Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

transportpress
Views
3 years ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Commercialvehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

Със Scania на

Със Scania на метан Моделът с OC13, който се появи след газовите модели с работен обем 9,3 л (ОС09), също е изцяло на метан и надгради постигнатото преди това, като влезе в тежката категория „над 400 к.с.“. Метанът се съхранява в резервоарите в компресирано състояние (CNG). Горивото се впръсква от дюзи и сгъстената смес се възпламенява от запалителни свещи, както при бензиновите двигатели. Предимство е използването на основни елементи от дизеловите варианти (цилиндрови блокове, детайли от коляно-мотовилковия механизъм и др.): конструкцията е солидна и проверена, поддръжката е улеснена. Двигателят работи „меко“ поради невисоката степен на сгъстяване от 12,6:1 и високата устойчивост на метана към детонационно горене при принудително запалване (приетият за еталон изооктан има устойчивост 100 единици, метанът ≈ 120, а природният газ, който съдържа и примеси, е със 105 до 110). OC13 101 покрива изискванията за сертифициране PIEK нивото на шум да не надхвърля 72 дБ (А). Стихиометрично горене (17,2 части въздух на 1 част гориво) в двигателите ОС позволява да отделят 15% по-малко въглероден диоксид от дизеловите си събратя. Неизгорелите частици, които двигателите на метан отделят, са около 1/20 част от разрешеното от нормите Евро-6, не повече от 50% са азотните оксиди. Scania постига тези резултати с EGR и трипътен катализатор, без SCR и AdBlue. В двигателите, работещи по цикъла на Ото, моторно масло, филтри и запалителни свещи се сменят по-често. В името на големия моторесурс в Scania са по-консервативни към прекалено дългите интервали и посочват 45 000 км при нормална експлоатация. Превозвачите търсят икономичност, динамичност и екологичен ефект, но не поотделно, а в такъв пакет от качества, че газовият камион/ влекач поне да не отстъпва на дизеловия. Силовата линия с OC13 (кабини G и R) включва 12-степенна автоматична предавателна кутия Scania Opticruise GRS895R и Scania Retarder R4100D. При ОС09 (кабините L, P и G) кутията е същата, но без ретардер. Автоматизираната система за бърза, плавна и безпроблемна смяна на предавките допълнително повиша комфорта при управление. Производителят посочва пробег до 500 км без дозареждане за композиция с полуремарке до 40 т. – достатъчно за повечето клиенти, изпълняващи регионални превози. Автономността зависи от капацитета на резервоарите за CNG, товара, характера на пътя и стила на управление. Основни данни на двигателите Scania OC Тип OC09 104 OC09 105 OC13 101 Работен обем, л 9,29 12,75 Брой цилиндри 5 6 Ред на работа 1-2-4-5-3 1-5-3-6-2-4 Диаметър х ход, мм 130 x 140 130 x 160 Брой клапани на цилиндър 4 Степен на сгъстяване 12,6 :1 Макс. мощност, к.с. 280 к.с. при 1900 об./мин 340 к.с. при 1900 об./мин 410 к.с. при 1900 об./мин Макс. върт. момент, Нм 1350 при 1100-1400 об./мин 1600 при 1100-1400 об./мин 2000 при 1100-1400 об./мин Масло в ДВГ, л 31 43 6

Множество варианти – оптимален избор Предлагайки най-голямо разнообразие от CNG камиони Scania дава възможност на клиентите успешно да избират оптималното съчетание за своите потребности. ❐ CNG 4x2, 6x2, 6x2*4 (завиващи колела на I и III мост), 6x4, 8x4*4 (завиващи колела на I и IV мост), 8x2/*6 (само Scania предлага CNG модели в конфигурациите, означени със *); ❐ Междуосия: 3750 и 3950 мм за влекачите и 3350, 3600 и 3950 мм за шаситата; ❐ Основни варианти на главно предаване: 2,71, 2,92. В зависимост от междуосието и разположението на акумулаторите могат да се монтират 4 варианта на резервоарите (по 8 стоманени бутилки с обем 80, 95 или 118 л): 640 л/113 кг, 760 л/135 кг, 852 л/151 кг и 944 л/168 кг. Първите 2 са само за шаситата, вариант 3 е само за влекачи, а най-големият е достъпен и за шасита, и за влекачи. CNG версиите на Scania могат да се зареждат с накрайници и от двата типа – NGV1 и NGV2. За част от CNG моделите може да се получи ADR одобрение. Стационарният отоплител (печката) на CNG камионите работи с дизелово гориво, намиращо се в отделен резервоар. Транспортните разходи са ключов елемент за рентабилността не само за компаниите в сектора, но и за почти всеки бизнес, който зависи от логистиката на товари и пътници. Със Scania CNG спестявате 11,3% Минимизирането на разходите и натискът за опазване на околната среда са между първите грижи на собственици и мениджъри на автопаркове. CNG концепцията, която предлага Скания България, осигурява изгодни решения, които постигат едновременно и двете цели: ❐ използва се по-чисто гориво в транспорта; ❐ намаляват се разходите и се постига по-висока ефективност. Транспортните разходи са ключов елемент за рентабилността не само за компаниите в сектора, но и за почти всеки бизнес, зависещ от логистиката на товари и пътници, затова привеждаме детайлите от калкулация, която потвърждава финансовата изгода от използването на CNG камиони Scania. Графиката (на стр. 16) показва какви ще бъдат разходите за експлоатация на нови камиони Scania – CNG и дизелов, с мощност 410 к.с., които минават по 10 000 км месечно, за период от 5 години/60 месеца. Разликата е чувствителна и е в полза на варианта на метан. CNG Дизел Разлика Цена 105 000 € 80 000 € Обслужване и ремонт за целия период 63 369 лв. 35 205 лв. Месечно за 1 камион 4479 лв. 3195 лв. +1284 лв. Разход на гориво / на 100 км 27,5 кг. 30,0 л Цена (без ДДС) 1,05 лв./кг. 1,50 лв./л Разходи за AdBlue (цена 0,6 лв./л), месечно 0,00 лв. 132,00 лв. –132 лв. (икономия) Разходи за гориво и AdBlue, месечно 2888 лв. 4632 лв. –1744 лв. (икономия) Пътна такса 0,055 лв./км 0,11 лв./км Пътна такса на месец 550 лв. 1100 лв. –550 лв. (икономия) Разходи за камион, гориво, AdBlue и пътна такса – месечно 7917 лв. 8927 лв. –1010 лв. (икономия) Цена за 1 км. 0,79 лв. 0,89 лв. Стойност за 1 година 94 996 лв. 107 124 лв. –12 120 лв. Стойност за целия период 475 020 лв. 535 620 лв. –60 600 лв. (спестени) 7

Copied successfully!