Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 5 / 2020

  • Text
  • Distribution
  • Chain
  • Warehousing
  • Transport
  • Logistics
  • Dexion
  • Longspan
  • Freight
  • Sprinter
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...

8 НОВО В BG

8 НОВО В BG Познаваме логистичните процеси в детайли Христо Близнаков, собственик и управляващ мениджър на СТАД СТАД е холдинг с 30-годишна пазарна история. Развива дейности в различни бизнес направления: транспорт и спедиция; производство и търговия със строителни материали и метали; строителство и инвестиции; изграждане и отдаване под наем (Build-to-suit) на промишлени сгради, складове и офиси. Притежава собствен автопарк от над 100 товарни автомобила и извършва превоз и спедиция на стоки до всички европейски държави (оперира и редовни групажни линии по внос и износ). През 2007 г. мениджърите на холдинга построиха модерен административнологистичен парк с лице на Околовръстен път София в района на Казичене. В момента изграждат нова складово-логистична база СТАД „Логистика X“ на едно от най-възловите за логистика места в столицата. – Г-н Близнаков, помогна ли Ви досегашният опит в избора на локация за новия проект на СТАД? – Първият логистичен проект на СТАД съчетава складове и офиси клас А и шоуруми. Изпълнението е бутиково като визия, техника, технологии. В него има площи, отдадени под наем, и други с 3PL обслужване от наши екипи. После изградихме логистична база от 10 000 кв.м до Гара Елин Пелин и базата в Овча купел, които експлоатираме по същия начин – складове под наем или с наши 3PL услуги. В Елин Пелин догодина ще правим разширение, а складовете в Овча купел са изключително удобни за градска логистика, тъй „Базите ни са с много логистични операции, създаваме отлична работна среда.“ като позволяват бързи доставки в рамките на София. Сега строим усилено Логистичен център СТАД, тип „Логистика X“, между Ботевградско шосе и Челопешко шосе, близо до Северната скоростна тангента. Там сме директно съседи с новия логистичен хъб на Орбико България, дели ни само една ограда. Мястото е идеално, защото е в София и осигурява бърз директен излаз на Околовръстния път на столицата, на Ботевградско шосе и магистралите Хемус и Тракия. Имаме и отлична видимост от Северната тангента, скоро ще поставим голям тотем с визията на логистичния център, който ще привлича погледите отвсякъде. „В Елин Пелин дого дина ще правим разширение.“ 8 5 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

НОВО В BG 9 Христо Близнаков (вляво) и Владимир Христов, управители на логистични центрове СТАД: «Подкрепяме клиентите си и растем заедно с тях. Опитът ни на превозвачи и спедитори ни помага да правим складовите дейности успешни и да пестим време и пари на клиентите.» – Какво е характерно за проекта на логистичната база? – Проектите на логистичните ни бази са на нашия немски партньор, с когото работим от 20 години заедно. Те съчетават немската функционалност, опит и ноухау и българските изисквания за ефективна работна среда. Ние комбинираме модерните складове с офисна част, осигуряваме възможности за климатизиране и отличен достъп на рампи и на кота 0. Нещо повече, „Логистика X“ е пример за пасивен склад, може би е от пионерите на подобна модерна европейска практика в България – разходите по неговата експлоатация се генерират и покриват от вградените инсталации на самата сграда. Новата база на СТАД има 6000 кв.м РЗП и всички, които проявяват пазарен интерес към нея (колеги логистици и крайни клиенти), могат да направят конструктивни промени според стандартите за съхранение и обработка на своите стоки. Сега е най-точният момент, защото има още няколко месеца да монтираме енергоефективните термопанели, покрива с фотоволтаична инсталация, оборудването вътре (включително заготовки за мобилни стелажи) и т.н. Докато довършваме строежа, лесно и ефективно можем да изпълним всички изисквания на клиентите, които ще наемат площи при нас – чист наем или с 3PL обслужване. Предлагаме и двата варианта. Базата ще бъде готова за експлоатация в края на 2020 г. Хубаво е, че има запитвания от бързооборотни търговци, тъй като имотът е в границите на София и е с достъп до всички пътни артерии, които изброих по-горе. Хората, които ще работят в складовете, могат да стигнат много бързо до тях с градския транспорт (има спирка точно пред входа на комплекса ни) или с коли от други градове, особено от Северна България. Същото важи и за камионите – те имат експресен достъп до София, без да се налага да влизат в задръствания, които градът ни би им предложил на повечето други софийски локации. В новия логистичен център има високостелажна зона – 15 м, и мецанин от 1000 кв.м (той може да бъде използван за етикетиране, всякакви логистични процеси, както и да бъде стелажиран и ползван във височина; обслужва го модерен палетен лифт, който го свързва с високостелажния склад). Това е нивото над рампите, което на доста места не го ползват, а при нас е мецанин, а над него е разположена модерна клас А офисна част. Предполага се, че повечето хора, които складират при нас, ще имат и офис и от прозорците си директно ще виждат рампите и камионите. СЪДЪРЖАНИЕ 5• 2020 9