Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
11 months ago

КАМИОНИ 6 / 2020

  • Text
  • Bridgestone
  • Psa
  • Fassi
  • Daf
  • Uta
  • Yutong
  • Transit
  • Ford
  • Transport
  • Scania
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Trucks
  • Vehicles
Четете в броя: * Тест: Scania 540 S - Отличен баланс на мощ и ефективност. * Джакузи за камиони. * Електрификацията на лекотоварната гама на PSA е в ход. * Гамата на Ford Transit – в нови територии с версиите Active и Trail. * Втори живот с ново предназначение. * и още...

22 ТЕСТ Scania 540 S

22 ТЕСТ Scania 540 S Отличен баланс на мощ и ефективност Мощен, ефективен, икономичен, комфортен… Ако започнем отзад напред, това са впечатленията от теста на Scania 540 S, проведен през юни от списание КАМИОНИ. Тогава имахме възможност за пръв път да изпробваме на пътя флагмана на шведската марка, оборудван вече с новия и наймощен шестцилиндров, редови, 13-литров дизелов двигател на Scania. А сега – подред ABSTRACT IN ENGLISH Test: Scania 540 S – Excellent Balance of Power and Efficiency Powerful, efficient, fuel saver, comfortable... These are the impressions from the test drive of Scania 540 S, conducted in June by KAMIONI magazine. For the first time we tested on the road the flagman of Swedish brand, equipped with the new and most powerful 6-cylinder, 13-liter diesel engine from Scania. Скания България предостави за тест на списание КАМИОНИ един от първите влекачи от версията 540 S, доставен у нас. Трябва да уточним, че тестовият Scania 540 S не бе демонстрационен камион, настроен специално за тестове, а клиентски влекач – закупен от фирма Yuva Green, която го използва за транспорт на плодове между Гърция и България с термоизолирано ремарке с хладилен агрегат с обичайно натоварване от средно до максимално разрешеното. И между другото, впечатленията на водача са отлични, въпреки че може да се каже, че камионът е нов и все още не е разработен. По маршрута от базата на Скания България в Герман край София, по магистрала Тракия – до пътния възел при Пазарджик и обратно, зад волана на Scania 540 S последователно седнаха Лъчезар Апостолов, главен редактор на списание КАМИОНИ, и Павел Павлов, инструктор по безопасно и икономично шофиране в Скания България. И можем да кажем, че флагманът на шведската марка се представи точно така, както се очакваше от него. S-серия с 540 к.с. под кабината S-серията на Scania се появи през 2016 г. Тогава шведският производител реши да разшири гамата си за международен транспорт с нова серия, която да е позиционирана дори по-високо от тогавашния флагман Scania R. Тогава Scania S много бързо очарова и впечатли всички. На страниците на списание КАМИОНИ нееднократ- юли–август 2020

ТЕСТ » SCANIA 540 S – ОТЛИЧЕН БАЛАНС НА МОЩ И ЕФЕКТИВНОСТ 23 но сме публикували тестове и сме разказвали за изключителната ергономичност в кабината, за комфорта, удобствата в оборудването и качеството на използваните материали, като сме подчертавали, че всичко това сме свикнали да срещаме в леките автомобили от високия клас. Достатъчно е да споменем, че почти веднага след премиерата си S-серията безапелационно спечели и членовете на международното жури Камион на годината и бе обявена за Truck of The Year 2017. Scania S се наложи по пътищата на Европа и България, но шведските инженери продължиха да усъвършенстват модела в търсене на все по-висока ефективност и полза за клиентите. Така в средата на миналата година се появи новият двигател – DC13 166 540 hp – шестцилиндров, редови, турбодизел с максимална мощност 540 к.с. и максимален въртящ момент от 2700 Нм при 1000 – 1300 об./мин на коляновия вал. На практика той стана петият член на гамата от 13-литрови двигатели на Scania, която вече включва силови агрегати с максимална мощност от 370, 410, 450, 500 и 540 к.с. При анонсирането му бе подчертано, че осигурява до 2% по-нисък разход на гориво, като това е постигнато чрез намалено вътрешно триене, оптимизиран горивен процес, обновен турбокомпресор и интелигентно управление на спомагателните системи на двигателя. Силовият агрегат е пригоден за работа и с HVO, а по отношение на ползите за превозвачите не е за пренебрегване и това, че постига еконормите Еuro 6d само с използването на SCR, без нуждата от сложна EGR-система. Защо шведите разшириха гамата си от 13-литрови силови агрегати? Просто е. Ако погледнем показа- Технически данни на D13, 540 к.с. Означение Тип Работен обем DC13 166 540 hp редови 12,7 литра Ред на работа 1-5-3-6-2-4 Цилиндри 6 Клапани на цилиндър 4 Диаметър на цилиндъра x ход на буталото Степен на сгъстяване 21:01 Турбокомпресор Горивна уредба Контрол на изгорелите газове Моторна спирачка Вместимост на мазилната уредба Максимална мощност Максимален въртящ момент 130 x 160 мм фикс. геометрия, търкалящи лагери Scania XPI Scania SCR 242 кВт при 2400 об./мин 40 литра 540 к.с. (397 кВт) при 1800 об./мин 2700 Нм при 1000-1300 об./мин Тестовият влекач е с най-високата кабина на Scania – S Highline Този Scania 540 S е на фирма Yuva Green и работи между Гърция и България с термоизолиращо полуремарке TÜV NORD Mobilität 11 години на българския пазар Заедно към успеха! • Индивидуални одобрения • Изменения в конструкцията • Оценка на употребявани автомобили • Обезопасяване на товарите • Обучения • CoP 1113 София ул. Фр. Жолио Кюри 16, бл. 155, ет. 2 тел. 0892 264522, 0894 416902 юли–август 2020