаща и много често носи нов бизнес като признание за положените свръхусилия. СЪДЪРЖАНИЕ 7• 2020 13
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook