Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2022 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 years ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Vehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

Рентабилност

Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG Петър Дончев – Директор на Скания България ЕООД Екологичните изисквания изправиха автомобилната индустрия пред технологичен прелом и за доверието на потребителите се борят различни концепции на двигатели. Как тези промени влияят върху тежкотоварния сектор? Всички осъзнаваме нуждата от нови решения в транспорта и логистиката. Задвижвания с различни видове възобновяеми и нисковъглеродни горива, свързаност и автономно движение са посоките, в които производителите на тежкотоварни автомобили работят активно. В Скания гледаме смело напред, разработваме и рискуваме – за да сме найдобрите, за да сме на точното място, в точното време, с подходящата технология. – Как реагира пазарът в България на камионите на метан, които представяте? – Скания е лидерът с най-широката гама от превозни средства, задвижвани с различни видове алтернативни горива. Ние налагаме стандарт в транспорта и логистиката, който пази природата, а така пазим и всички потребители, между които сме и ние. Осигуряваме алтернативни решения за транспорт на хора и стоки с цел запазване и увеличаване на рентабилността на транспортните фирми, с оптимална крайна цена на доставяните продукти. Камионите на метан са безапелационна алтернатива за регионални превози. Алтернатива, която е налична в момента, с достатъчен брой метан станции, с доказана, надеждна и ефективна технология на двигателите, запазени работни характеристики, финансово подсигурена с оптимални разходи за обща оперативна икономия. В първото в България събитие под мотото: „Устойчивост! Сега и Отвъд хоризонта!“, показахме модерните тежкотоварни транспортни средства, работещи с метан, подходящи както за градска среда, така и за регионални и международни превози,. В 7 града в страната демонстрирахме възможностите на метановите камиони, като част от цялостна транспортна система за „чисти“ доставки. 4

Многобройни транспортни компании в Европа и в България припознаха тези камиони като тяхна работеща алтернатива. Техните впечатления са изключително позитивни и с доказан финансов резултат. – Отплаща ли се инвестицията в новите метанови камиони? – Да, инвестицията се отплаща! Консумацията на гориво и разходите за него при метановите двигатели са по-ниски от тези при дизеловите при запазени работни характеристики. При месечен пробег от 10 000 км. икономията е до 1500 лв. Въпреки първоначално по-високата цена на придобиване, метановият камион е по-евтин във всеки един от месеците на експлоатация. Не е нужно да се чака, за да започне метановият камион да възвръща парите си, той започва да го прави още от първите си зареждания и транспортните компании веднага виждат ефекта върху паричните си потоци през месеца. Приведената калкулация (вж. Със Scania CNG спестявате), направена заедно с наши клиенти, се базира на техните реални експлоатационни данни и на нашия опит, натрупан в България. Сравнението може да се направи спрямо нов дизелов камион или спрямо по-стар такъв. При желание на клиента, Скания България може да гарантира (фиксира) сервизните разходи на метановия камион за период до 6 год. и пробег до 1 200 000 км – За какъв тип приложения са най-успешни камионите на метан, които предлагате? – 13-литровият двигател открива възможност за нови сегменти от пазара, като освен градската дистрибуция покрива и гамата от регионални превози. Типични примери на успешни приложения на CNG са превозите на контейнери, хладилни надстройки, циментовози, сметосъбиране, ADR цистерни за горива, цистерни за превоз на битум, сменяеми надстройки. Нашите наблюдения показват, че камионите се експлоатират по два модела: ❐ Типичните превози на дълги разстояния при които камионите през около 80 на сто от времето се движат със скорост 80 км/ч и повече; ❐ Регионална дистрибуция между по-малки населени места или работа в големите населени места където скоростта е между 30 и 60 км/ч през 80% от времето. Специалистите от Скания България, заедно с клиентите, правят точната картина на профила на екслоатация, включващ типа на превозите, топографията на терена, общия и полезния товар на автомобила, броя спирания, средната скорост на движение, прогнозирания годишен пробег. На базата на този профил се изготвя оптималната комбинация на силовата верига, за да се гарантират най-добрите експоатационни характеристики. – Ще изместят ли CNG камионите дизеловата тяга в регионалните превози? – Машините с модерни покриващи нормите Евро 6 метанови двигатели са алтернатива за регионали превози и могат да заменят традиционно използваните дизелови двигатели от различни екологични категории. Преходът към метановото гориво е свързан с адаптация и на модела на работа. Фирмите, инвестирали в такива камиони, постепенно се освобождават от дизеловите и преминават изцяло на газови. За да прецените дали метанов камион е подходящ за вашата работа, е добре заедно със специалистите на Скания да направите анализ, свързан със средногодишния пробег, маршрутите и зоните за работа, автономността при работа, както и наличието на подходящи зареждащи станции. – По какво си приличат, но и различават двигателите на CNG и дизел? Макар и близки, характеристиките на двигателите ОС13 и DC13 не са идентични – газовият изисква малко повече обороти, особено спрямо най-съвременните дизели, които „теглят“ и под 900 об/мин. Двигателите ОС13 не са капризни по отношение начина на управление. При метановия двигател преразходът на гориво е по-слабо изявен, отколкото при дизеловия, но работата на високи обороти много го натоварва топлинно. Маслата за Scania CNG са 5W-30 или 10W-40 Low Ash. Опитът сочи, че второто масло е по-подходящо за нашите условия с високи летни температури. – В какво се състои промяната на транспортната система? Какво е различното, което предлага Скания? – Холистичният подход на Скания към устойчивия транспорт излиза отвъд границите на тежкотоварното производство и взима предвид цялата транспортна система, включвайки заинтересувани страни и извън традиционните ни клиенти. Влизаме в стратегически партньорства с производители на горива, доставчици на инфраструктура за зареждане, потребители на транспортни и логистични услуги, власти, правителства и градове. Заедно с клиентите и клиентите на нашите клиенти можем да предприемем стъпки за декарбонизиране на автопарка и да постигнем едновременно безопасност за околната среда и рентабилност за бизнеса им. Така икономиката на транспорта става едновременно устойчива за природата и икономически ефективна за компаниите. 5