Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
11 months ago

КАМИОНИ 6 / 2020

  • Text
  • Bridgestone
  • Psa
  • Fassi
  • Daf
  • Uta
  • Yutong
  • Transit
  • Ford
  • Transport
  • Scania
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Trucks
  • Vehicles
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...

26 ТЕСТ » SCANIA

26 ТЕСТ » SCANIA 540 S – ОТЛИЧЕН БАЛАНС НА МОЩ И ЕФЕКТИВНОСТ Хладилник, много ниши за вещи, масички... са само част от удобствата в просторната кабина Кантарът отчита общо тегло точно 26 780 кг – или имаме средно натоварена композиция фьорска седалка с вентилация и подгряване и въртяща се пасажерска седалка. Предавателната кутия е познатата и прецизна 12-степенна роботизирана Opticruise, снабдена в случая единствено с режим Eco за икономична автоматизирана смяна на предавките, адаптивен автопилот и интегриран ретардер. Окачването на влекача е пневматично – на 4 въздушни възглавници отзад с кантари. Товарният автомобил е оборудван с всички възможни опции при светлините – LED фарове отпред и LED задни светлини. Тестът Реално започваме нашия тест от кантара в индустриалната зона на Казичене, където нулираме бордовия компютър. Преди това сме закачили на влекача стандартно триосно бордово полуремарке с тристранна щора. Товарът – бетонни блокове е около 12 т. Но за да сме точни – качваме цялата композиция на кантара. Той отчита общо тегло точно 26 780 кг – или имаме средно натоварена композиция. От там по околовръстния път се насочваме към магистрала Тракия и поемаме по посока Пловдив. Трафикът е умерен към силен, а в началото настилката е суха. Управляваме тестовата композиция предимно на автопилот, настроен на скорост 89 км/ч (на колкото е ограничен влекачът) и със зададена дистанция от предното превозно средство. Веднага се усеща, че мощта на двигателя е предостатъчна и той позволява шофиране с високо темпо, а впечатлението е, че новият силов агрегат тегли като на шега полупълното ни ремарке. Това най-добре проличава при изпреварванията, някои от които правим на ръчно управление. Роботизираната кутия сменя предавките неусетно и навреме и не позволява оборотомерът да излезе от т.нар. „зелена зона“, като го държи в границите на 1000 – 1100 оборота в минута, а понякога и по-ниско. За силовия агрегат не е проблем преодоляването на наклони, особено ако водачът кара предвидливо и използва инерцията на композицията. А всяко правилно предвиждане на ситуацията от водача се отбелязва педантично от Scania Driver Support с похвала и нови звездички на малкия дисплей върху приборния панел. А това, което прави изключително впечатление, е невероятно тихата работа на двигателя. Той не се чува дори и при 1300 оборота, да не говорим за продължителните спускания по наклон, когато сработва Еcoroll функцията и предавателната кутия преминава в неутрален режим, а оборотите на двигателя се кротват на 500. Функцията EcoRoll на предавателната кутия работи интелигентно и е във връзка със системата Scania Active Prediction, отчитаща релефа на пътя няколко километра напред. Така предавателната кутия минава в неутрално положение само ако това е напълно безопасно. Ретардерът и моторната спирачка работят юли–август 2020

ТЕСТ » SCANIA 540 S – ОТЛИЧЕН БАЛАНС НА МОЩ И ЕФЕКТИВНОСТ 27 ефективно, а особено полезна за водача е автоматичната паркинг спирачка, която се активира сама при спиране и се деактивира при натискане на газта и потегляне. На практика тя изпълнява функцията на асистент за потегляне по наклон. За комфорта и удобството на водача при шофиране едва ли има какво повече да кажем от това, което вече е всеизвестно за S-серията на Scania – усещането е като при шофиране на луксозен лек автомобил. Видимостта от мястото на водача навън е отлична заради по-ниското контролно табло, по-тънките А-колони, по-голямото предно стъкло, новите огледала за обратно виждане, изместеното вляво място на водача. Интуитивно и на една ръка са разположени всички уреди за управление. С напредването на километрите времето се влошава, започва да пръска дъжд, но ние неусетно стигаме разклона за Пазарджик, където отчитаме изминатото разстояние, скоростта и разхода на гориво от зануляването – 93 километра пробег при средна скорост 81 км/ч, среден разход на гориво – 20,4 л/100 км. След това поемаме към София. По обратния път на места вече вали сериозно, а и трафикът е доста по-натоварен. На всички е известно, че маршрутът от Пловдив към София е доста по-тежък. В крайна сметка в базата на Скания България в Герман отчитаме данните за целия тест – изминат път – 187 км, средна скорост – 76 км/ч, среден разход – 24,8 л/100. Това, което може да се каже в заключение на теста, едва ли ще учуди някого. При влекачите за международен транспорт Scania продължава да бъда сред еталоните. А ходът на шведския производител с пускането на 6-цилиндров, 13-литров редови двигател, който стъпва в мощностния ред на легендарния V8, е отлично премислен, много добре прецизиран. K Инж. Лъчезар АПОСТОЛОВ Показанията на бордовия компютър – вляво за отсечката София – Пазарджик, а вдясно – за целия маршрут UTA. Non Stop. • Карти за зареждане на горива в мултибранд мрежа с атрактивни отстъпки и отложено плащане • Разплащане на пътни такси в 26 държави в Европа • Възстановяване на ДДС и акциз върху горивата • Допълнителни услуги UTA One ® Едно решение за Европа без граници Тел: +359 887 332 577, +359 879 194 496, +359 878 569 019 contact.bulgaria@uta.bg www.uta.bg юли–август 2020