Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Vehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

74 АВТОБУСИ

74 АВТОБУСИ Идва нов електрически Solaris Urbino 15 Полският автобусен производител Solaris разширява гамата си от електрически превозни средства с модел за междуградски превози. Премиерата на Solaris Urbino 15 LE electric ще бъде през тази година. Петнайсетметровият автобус с нисък вход ще се предлага в междуградски вариант Още през тази година Solaris ще представи електрическа 15-метрова версия на популярния си модел Urbino. Досега електрифицирани бяха само градските версии от гамата на производителя. Новата електрическа 15-метровата версия на Urbino ще покрива изискванията и за междуградски превоз на пътници. Изцяло новото поколение на модела с нисък вход Solaris Urbino 15 LE ще бъде сертифицирано и ще се предлага със спецификации от Клас I – като градски автобус, и от Клас II – като автобус за междуградски превози. Разработката на 15-метров триосен модел не е новост за компанията. Първият такъв автобус е произведен през 1999 г. и до момента на клиенти са доставени близо 1300 от тези превозни средства. Винаги досега обаче моделите са били с конвенционални дизелови или CNG двигатели. „Убеден съм, че най-новата ни разработка ще бъде отговор на нуждите на европейските превозвачи в този сегмент. Премиерата на автобуса е предвидена за тази година“, обяви Петрос Спинарис, вицепрезидент на Solaris Bus & Coach S.A. Решението за разработката на новия автобус е продиктувано не само от интересите на пазара, но и от безпрецедентното през последните години развитие на електрическите автобуси и батериите за тях. Съхранението на енергия в електрическите автобуси Solaris Urbino 15 LE ще бъде в батериите от последно поколение – Solaris High Energy+, представени от производителя през миналата година. Новите технологии и решения при тези тягови акумулатори позволяват да се осигури пробег с едно зареждане, който отговаря на очакванията на общините и на междуградските превозвачи при всякакви условия на пътуване. Първите две превозни средства от нулева- юни 2020

АВТОБУСИ » ИДВА НОВ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ SOLARIS URBINO 15 75 та серия ще бъдат оборудвани с 6 батерии с общ капацитет 470 кВтч. Две са на покрива, а останалите четири – в задната част на автобуса. Батериите в този модел могат да се презареждат чрез зарядно устройство с конектор или с пантограф. Вариантът с пантограф на покрива ще бъде опция, за да се отговори на предпочитанията на клиентите и да се постигне съвместимост със съществуващата или планираната за изграждане инфраструктура. Новият триосен Urbino ще се задвижва с централно разположен електродвигател CeTrax с течно охлаждане и мощност 300 кВт CeTrax. Силовият агрегат ще бъде свързан с втория мост на превозното средство. С цел намаляване загубите на енергия до минимум в силовата линия на автобуса ще се използват полупроводници, базирани на силициевокарбидна (SiC) технология. Първите два автобуса Solaris Urbino 15 LE ще бъдат предназначени за скандинавски оператори. Затова ще разполагат със специални решения, отговарящи на стандартите на Bus Nordic и така наречения скандинавски пакет. Това включва освен специални решения, гарантиращи топлинен комфорт в превозното средство, осветление и пътнически седалки, предназначени за междуградски транспорт. Интересното е, че автобусите ще бъдат оборудвани и с опесъчител – решение, познато най-вече при трамваите. Устройството позволява движение дори и по най-заледени или заснежени пътища. За оптимизирана консумацията на енергия електрическият Urbino 15 LE ще бъде оборудван с хибридно отопление, базирано на термопомпа. Автобусът ще притежава и функции, свързани с ADAS (разширени автоматизирани системи за подпомагане на водачите) като MirrorEye или MobilEye Shield +. „Въпреки че изграждаме новия модел електрически автобус с нисък вход главно за скандинавския пазар, със сигурност няма да ограничим нашите оферти за това превозно средство само за северните страни. То ще да бъде на разположение на всички оператори, които търсят триосен LE автобус за градски и междуградски транспорт. Ще бъде напълно работеща алтернатива в този клас на газовите автобуси на пропан-бутан“, казва Петрос Спинарис, вицепрезидент на Solaris. Електрическият Solaris Urbino 15 LE ще се предлага с две двойни врати (конфигурация 2-2-0) или с три врати, едната от които единична (конфигурация 2-2-1). Капацитетът на местата за пътници при междуградската версия ще бъде 55 души. Електрическото задвижване CeTrax ще бъде свързано с втория мост Моделът запазва дизайна, характерен за сегашното поколение на градския Urbino Петнайсетметровият автобус с нисък вход ще се предлага и в междуградски вариант юни 2020