Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Commercialvehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

Член на

Член на международнoтo жури MAN е готов със съчленения електрически Lion’s City 18 E MAN Truck and Bus обяви пускането на пазара нов градски съчленен електрически автобус – MAN Lion‘s City 18 E. 18-метровата версия на електрическия Lion’s City може да превозва удобно, безопасно и екологично до 120 пътници Първите демонстрационни бройки от модела, с който се допълва гамата на новия Lion’s City, ще бъдат представени премиерно по улиците на Барселона и Кьолн през втората половина на 2020 година, като продажбите на иновативния 18-метров електробус започнаха през април. Така немският производител разшири предлагането на електрически автобуси, след като преди повече от година показа 12-метровия соло модел Lion’s City 12 E. Новият съчленен автобус е оборудван с два централно разположени електродвигателя и две двигателни оси, което подобрява стабилността и съответно безопасността. Както и единичният електрически вариант, и Lion’s City 18 E впечатлява с декларирания пробег с едно зареждане от 200 км и дори 270 км при благоприятни условия, през целия експлоатационен живот на батерията. Като част от плановете си за електрическа мобилност MAN Truck & Bus изпраща демонстрационни електрически автобуси на свои клиенти в пет европейски държави още през тази година. 15-те тестови автобуса ще бъдат на разположение за експлоатация в реални условия. В програмата са включени два MAN Lion’s City 18 E, които ще се тестват по улиците на Барселона и Кьолн. „С 18 м дължина MAN Lion’s City 18 E е идеален избор за всяка компания, която търси изцяло електрически градски автобус с място за много пътници“, подчертава Руди Кухта, ръководител на бизнеса с автобуси в MAN Truck & Bus. Двата централни електродвигателя задвижват съответно втория и третия мост. За разлика от вариантите с двигатели в главините на колелата, тук предимствата са по-лесен достъп за обслужване и опростена конструкция. Двата двигателни моста са синхронизирани по електронен път и допринасят за по-голяма стабилност на автобуса. Новият модел се предлага и със система за управление на ъгъла на завиване на прикачното устройство и срещу повдигане в завой, което допълнително подобрява стабилността при шофиране. А задвижващият момент може да бъде разпределен избирателно към всяка от двете оси в съответствие с конкретната ситуация. юни 2020

АВТОБУСИ » MAN Е ГОТОВ СЪС СЪЧЛЕНЕНИЯ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ LION’S CITY 18 E 73 Двете двигателни оси увеличават и рекуперираната при спиране енергия за зареждане на батерията. „По-високото ниво на рекуперация означава, че електрическият съчленен автобус е високоефективен, независимо от стила на шофиране на водача или топографията на терена“, коментира Руди Кухта. Силовата линия на MAN Lion’s City 18 E е с максимална мощност 320 кВт и пикова мощност 480 кВт. Енергията се съхранява в модулни батерии с капацитет 640 кВтч. MAN разчита на изцяло литиево-йонна (NMC) батерийна технология от модулния комплект на групата. Батериите имат интелигентна система за управление на температурата, която е оптимизирана за използване в градски автобуси. Тази система гарантира, че батериите са винаги на разположение, независимо от климатичните условия. Общо осемте комплекта батерии са на покрива на автобуса и са отдалечени от задния му край, който винаги е по-застрашен от катастрофи. Батериите са с лесен достъп за обслужване и се зареждат в депото чрез COMBO накрайник (CCS). Мощността на зареждане може да е средна 100 кВт или максимална – до 150 кВт, а времето за зареждане е до 4 часа. Електрическото задвижване освобождава повече пространство и в салона на автобуса, тъй като липсва обичайният тунел за ДВГ. Това е позволило на дизайнерите да оптимизират задната част на автобуса, която носи и четири допълнителни седалки отзад. „Това вече бе направено в 12-метровата версия на модела и бе оценено от нашите клиенти“, обяснява Руди Кухта. Използването на алтернативното задвижване дава възможност за по-голямо допустимо бруто тегло на автобуса – до 30 тона, и съответно капацитет до 120 пътници. Външният му дизайн също впечатлява. Той е изискан и съвременен, като добавя нов, динамичен усет. Пътна карта на MAN за електронна мобилност През декември 2019 г. MAN Truck & Bus достави първите два 12-метрови електрически автобуса на транспортните оператори Hamburger Hochbahn AG и Verkehrsbetriebe Hamburg- Holstein GmbH за ежедневна употреба в пристанищния град Ханзе. Тази година още 13 демоавтобуса ще станат част от пътната карта за електромобилност на MAN. Демопаркът от общо 15 електрически автобуса ще обслужва клиентите в пет европейски страни – Германия, Испания, Люксембург, Белгия, Франция. Като част от програмата за тестове MAN ще предаде и 18-метров електробус на транспортните оператори Kolner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) в Кьолн и Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) в Испания. Първите серийно произведени 12-метрови автобуси MAN Lion’s City E ще бъдат доставени на клиентите през четвъртото тримесечие на 2020 г. Напълно електрическият Lion’s City E в съчленен вариант ще се появи около половин година по-късно, като серийното му производство ще започне през първата половина на 2021 година. юни 2020