Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 5 / 2020

  • Text
  • Distribution
  • Supplychain
  • Warehousing
  • Transport
  • Logistics
  • Dexion
  • Longspan
  • Freight
  • Sprinter
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...

34 SUPPLY CHAIN

34 SUPPLY CHAIN ВИЗИТНА КАРТИЧКА Анна Кирилова е юрист по образование. Възпитаник е на Университета в Пасау (Германия) и ЮЗУ „Неофит Рилски“. От 2008 г. поема поста управител на ЙАФ България. Преди това е трупала добри практики в търговските отдели на австрийски компании в секторите на производството и дистрибуцията на медицински продукти, търговия на подови настилки и верига магазини за строителство, дом и градина. Компанията е специализирана в обслужване на мебелната и строителната индустрия в България – главно малки и средни мебелни производители. Доставят се и строителни компоненти за големи инвестиционни обекти. Почти 100% от продажбите се реализират от местни клиенти. Същевременно голяма част от материалите, които се доставят, се влагат в готови изделия, предназначени за износ. Но преди дървесните продукти да стигнат до клиентите, е необходимо да бъдат защитени от външните влияния – слънце и влага, както и от механични повреди. За да се избегнат деформации, те се съхраняват на равна повърхност и стелажи в складовата база. Преди да бъдат експедирани, всички материали се опаковат старателно, за да не се допуснат механични повреди по време на транспорта. Електронна система проследява доставките Софтуерът, който екипът използва, е стандартен за представителствата на австрийската група в различните държави. Прогнозирането на запасите се осъществява посредством ERP системата на концерна. През 2019 г. е внедрена системата Turbo rout, която оптимизира организацията на доставките и дава в реално време детайлна информация за маршрута и времето на доставка до всеки клиент. Това решение е улеснило изключително логистиката и е добавена стойност за клиентите. Пазарните промени На въпроса ни как коронавирусната криза промени бизнес модела на компанията в България, управителят коментира: „Доставките на стока не са спирали нито за ден, като се осъществяват при строги санитарно-хигиенни мерки, независимо дали материалите се приемат в нашите складове, или на територията на клиента. Първата ни грижа беше да опазим здравето на служителите. Освен осигуряване на предпазни средства, физическа дистанция и възможност за работа от вкъщи, за да бъдат спокойни, хората имат нужда от пълна яснота относно всеки аспект на настъпилата криза. Вместо да ги оставим да гадаят, от самото начало ги информирахме за очакваните вътрешнофирмени и пазарни промени. Въведохме ясни правила за работа и план за действие в различните потенциални ситуации. Продължихме в дистанционна форма програмата за физическа мобилност, водена от инструктор, подготвихме електронен бюлетин със съвети на професионалисти за поддържане на добро физическо и психическо състояние в условията на социална дистанция. Обратната връзка, която получихме от служителите ни, беше много добра.“ В компанията са заети над 80 души, а ръководството остава с позитивна нагласа за запазване на кадрите и устояване в тази кризисна ситуация. Гена ЦВЕТАНОВА ДИГИТАЛНИ ИНСТРУМЕНТИ Новите условия, породени от кризата с COVID-19, наложили много бързо преминаване към дигитални инструменти и форми за обслужване на клиентите. В тази посока компанията е имала готовност, защото е инвестирала в разработването на приложения за електронен магазин и магазин за фурнир с реални снимки на отделните партиди, WebCut – приложение за онлайн разкрой и кантиране на плоскости, конфигуратор на декинг. 34 5 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ОБРАЗОВАНИЕ И БИЗНЕС 35 Виртуален град и умна индустрия моделират транспорта Институтът GATE има амбицията да се превърне в дигитален хъб за Big Data и AI По-добро разбиране и възможности за прогнозиране и оптимизиране на транспортните потоци, повече безопасност на пътя, по-малко задръствания, горивна ефективност, намаляване на въглеродните емисии и осигуряване на прозрачност на веригата за доставки. Това са малка част от насоките, по които се работи в първия Център за върхови постижения в областта на големите данни и изкуствения интелект в Източна Европа. Той се изгражда като част от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ съвместно с шведските Chalmers и CIT, като за целта е създадена мрежа за сътрудничество с над 100 организации, главно от индустрията в България. „Големи данни за интелигентно общество“ (GATE) Изграждането на Център за върхови научни постижения в областта на големите данни и изкуствения интелект (един от първите изследователски институти в Софийския университет) започва в началото на 2019 г. „Центърът стимулира тясно сътрудничество между университета, индустрията и публичните организации за провеждането на изследвания и иновации с реални ползи за образованието и бизнеса“, разказва проф. Силвия Илиева от Факултета по математика и информатика, която е и директор на Института GATE. Осигурявайки модерна инфраструктура, лаборатории, платформа, данни, среда за тестване, демонстрации и експерименти, амбицията е да се превърне в дигитален иновационен хъб за големи данни (Big Data) и изкуствен интелект (AI) с национално и регионално значение. Планът е за 7 години да се назначат поне 50 млади учени, като целта е да се създаде мултикултурен екип с привличане на хора от цял свят. В момента се разработва стратегия за привличането на таланти и за създаването на привлекателна и стимулираща, особено за младежите, среда с различни възможности за успешно кариерно развитие, която да ги задържи да работят в центъра в дългосрочен план. Фокусът е насочен главно към докторанти, но могат да бъдат включени и хора с бакалавърски и магистърски степени, които да работят по иновативни изследователски проекти като част от своето обучение и да вземат участие в международни екипи за сътрудничество. Специален акцент е поставен върху възможностите за съвместни стажове в индустрията, наставничество и др. Модерни лаборатории Модерната научна инфраструктура, която е в процес на изграждане, включва три лаборатории и платформа. В тях младите учени и студенти ще могат да се обучават в новите технологии и да придобиват практически опит за използването на Big Data и AI. Планират се и дни на отворените врати, по време на които ученици и студенти от други университети ще имат достъп до тях. Лабораторията в градска среда (City Living Lab) е предназначена за събиране на данни в реално време за околната среда, уличния трафик и други данни, необходими за моделиране на процеси и обекти в града. Планира се да бъде изградена на територията на София в район, съгласуван със Столичната община. Работата в нея цели да създаде цифров модел, който да предоставя софтуерна среда за проектиране, експериментиране и анализиране на градските процеси и градоустройство. СЪДЪРЖАНИЕ 5• 2020 35