Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 6 / 2020

  • Text
  • Bridgestone
  • Psa
  • Fassi
  • Daf
  • Uta
  • Yutong
  • Transit
  • Ford
  • Transport
  • Scania
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Trucks
  • Commercialvehicles
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...

44

44 ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА ... НА PSA Е В ХОД Сензорният дисплей на централната конзола Пътническите версии ще се предлагат и с изключително високо ниво на комфорт ентите на средните ванове на марката не изминават повече от 200 км дневно, а 44 на сто от тях – не надвишават дневен пробег от 300 км. Това е убедило експертите на групата, че електрическите превозни средства са точното решение за градски и крайградски доставки и пробегът с едно зареждане, който се предлага при електрическото каре от 230 или 330 км – в зависимост от батерията, е напълно достатъчен за изпълнението на дневните задачи. Това е и една от причините PSA да не афишира интерес към разработване на плъгин хибриди в лекотоварния сегмент, които имат по-голяма автономност, но не са с нулеви емисии и са по-скъпи. Интерес обаче има към разработката на лекотоварни автомобили с водородни горивни клетки, като се отчитат, от една страна, предимствата им – като повече автономност, но се държи сметка и за основния им недостатък – повисоката цена. Безкомпромисни Електрическите версии на Expert, Jumpy и Vivaro са разработени без никакъв компромис с комфорта, сигурността, товароносимостта и товарния обем. По тези показатели те са абсолютно идентични с конвенционалните версии. Снабдени са с цялото иновативно оборудване, познато от последното поколение на конвенционалните модели, гарантиращо облекчена работа на водача – като хедъп дисплей и система за разчитане на пътните знаци, ограничаващи скоростта и изпреварването, асистенти за сигурност и безопасност, лесен достъп до кабината и товарното пространство чрез безконтактно отваряне на вратите на фургона. 100% електрическите версии се възползват и от следните технологии и системи в помощ на шофирането: страничните плъзгащи се врати, Grip Control, асистент за потегляне при наклон, Visiopark 1, регулатор и ограничител на скоростта, предупреждение за неволно пресичане на маркировката, предупреждение при риск от сблъсък, автоматична спирачка за безопасност, предупреждение за бдителност на водача , автоматично превключване на къси светлини, система за разширено разпознаване на пътните знаци („Stop“, „Забранено влизането“), активно следене на мъртвата зона. Товарните варианти се предлагат с две колесни бази и три дължини – от 4,6 м, като товарният обем е от 5 до 6,6 куб. м, а товароносмостта – 1275 кг. Нещо повече – те предлагат впечатляващата за сегмента способност за теглене на ремарке с маса 1000 кг. Модуларната конструкция, базирана на мултиенергийната модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform), запазва и товарната дължина от 4026 мм. Пътническите версии ще се предлагат в три варианта според нивото на оборудване и броя места. При първата версия Comi & Shuttles местата са 9 или 8, при втората – Combispaces – 8 или 7, а при най-луксозната Combispaces Premium – 7 или 6. Последната ще се предлага и с втори ред седалки, обърнати лице в лице, и масички за бизнес срещи в салона за пътници. Габаритната височина на всички модели е под 1,9 м и е съобразена с възможността за влизане в градски подземни паркинги. Радиусът на завой на автомобила е 11,3 м (за компактна версия между бордюри). Всичко това е възможно и заради разположението на батериите под пода на превозното средство, което запазва вътрешния обем, същия както при дизеловите версии. Батериите ще се предлагат с два варианта на капацитет 50 и 75 кВтч – за пробег с едно зареждане съответно от 230 км и от 330 км. Зареждането им ще може да става на бързозарядни обществени станции – до 80 на сто от капацитета за 30 мин, от обикновен контакт за една нощ – до 50 на сто, и от специално зарядно устройство Wallbox – до 100 %. Налични са два вида бордови зарядни устройства – монофазно зарядно устройство с мощност 7,4 кВт и опционално трифазно зарядно устройство с мощност 11 кВт. Режимите на зареждане са гъвкави и адаптирани към ежедневното ползване. От обикновен домашен контакт (8A) пълното зареждане е за 31 часа при батерия 50 кВт/ч, или 47 часа при батерия 75 кВт/ч. При усилен контакт (16A) пълното зареждане таре 15 часа (батерия 50 кВт/ч) или 23 часа (батерия 75 кВт/ч). Пълното зареждане е за 7 часа и 30 минути (батерия 50 кВт/ч) или 11 часа и 20 минути (батерия 75кВт/ч) с монофазната версия (7,4 кВт) и съответно 5 часа (батерия 50 кВт/ч) или 7 часа 30 минути (батерия 75кВт/ч) с трифазната версия (11 кВт). Регулирането на температурата на батерията позволява използването на бързи зарядни устройства 100 кВт, като 80% от заряда се постига за 30 минути при версията с батерия 50 кВт/ч или 45 минути при версията с батерия 75 кВт/ч. юли–август 2020

ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА ... НА PSA Е В ХОД 45 И електрическият е-Jumpy ще се предлага във версии XS, M и XL Peugeot e-Expert предлага индивидуални решения и ще бъде наличен в нива на оборудване Pro и Premium Чрез мобилното приложение Free2Move Services пък могат да се планират маршрутите и спирките за зареждане на батериите при продължително пътуване – особено извън града. Чрез приложението ще могат и да се наемат електрически ванове. Електродвигателят с мощност 100 кВт и максимален въртящ момент от 260 Нм е на обичайното за ДВГ място – отпред, като задвижва предните колела. Силовата линия гарантира максимална скорост от 130 км/ч и се предлага с два режима на рекуперация, които се избират от водача. Гаранцията, която PSA дава на батериите, е, че за 8 години или 160 000 км пробег капацитетът им ще остане над 70% от първоначалния. PEUGEOT e-Expert Новият Peugeot e-Expert запазва мускулестия и солиден дизайн на версията с двигател с вътрешно горене, допълнена от няколко отличителни доработки. Отвън това са емблемите отпред и отзад – двуцветни лъвове, променящи цвета си в зависимост от зрителния ъгъл, отворът за електрическо зареждане на предния ляв калник, специфичната радиаторна решетка и монограм „e- Expert“ отзад. Отвътре има аналогово арматурно табло с цветна матрица, адаптирана към електрическия режим специфични графики за централния сензорен екран с TomTom Traffic 3D свързана навигация, която вече включва наличните точки за зареждане и пробег, съобразен с оставащата батерия, ново управление „e-Toggle“ на трансмисията, селектор, който превключва между режимите Eco, Normal или Power, електрическа ръчна спирачка. Напълно е-волюирал е кокпитът. На мястото на водача централната конзола е променена, за да включи ново „e-Toggle“ управление на силовата линия, ергономично и отлично интегрирано, даващо достъп до функциите Park/Reverse/Neutral/Drive и Brake, селектор за трите режима на движение, пространство за съхранение отгоре. Новият PEUGEOT e-Expert предлага 3 режима на управление посредством селектор на режими: Eco (60 кВт, 190 Нм) : подобрява автономията, Normal (80 кВт, 210 Нм): оптимален за ежедневна употреба, и Power (100 кВт, 260 Нм): оптимизира представянето при превоз на тежки товари. Peugeot e-Expert предлага индивидуални решения и ще бъде наличен в нива на оборудване Pro и Premium, както и във версии „готови за път“ Asphalt (за междуградски превози) и Urban (за градска употреба). Новият Peugeot e-Traveller също ще се предлага в 3 дължини – Compact с дължина 4,60 м, Standard – 4,95 м и Long – 5,30 м. Обемът на багажника е от 1500 до 3000 литра – в зависимост от броя места, като може да достигне до 4900 литра, благодарение на свалящите се седалки от втори и трети ред. Сitroën ë-Jumpy Последното поколение на Citroën Jumpy бе лансирано през 2016 г. и вече надмина 145 000 продажби. Обновената наскоро гама включва общо 5 версии, 3 от които лансирани неотдавна (Worker, Driver и CityVan) и предназначени за строителството (с повдигнато окачване, допълнителна защита, увеличен полезен товар и Grip Control), доставки на далечни разстояния (с допълнителни системи в помощ на управлението по отношение на комфорта и сигурността) и градски бизнес (по-добра маневреност и лекота на управление). Citroën ë-Jumpy е важно допълнение на съществуващата гама. Отличителните му белези са входът за зареждане върху предния ляв калник, решетката отпред и логото ë. Eлектрическата версия на Jumpy се предлага с батерията от 50 кВтч, състояща се от 18 модула, при версиите XS, M и XL и с по-голямата батерия – от 75 кВтч и 27 модула, при версиите M и XL. И тук спомагателен акумулатор захранва стандартните системи на автомобила. Той се дозарежда автоматично от задвижващата батерия. Полезният товарен обем на модела е идентичен с този на версиите с ДВГ – от 4,6 куб. м (XS без Moduwork) до 6,6 куб. м (XL с Moduwork). Полезната ширина между калниците от 1,25 м позволява товаренето на европалети. ë-Jumpy cе предлага в 4 нива на оборудване, познати от стандартния Jumpy, към които са добавени някои допълнителни екстри. С приложението My Citroën може да се следят нивото на зареденост на батерията и оставащият пробег. Също – да се настрои дистанционно предварително климатизиране на кабината или да се програмира отложено зареждане през смартфон и таблет. За да бъде от максимална полза на своите клиенти, Citroën ще предлага за ë-Jumpy решение за зареждане „по мярка“, включващо и оборудването (стандартен и Green Up или Wallbox контакт) и инсталация в дома или офиса. При ë-SpaceTourer изборът също е между 3 дължини. Версията XS е дълга 4,60 м, с 2,92 м междуосие, 0,80 м заден навес и 1978 л обем на багажника. M е с показатели съответно 4,95 м, 3,27 м, 0,80 м и 2381 л, а XL – 5,30 м, 3,27 м, 1,15 м, и 2932 л. Предлагат се 4 нива на оборудване, които могат да отговорят на нуждите на различните профили клиенти – Feel, Shine, Business и Business Lounge. Моделът става част от стратегията на Citroën Inspired by You All за електрификация на всички типове превозни средства на марката, която включва лансиране на 6 електрически модела през 2020 година. K юли–август 2020