Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Vehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

80 ВТОРА

80 ВТОРА УПОТРЕБА » КРИЗАТА И ПАЗАРЪТ НА УПОТРЕБЯВАНИ РЕМАРКЕТА Можем да заключим, че 2019 г. беше напрегната, но много успешна година за нас. Наред с много единични сделки за 1 до 3 полуремаркета имахме и няколко по-големи, за 5–10 бр., като най-голямата ни включваше доставка на повече от 100 полуремаркета за интермодален транспорт. Традиционно за нашия пазар е търсенето найвече на стандартни брезентови полуремаркета, следвани от модела VARIOS и не на последно място – на хладилните полуремаркета. Засилен интерес имаше и към самосвални полуремаркета, но предлагането им в Европа бе ограничено. По мое мнение е прекалено рано да бъде анализирана ситуацията с коронавируса, тъй като епидемията все още не е отшумяла и парализата на глобалната икономика все още е факт. Разбира се, в първите седмици всички текущи сделки бяха замразени, имахме и отказани поръчки, което е напълно логично, имайки предвид, че бъдещото развитие на обстановката бе абсолютно неясно. Това засегна както новите, така и употребяваните. Положителното е, че след разхлабването на мерките в последните две седмици (началото на май – бел. ред.), както в България, така и в чужбина, има осезаемо съживяване на пазара и търсенето постепенно се увеличава. Към момента съотношението на продажбите нови/употребявани не се е променило. Възможно е да има преориентиране към побюджетния вариант, какъвто е закупуването на употребявана техника, но не смятам, че ще го направят много от фирмите, които традиционно купуват нови транспортни средства. Наблюдаваме увеличение в търсенето на хладилни полуремаркета от началото на ситуацията с COVID – 19. През последните седмици успяхме да закупим и докараме от Германия такива ремаркета, за да отговорим на потребителското търсене. В настоящата ситуация ключова роля изиграва финансирането на клиентите ни, поради по-предпазливите действия от страна на лизинговите компании. При това положение ние се опитваме да съдействаме максимално както на нашите клиенти, така и на колегите ни от лизингите, като участваме по-активно в този процес. По отношение източниците на употребявани ремаркета нещата се промениха значително. Ако до преди 3–4 години се снабдявахме със стока главно от западноевропейските пазари, то през последните години основен източник са полуремаркетата, които се връщат при нас по силата на договори за BuyBack. По този начин можем много по-точно и лесно да планираме стоковите си наличности, тъй като знаем кога и колко полуремаркета ще получим. Другият важен момент е, че така не сме толкова силно зависими от внос, за да имаме нужния брой налични полуремаркета. Друг източник са сделките, при които клиентите ни подменят старите си превозни средства с нови. Допълваме гамата си с покупки от Европа, но това са предимно хладилни полуремаркета. За съжаление, транспортирането им до България става все по-трудно, особено в ситуация на намалено предлагане на товари към страната. Разбира се, очакваме пазарът да се свие и да се забавят темповете на продажбите както на нови, така и на употребявани полуремаркета. Също така очакваме лизинговите компании да изземат употребявани превозни средства, поради затруднение на клиентите да обслужват редовно договорите си. Това ще доведе до осезаемо повишаване на предлагането на вторичния пазар и съответен спад в цените. Тъй като динамиката на пандемията и съпътстващите я мерки от всякакво естество са изключително високи, прогнозите за развитието на пазара през следващите месеци затрудняват дори утвърдени икономически и финансови експерти. Опитваме се да гледаме максимално реалистично в бъдещето, като активно следим всяко ново развитие на ситуацията и съответните последствия за пазара. По този начин ще се стремим да вземаме правилни и навременни решения. Най-важно остава да се запазим здрави и да бъдем отговорни един към друг въпреки трудностите, създадени в тази ситуация. K инж. Радослав ГЕШОВ Пловдив 4023 ул. Поручик Боян Ботев тел./факс.+359 32 68 09 25 GSM 089 995 55 57 www.autostar-motors.bg ТРАНСПОРТНА БОРСА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ И СЕРВИЗ ЗА ВСИЧКИ МОДЕЛИ НА ISUZU АВТОБУСИ, КАМИОНИ N-SERIE, ПИКАПИ D-MAX РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ ЗА ИНДУСТРИАЛНИ ДВИГАТЕЛИ № 1 В СВЕТА НА ПАРОСТРУЙКИТЕ София: 029622895; 0887300350 Пловдив: 032620461; 0887200250 Стара Загора: 042605054; 0888635720 Бургас: 0887553875; Плевен: 0884282409 Русе: 0887841772; Благоевград: 0887553875 Силистра: 0889291988 e-mail: deitabg@mail.bg, www.deita-karcher.com