Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Vehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

62

62 ПРОИЗВОДИТЕЛИ Tatra Trucks не спира да работи Тежките камиони Tatra серия TERRN01 продължават да използват собствените двигатели V8 с въздушно охлаждане Третият най-стар автомобилен завод в света (основан през 1850 г.) продължава да работи. В Копрживнице успешно се справят със заплахата от все още недостатъчно познатия вирус, спазват мерките за опазване на живота и здравето на хората, приети от чешкото правителство, и не спират производството Производителят на световноизвестните тежкотоварни автомобили в Северна Моравия постигна трудния баланс между опазването на живота и здравето на хората и поддържането на промишлената дейност. Заводът не е прекъсвал производството, не планира да го намалява и работи с пълен капацитет. Продължава да обслужва клиентите, като в условията на извънредно положение с най-висок приоритет са цялостната държавна система за спасителни дейности (IRS) и чешката армия (ACR). Спасен и възроден в състава на CzechoSlovak Group (CSG), производителят продължава да разработва и доставя премиум продукти с уникални качества и висока добавена стойност. Различни модели превозни средства с марката изпълняват задачи в множество автопаркове на пожарни, спасителни, военни и специални формирования. Клиентите са по цял свят, в т.ч. суперсили като Русия, Китай и САЩ, държави в Близкия изток. В индийската армия – втория по големина потребител на марката, има над седем хиляди тежки камиони Tatra. Спасителите – на първо място В условията на извънредното положение ръководството на Tatra Trucks предприе стъпки, които да подкрепят работоспособността на камионите Tatra в интегрираната система за борба с бедствия и аварии на Чехия и в армията на страната. Автомобилите Татра са важна част от техническото оборудване на двете важни институции. Концентрация, приемственост, координация „В цялата търговска мрежа и сервизната мрежа, включително сервизния център на Tatra Trucks в Копрживнице, с най-висок приоритет е ремонтът на превозни средства Tatra, които из- юни 2020

ПРОИЗВОДИТЕЛИ » TATRA TRUCKS НЕ СПИРА ДА РАБОТИ 63 пълняват задачи в звената на IRS и ACR. В същото време наблюдаваме непрекъснато състоянието на превозните средства, отправени в отделните сервизи. За тези автомобили заводът в Копрживнице осигурява приоритетната доставка на необходимите резервни части в най-високата възможна степен“, каза Ива Ховадова, директор на следпродажбените услуги на компанията. Екипът за следпродажбено обслужване на Tatra извършва индивидуални сервизни интервенции и в същото време координира необходимите задачи чрез денонощната услуга Tatra Service Assistance. Компанията предоставя без промяна на условията цялостни следпродажбени услуги на своите клиенти. Гръбнакът на Tatra Вече на почти век уникалната концепция на автомобилите с тази марка остава брилянтна: гръбнак на носещата конструкция е рама от централна тръба, в нея са валовете, отиващи към двигателните мостове, полуваловете са с независимо окачване, двигателят е с въздушно охлаждане. Неин създател е инженерът Ханс Ледвинка, а първото ѝ масово осъществяване е лекият автомобил Т11, показан в края на април 1923 година на 15-ото Автомобилно изложение в Прага. Тази концепция с някои подобрения е основата за успеха на превозните средства Tatra за десетилетия напред. Конструкцията на тежките камиони от Копрживнице продължава да печели от първоначалните идеи на Ледвинка дори през двадесет и първи век. Традиционната концепция на Tatra е изключително ценна, но отличният ѝ дизайн не значи, че тя не може да се развива с времето, с придобиването на нови знания, с появата на нови технологии и производствени възможности. Иновации на високо ниво През 2018 г. в изграждането на шасито на Tatra бе направено нововъведение от високо ниво, едно от най-радикалните през последните двадесет години. От доста време Tatra използва комбинираната система за окачване KING FRAME. Въвеждането в производството на т.нар. „тежък“ вариант (пневмобалони и листови ресори) наложи да се направи структурна промяна на носещата тръба, която в съответната част стана и по-дебелостенна, и с по-голям външен диаметър. През последните години е работено за опростяването или унифицирането на някои конструктивни елементи на носещата тръба, за промяна на технологичният процес на производство ѝ, както и за прехвърляне на нейното производство в завода (дотогава тръбата е произвеждана от подизпълнители). Всичко това е свързано с промяна в конструкцията на кормилната уредба и на т.нар. „Тромпет“, използван за първи път в автомобила от серия T 158 Phoenix. Разсичане на гордиевия възел Основно в унификацията на производството на тръбата за Tatra е преходът към стандартизиран външен диаметър 273 мм по цялата дължина на шасито, а необходимата различна дебелина на тръбата се постига за сметка на вътрешния диаметър. Модифицирани са отделни сегменти и конструктивни елементи, за да се премине от ръчно производство към автоматично и да се понижат пиковите напрежения върху фланците на носещата тръба. Търсеното голямо предимство е, че металургичният полуфабрикат (заготовката) за производството на носещата тръба е стандартизиран и може да се купи от различни производители, докато предишният вариант е с уникален размер, произвеждан само за Tatra. Новопроектираната тръба се произвежда в нов завод с автоматизирани производствени операции. Заготовката се разделя по-добре и по-бързо. Почистването и обработката на отделни конструктивни сегменти се извършва на нови машини с ЦПУ и специализиран машинен център. Важно предимство: новата централна тръба се заварява автоматично и по външния диаметър, вместо досега използваното високоспециализирано и трудоемко ръчно заваряване отвътре. Тази решителна крачка е предизвикана от факта, че е много по-лесно да се поддържа качеството на заваряване по външна повърхност, докато автоматизирането на заваряването по вътрешния диаметър е неефективно. Намереното дизайнерско решение отваря пътя към необходимата гъвкавост на производството и подобрява полезните качества на шасито на Tatra. От две години тръбите се произвеждат директно в Tatra Trucks a.s., на ново работно място, оборудвано с машини и агрегати от известни и доказани производители като Valk-Welding, LAG, TGS, ČZ Strakonice и Vanad. K По материали на Милан ОЛШАНСКИ Снимки: М. ОЛШАНСКИ С предпазни мерки, но работата не спира юни 2020