Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Vehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

56 ТЕСТ:

56 ТЕСТ: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI Товарният обем е 14 куб. м, като фургонът побира до 6 европалети Полезният товар е повишен с 50 кг спрямо предишното поколение, а товарната височина е намалена с 80 мм Моделът се предлага с четири нива на оборудване на кабината Първо, кабината е изключително добре обезшумена. Дори при висока скорост и високи обороти на двигателя фоновият шум в нея не се променя – чуваш си приказката и слушаш музика спокойно. Второ, возията е много комфортна, неравностите на пътя не се усещат, въпреки че фургонът е празен, не се долавят шумове от окачването. При изпреварване на композиции се долавя работата на асистента за страничен вятър, защото дори когато скоростта е над 120 км/ч, липсва обичайното заклащане и отлитане встрани. Управлението много директно и воланът „слуша“ водача прецизно. Двигателят има предостатъчно запас на мощност – дори от скорост 120 км/ч при настъпване на газта ванът подскача и ускорява. Поддържането на магистралната скорост от 140 км/ч не е никакъв проблем. При изпреварвания и заобикаляния, когато е необходимо, със звуков сигнал и светлинна индикация в съответното огледало за обратно виждане се намесва асистентът за обекти в сляпата зона на видимост. Конкретният модел не е оборудван с круизконтрол, но това не се усеща като проблем, защото дизеловият двигател работи много стабилно и на магистралата почти не се налага превключване на предавките. С достигането на разклона за Карлово се насочваме на север, а малко по-късно завиваме на дясно по пътя за Хисаря и от там се отклоняваме към Старосел. По двупосочния път разлика в поведението не се усеща. Sprinter-ът отново се държи на ниво. По завоите е стабилен, комфортът в кабината не се променя, а при изкачване на наклони не се налага да свалиш предавка. В заключение можем да кажем, че Sprintеr измина тестовия маршрут от над 360 км на един дъх, показвайки силните си качества – динамика, сигурност и комфорт на магистралата, лекота на управление като при лек автомобил, маневреност в тесни пространство, интуитивност и простота при боравене със системите на автомобила, ефективност и разход на гориво малко над 8 л/100 км. Многообразие от варианти Панел-ван, микробус, минибус, шатълбус, шаси-кабина, самосвал са версиите – общо над 1700, в които се предлага новият Sprinter. Моделът може да се поръча с класическото задно предаване, 4Х4 и за пръв път при Sprinter – с предно предаване. Има разнообразие от възможности за вътрешно оформление на кабината с четири нива на оборудване. В моделната линия на новия Sprinter двигателят с работен обем 2143 куб. см се предлага с максимална мощност 114, 143 и 163 к.с. Наличeн е и добре познатият 3-литров, V-образен, 6-цилиндров дизел с мощност от 190 к.с. и максимален въртящ момент 440 Нм. От средата на тази година Sprinter ще получи още един силов агрегат – а именно най-новия и модерен 2-литров двигател на Mercedes-Benz . Ванът, в чиято разработка Daimler AG инвестира 2,5 млрд. евро, се предлага с три колесни бази, четири дължини, три височини и допустима максимална маса от 3 т до 5,5 тона. Полезният товар е повишен с 50 кг спрямо предишното поколение, а товарната височина е намалена с 80 мм, което улеснява достъпа до фургона особено когато става дума за малки градски доставки. K Лъчезар АПОСТОЛОВ юни 2020

Станимир Халков, управител на Маниста-Халкова ЕООД: Н.В. КЛИЕНТЪТ 57 ABSTRACT IN ENGLISH We Prefer Quality, Not Quantity, says Stanimir Halkov, manager of Manista-Halkova EOOD. The transport company, based in Stara Zagora, is the typical family business in the transport industry. KAMIONI magazine talks to the manager of the company Stanimir Halkov about the work, and the business perspectives in the current difficult times. Предпочитаме качеството пред количеството Транспортната компания Маниста-Халкова ЕООД, базирана в Стара Загора, е типичната семейна фирма в бранша на товарните превози – създадена в началото на пазарната икономика, и поетапно се разраства. За работата и перспективите пред бизнеса в сегашните трудни времена списание КАМИОНИ разговаря с управителя на фирмата Станимир Халков юни 2020