Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 5 / 2020

  • Text
  • Distribution
  • Supplychain
  • Warehousing
  • Transport
  • Logistics
  • Dexion
  • Longspan
  • Freight
  • Sprinter
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...

10 НОВО В BG

10 НОВО В BG „Строим усилено Логистичен център СТАД, тип „Логистика X“, между Ботевградско шосе и Челопеш ко шосе, близо до Северната скоростна тангента.“ Логистичният комплекс е с 3 перфектно разделени зони (може да бъде опериран като цяло от един наемател или от няколко отделени) с по няколко индустриални врати на кота 0 и хидравлични рампи от най-ново поколение HÖRMANN с ниво-изравнители, има 2 модерни асансьора, които осигуряват комфорт и независимост на клиентите от складовата и офисната част, а и ги свързват при необходимост. Има обширен и удобен паркинг за наемателите и клиентите на комплекса. Изграждаме пожарогасителна инсталация по немския VDS стандарт. Офисната и складовите зони се изпълняват като индивидуално климатизирани – с термопомпи и естествена климатизация и вентилация (посредством автоматични люкове на покрива, клапи по фасадните стени и енергоефективни прозорци в офисната част). Това гарантира безопасна работна среда за хората и стоките, покривайки най-строгите хигиенни изисквания и предпазни мерки, които към момента се установяват като нов ред в световен мащаб. Така че получаваме перфектния продукт, който е проектиран прецизно. След това идва най важното, което всъщност клиентът вижда – как ще организираме логистичните процеси, така че да може да получи услуга на разумна цена, в срок и с дългосрочна сигурност. Всички искат това, независимо дали наемат складове при нас, или ние извършваме 3PL услуги за тях. – За да има перфектна логистика, са нужни добри софтуерни решения... – Дейността в склада е мрежа от взаимни връзки и софтуерът е важна част от този общ процес. Дори бих казал, че е мозъкът на процеса заедно с хората, разбира се. Всеки клиент има онлайн достъп до нашата система и в реално време вижда какво става с неговата стока. Ние с клиентите не говорим по телефона, всичко се случва в системата: поръчка, вход и изход на товарите, указания, въпроси. Софтуерът реално ни дава конкурентно предимство при складовите услуги и успяхме да слезем на ниво под палетомясто, за да не се плаща цяло палетомясто, ако стоката на клиента е една трета от него. Така по-малките клиенти плащат точно за обема, който ползват при нас. На пръв поглед простички неща, но спестяват пари. Важно е да отбележим, че оперираме и отличен модерен софтуер модул, който е специално пригоден за онлайнтърговци! Вече няколко такива се радват на неговите функционалности и оптимизации в другите ни бази към момента. – Има ли интерес към хладилни зони в комплекса? – Да, проектно една трета от базата е хладилна – с плюсови и минусови помещения. По желание на клиента, разбира се, тази зона може да бъде лесно променена като обем и в двете посоки – конвенционален или хладилен склад. Гъвкави сме и в момента обработваме запитванията. Ако реши, клиентът може и мобилен стелаж да сложи в склада, който дава 30 – 40% пространство отгоре. Заложили сме всички конструктивни решения за персонализиране на изискванията, защото имаме клиенти с 2 – 3 хиляди палетоместа, както и по-малки клиенти. Хубаво е, че всички складове са темперирани и че притежаваме сертификати за съхранение на хранителни стоки и за фармацевтични продукти. Фармацията изисква още в самия строеж да заложиш някои стандарти, които после трудно би постигнал. – При голямо разнообразие от клиенти е необходим прецизен достъп до рампите. Създали ли сте възможности за бърза и лесна обработка на камионите? – Направили сме места, които да покриват дневния капацитет на складовете – влиза камионът по график на рампа или на кота 0 и започваме веднага да го обработваме. Имаме 3 зони. Първата е с достатъчно места, ако камионът е подранил с няколко часа или с няколко дни, да има къде да изчака. Втората са стандартните рампи, като всяка от тях е джъмбо рампа, което означава, че можем да обработваме от бус до най-големия камион. Има и бус зона – там колите паркират странично или задно и се разтоварват много бързо. За целта проектирахме и градим суперфункционална товарна „марина“, която е и покрита. Същевременно около тях има много място за манипулация. Третата зона – за странично разтоварване, е за групажните ни линии, защото имаме доста групажни линии в цяла Европа. Тя изисква достатъчно място, за да се работи с 2 мотокара от двете страни. Накратко, базите ни са с много логистики, което в други складове често липсва. В момента имаме доста запитвания както за чист наем, така и за палетомясто с наша обработка. От нас зависи какъв микс ще направим, защото много държим на синергията – клиентите да се разбират и да се допълват. Хубаво е, че има интерес от търговци на бързооборотни стоки и от онлайн търговци, тъй като имотът е в границите на София (градска логистика) и е с достъп до всички пътни артерии, които изброих. Богиня МАТЕЕВА 10 5 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ