Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 5 / 2020

  • Text
  • Distribution
  • Supplychain
  • Warehousing
  • Transport
  • Logistics
  • Dexion
  • Longspan
  • Freight
  • Sprinter
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...

44 КОЛИ ЗА

44 КОЛИ ЗА РАБОТА VIDEO Тест: Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI Легендата продължава Новото високотехнологично поколение на Sprinter се появи преди малко повече от 2 години и вече активно се експлоатира и в България. Предлагаме ви еднодневен драйвтест на една от найразпространените версии на лекотоварния бестселър Mercedes-Benz Sprinter, която се предлага на българския пазар. На разположение за теста имаме предоставен от Силвър Стар (генерален дистрибутор на Mercedes-Benz за България) Sprinter 314 CDI Long във версия класически панелен ван-фургон. Автомобилът е с най-дългото предлагано междуосие от 4325 мм и с предпоследната по големина обща дължина. Товарният обем е 14 куб.м, а фургонът побира до 6 европалета. При следващата, най-голяма дължина и при същата колесна база вместимостта е до 7 европалета. Допустимата максимална маса на демонстрационния Sprinter e до 3,5 т и той се управлява с категория B. Двигателят е 4-цилиндров, редови, турбодизелов, Common Rail с работен обем 2143 куб. см и максимална мощност 143 к.с., като е снабден със старт/ стоп система. Предавателната кутия е 6-степенна, механична, а задвижващи са задните колела. Интервалът на сервизно обслужване е до 60 000 км в зависимост от режима на експлоатация. Стартирането на двигателя е безключово. За оптимална и икономична работа на силовата линия инструменталното табло се сигнализира кога да бъде сменена предавка. Средният разход на автомобила е около 8 л/100 км. Оборудването на шофьорската кабина е от третото, предпоследно ниво на комфорт. Шофьорската седалка е изцяло нова с множество настройки и регулировки, включително на опората за подбедрицата и на лумбалната опора. Моделът е с допълнителна шумоизолация на кабината. Страничните огледала са електрически регулируеми и с подгряване. За свързаността и управлението на всички функции в автомобила се грижи мултимедийната система MBUX, позната и от леките автомобили на марката. В случая, при третото ниво на оборудване, тя е със 7-инчов сензорен дисплей на централната конзола, като може да се управлява и от бутони на кормилото. 44 5 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

КОЛИ ЗА РАБОТА 45 Към MBUX може да се свърже мобилно устройство чрез USB-кабел или блутут. Системата може да бъде поръчана и с вградена навигация, а при най-високото, четвърто ниво на оборудване сензорният дисплей е 10,25-инчов, а гласовият асистент Hi Mercedes е с пълна функционалност за управление на системите в автомобила. При маневриране водачът разполага с камера за обратно виждане с два изгледа и функция „птичи поглед“. За безопасността се грижат и множество асистенти, повечето от които се вграждат серийно – като асистент при странични пориви на вятъра и активен спирачен асистент, който при опасност от челен сблъсък сигнализира на шофьора и при липса на реакция от негова страна задейства самостоятелно спирачките за предотвратяване на произшествие. При потегляне по наклон автоматично се задейства Hill Start Assist, непозволяващ връщане на автомобила назад. В огледалата е вградена сигнализация за обекти в сляпата зона на видимост. Паркинг спирачката е електрическа и се освобождава автоматично при подаването на газ. Оборудването включва още асистент за светлините, адаптивни стоп светлини, адаптивна ESP… Центърът на Силвър Стар в София, магистрала Тракия, разклонът за Пловдив и Карлово, Старосел и обратно бе тестовият ни маршрут. Sprinter го измина на един дъх, показвайки силните си качества – динамика, сигурност и комфорт на магистралата, лекота на управлението като при лек автомобил, маневреност в тесни пространства, интуитивност и простота при боравене със системите на автомобила, ефективност и разход на гориво малко над 8 л/100 км. Панел ван, микробус, минибус, шатълбус, шасикабина и самосвал са версиите (общо над 1700), в които се предлага новият Sprinter. Моделът може да се поръча с класическото задно предаване, 4х4 и за първи път при Sprinter – с предно предаване. Има разнообразие от възможности за вътрешното оформление на кабината с четири нива на оборудване. В моделната линия на новия Sprinter двигателят с работен обем 2143 куб.см се предлага с максимална мощност 114, 143 и 163 к.с. Наличeн е и добре познатият 3-литров, V-образен, 6-цилиндров дизел с мощност от 190 к.с. и максимален въртящ момент 440 Нм. От средата на тази година Sprinter ще получи още един силов агрегат – а именно най-новия и модерен 2-литров двигател на Mercedes-Benz. Ванът, в чиято разработка Daimler AG инвестира 2,5 млрд. евро, се предлага с три колесни бази, четири дължини, три височини и допустима максимална маса от 3 до 5,5 тона. Полезният товар е повишен с 50 кг спрямо предишното поколение, а товарната височина е намалена с 80 мм, което улеснява достъпа до фургона, особено когато става дума за малки градски доставки. Лъчезар АПОСТОЛОВ СЪДЪРЖАНИЕ 5• 2020 45