Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 6 / 2020

  • Text
  • Forwarding
  • Supplychain
  • Distribution
  • Warehousing
  • Transport
  • Shipping
  • Maersk
  • Schenker
  • Pallets
  • Volkswagen
  • Freighttech
  • Bulgaria
  • Logistics
  • Caddy
  • Epal
Четете в броя: * Качеството на палетите EPAL е гаранция за сигурност в логистиката. * Електронната товарителница: критични точки и въпросителни. * FreightTech компаниите в логистиката на автомобилните превози в Европа. * Оригиналните продукти изискват майсторски решения. * Пет подхода за дигитализиране на логистиката. * и още...

34

34 ДИСТРИБУЦИЯ ЛОГИСТИЧНИЯТ „ПАВИЛИОН“ НА ЦВЕТЯТА Борсовата търговия на цветя е напрегнат и емоционален момент, който изисква опит, усет и креативност. Управителят на Тракийско цвете-2002 споделя за един от най-вълнуващите аукциони, а именно този в Нидерландия: „Борсата FloraHollan е много добре подредена и организирана. Там се получават и продават цветя от цял свят.“ Борсовата търговия започва доста рано сутринта, като от ключово значение е усетът на купувачите да набавят желания асортимент на найдобро съотношение качество–цена. След заплащането на цветята всяка поръчка трябва да бъде обработена за 2,5 часа от поставянето є. Това се случва чрез една от 280-те електрически колички в складовете под аукционните зали. Няколко часа, след като са платени, 90% от поръчките заминават с камиони. Останалите 10% се покриват чрез въздушни превози. Плановете на организаторите на огромния логистичен хъб са до края на 2020 г. всички директни трансакции на холандския пазар за цветя да се извършват само дигитално, като редица производители вече се подготвят за промените в бранша. Свежите цветя се превозват в хладилни камиони, които се охлаждат през лятото и се отопляват през зимата. Оптималната температура при транспортирането на рязан цвят е 5 градуса, а на саксийните растения – около18 е 20 градуса. В зависимост от нуждите и вида рязаният цвят се превозва в кашони и натопен във вода, а саксийните растения се разполагат върху специални колички, подредени по височина и опаковани с фолио на дупки, за да могат да „дишат“. Седем възлови курса Фирмата разполага и с 10 малки камиона, с които се извършват доставки в България. През годините екипът успява да изгради собствена дистрибуторска мрежа, която в момента покрива цялата страна. Мрежата за пласмент включва седем основни курса, обхващащи различни логистични точки. Доставките се извършват по предварително планиран график – два пъти седмично, като по този начин се осигуряват предвидимост и удобство за клиентите. Асортиментът от стоки се доставя главно до цветарски магазини, агенции и пазари, като най-доброто време за обработка и разнос на тези продукти е рано сутринта. Прогнози по нюх Маркетинговият отдел в дружеството прогнозира доставките, количествата и обемите от стоки на базата на информация от история със заявки на клиентите. Екипът използва складова програма за управление при планирането и прогнозирането на доставките. „В прогнозирането залагаме много на нашия дългогодишен опит, инстинкт и нюх в търговията с цветя“, споделя управителят. Традиционно посилните и натоварени периоди са около февруари, март, май, септември и декември. През тази година именно в пикови месеци търговците на цветя се сблъскаха с множество предизвикателства, а секторът беше силно засегнат от разпространението на непознатия вирус. В разгара на пандемията от коронавирус фирмата регистрира спад на стокооборота с около 25%. Със забраната за продажби на цветя по павилионите са били изхвърлени нарязаните цветя и са запазени саксийните. Пълното връщане и възстановяване към нормалния работен процес продължава, като управителят е убеден, че от всяка непредвидима криза снабдителните вериги могат да излязат по-силни. Във фирмата са заети около 40 служители. „Персоналът е дългогодишен и опитен. Текучество на кадри почти няма. Екипът ни е сплотен и работният процес протича гладко, като всеки кадър отговаря за различна дейност – прогнозиране, обработка на поръчките, складиране, дистрибуция и други. Фирмената ни политика е насочена най-вече към уважение, екипност и сигурност“, споделя мениджърът. Гена ЦВЕТАНОВА 34 6 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ТЕХНОЛОГИИ 35 Пет подхода за дигитализиране на логистиката Отговорната, ускорена и достъпна цифровизация може да улесни глобалната търговия и да спести много хартия на бизнеса, отбелязват от базирания в Женева Световен икономически форум (WEF). От швейцарската организация описват пет подхода за дигитализиране на логистиката и засилване на търговията посредством Logistic Internet. Чрез него се разширява значението на настоящия интернет както с основни, така и със специфични функции за логистиката. Резултатът – увеличава се иновативният капацитет в рамките на индустрията, намаляват се разходите и се вдигат търговските бариери. Цифрова идентичност Анализаторите от организацията препоръчват за бизнеса и правителствата споделена дигитализация на глобалната търговска единица. Цифровата идентичност гарантира, че потребителят е наясно с кого взаимодейства чрез удостоверяване (Кой сте вие?) и упълномощаване (Какви услуги предлагате?). Съответният електронен подпис също гарантира достоверността при подписването на дигитални сделки, като предоставя поверителност, обезщетение и защита от фалшификации. Споделена видимост Споделената видимост дава на всеки участник в екосистемата достъп до необходимата логистична информация, което улеснява процеса по вземане на мениджърски решения. Всеки участник също така може да бъде добавен или премахнат от бизнес средата, като в реално време получава същото качество и последователност на информацията. Споделената видимост смекчава нарастващата сложност в бизнес сектора чрез увеличаването на дигиталните връзки и позволява на екосистемите да се адаптират плавно, без да се нарушават качеството и актуалността на информацията. Кораби на котва Товарните кораби прекарват между 60 – 70% от времето си на котва в пристанища. От своя страна пристанищните операции включват значителен брой участници, които често не са запознати с дейностите на колегите си. Чрез оптимизиране на информацията по престоя на корабите на пристанището екипите ще могат да предвидят кога и къде ще се извършват операции и по-ефективно ще координират движенията на стоките. Финансов поток Управлението на финансовите потоци в световната търговия изисква огромен ресурс. Обикновено има няколко посредници между производителя и получателя, което е предпоставка за попълване на много документация и дълго време за обработка на поръчката. От друга страна липсата на достъп до търговско финансиране е основна пречка за 66% от износители в Африка. Според анализаторите от WEF дигитализацията на финансовите потоци позволява по-лесен достъп до търговско финансиране в развитите страни. Появата на блокчейн и криптовалутите показва, че е възможен безопасният трансфер на плащания в световен мащаб, без посредници, като същевременно се намалява времето за обработка на поръчките по веригите на доставки, елиминира се използването на хартия и се пестят ресурси. Трансгранична оперативна съвместимост „Обслужването на едно гише“ предоставя достъп само до една част от данни на национално ниво и частично отговаря на изискванията в снабдителните вериги в световен мащаб. Много физически документи продължават да се генерират, за да се изпълнят изискванията за международни търговски партньорства. От Икономическата комисия за Европа на ООН посочват, че за да се увеличат максимално ползите от единната национална платформа, обхватът трябва да се разшири и да се включи трансграничен електронен обмен на информация. В заключение от швейцарската организация подчертават, че внедряването на технологиите, съпътстващи Индустрия 4.0, като блокчейн, интернет на нещата и изкуствен интелект, дават възможност за конкурентна и политически неутрална дигитална основа за развитие на търговията. Гена ЦВЕТАНОВА СЪДЪРЖАНИЕ 6• 2020 35