Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 5 / 2020

  • Text
  • Distribution
  • Supplychain
  • Warehousing
  • Transport
  • Logistics
  • Dexion
  • Longspan
  • Freight
  • Sprinter
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...

32 SUPPLY CHAIN

32 SUPPLY CHAIN Австрийско ноу-хау и доставки от шест континента ЙАФ България инвестира 1,3 млн. лв. в разширение на производството и складовите площи Какви са спецификите при логистиката и опаковането на дървесина и материали от дърво? Къде се крият подводните камъни при обработката, съхранението и транспортирането на дървени компоненти? Как се проследяват доставките? Търсим отговорите на тези въпроси в цеха и складовите бази на австрийската компания ЙАФ. На българския пазар тя присъства от 15 години и е специализирана в цялостни решения за сегментите строителство и обзавеждане от дърво. През миналата година компанията прави мащабна инвестиция в складови площи и производствено оборудване в Мусачево. В цеха се извършват разкрояване, кантиране и разпробиване на различни видове мебелни и строителни плоскости, а морският филиал на фирмата играе важната роля на буферен вносен склад за презокеанските доставки. Австрийската група прави първите си стъпки на българския пазар през 2005 г., като началото е поставено в малко хале под наем в София. Няколко години по-късно започва строителство на собствен склад и център за мебелни компоненти в Мусачево. Така през 2009 г. екипът се нанася в новия си дом на 20 км от столицата. През 2014 г. е открит и морски клон във Варна, чието местоположение значително улеснява логистиката и обслужването на клиентите в Източна България. След последната мащабна инвестиция през 2019 г. компанията разполага общо с 6300 кв.м закрити складови площи и модерен цех за мебелни компоненти с общ капацитет за разкрой на 160 плоскости и поставяне на 3000 м кант дневно. Инвестирани са близо 1,3 млн. лв. в разширяване на производството, складовото хале и прилежащата инфраструктура. Закупени са високопродуктивни машини за производството на мебелни компоненти и по-ефективно техническо оборудване за центъра. То включва нови пакеторазкройващ циркуляр и кантираща машина; модерна аспирация, обезпечаваща здравословната работна среда в цеха; циркуляр за разкрой на греди. „Разширяването на производствената и складовата ни база беше необходима стъпка, тъй като съществуващите производствени мощности бяха натоварени на 100% и работеха на 3 смени, 24 часа в денонощието – разказва Анна Кирилова, управител на ЙАФ България. – Това разширение ни даде възможност да увеличим производствения си капацитет, да повишим качеството на произвежданата продукция, да осигурим необходимите допълнителни складови площи и найвече да продължим устойчивото развитие на този сегмент от нашия бизнес.“ 13 МИЛИОНА КИЛОМЕТРА ЙАФ е основана преди повече от 70 години в австрийското градче Щокерау, близо до Виена. Произвежда дървесина и материали от дърво за сегментите строителство и обзавеждане, като оперира главно в Централна и Източна Европа. Групата се състои от 59 представителства в 18 държави, сред които и България. Постоянната наличност на над 20 000 продукта позволява навременна доставка. Над 13,3 млн. км годишно изминават продуктите от базите до клиентите. Групата разполага с модерен автопарк от близо 400 мотокара, 100 собствени камиона и над 160 товарни автомобила на външни партньори-спедитори. 32 5 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

SUPPLY CHAIN 33 Пакеторазкройващ циркуляр, кантираща машина и циркуляр за разкрой на греди са сред новото оборудване Централен цех и морски клон Складовата база в Мусачево заема 3700 кв.м закрити площи, разпределени в две халета, и около 1000 кв.м под козирка. Административният комплекс с интегриран шоурум е разположен на 250 кв.м и външна експозиция на декинг. Клонът във Варна е с 1500 кв.м закрити складови площи. Складовете са разделени по различни продуктови групи, според спецификите на съхранение. В тях има разделение на блок склад (за цели палети) и стелажни системи за продажба на отделни детайли. В цеха в Мусачево се извършват разкрояване, кантиране и разпробиване на всички видове мебелни и строителни плоскости. Наред с обработката се проектират и конструират мебели за малките мебелни производители. На всяка стъпка от производството и транспортирането е възможно да бъдат допуснати грешка или механично увреждане, които да превърнат елемента в негоден за употреба. Затова при всяка отделна операция е необходим постоянен контрол. Следи се всеки компонент да бъде с точни размери, правилна форма, перфектен лепилен шев и отвори. Буферен вносен склад Базата в Мусачево обхваща 3700 кв.м закрити площи, разпределени в две халета и около 1000 кв.м под козирка Дървесината и дървесните материали в България се доставят от всичките шест континента, на които има вегетация и съответно дървесни ресурси. Преработката на тази дървесина се осъществява преди транспортирането є към складови бази. Основната част от доставчиците на компанията се намират в Централна и Източна Европа. Поради тази причина и голяма част от доставките се извършват по шосе. В много редки случаи се използва и жп транспорт. Морският филиал във Варна играе ролята на буферен вносен склад за всички презокеански доставки. От там материалите се доставят или директно до големи клиенти, или посредством вътрешна логистика достигат до базата в Мусачево. Ежедневно в складова база се разтоварват между 3 и 5 камиона с входяща стока, или 90 – 150 куб. метра. Доставките се изпълняват от транспортни фирми, с които дружеството има договорни отношения. В някои случаи се ползват и спедитори. За доставките на суровини към складовете се използват както транспорт, организиран от самите доставчици на суровини, така и транспортни фирми, когато екипът сам организира доставките. От малки занаятчии до големи строителни фирми Основната специфика при складирането и транспортирането на стоката е свързана с огромното разнообразие от размери на продуктите и опаковъчните единици. Важен фактор е и разнообразието от видове обекти и клиенти, до които фирмата доставя – от дребни занаятчии, разтоварващи на ръка в малки и труднодостъпни цехове, до големи строителни фирми, разполагащи с механизация или дори кран на строителния обект. Складовете са разделени по различни продуктови групи, според спецификите на съхранение СЪДЪРЖАНИЕ 5• 2020 33