54 Тест: Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI Вижте видеото от теста Списание КАМИОНИ имаше възможност да направи еднодневен тест на една от най-разпространените версии на лекотоварния бестселър Mercedes-Benz Sprinter, която се предлага на българския пазар Лъчезар АПОСТОЛОВ ABSTRACT IN ENGLISH Test: Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI KAMIONI magazine had the opportunity to test for a-day one of the most popular versions of the new Mercedes- Benz Sprinter which is offered on the Bulgarian market. Новото високотехнологично поколение на Sprinter се появи преди малко повече от 2 години и вече активно се експлоатира и в България. Тестовият Sprinter На разположение за теста имахме предоставен от Силвър Стар, генерален дистрибутор на Mercedes-Benz за България, Sprinter 314 CDI Long във версия класически панелен ван фургон. Автомобилът е с най-дългото предлагано междуосие от 4325 мм и с предпоследната по големина обща дължина. Товарният обем е 14 куб. м, като фургонът побира до 6 европалети. При следващата, най-голяма, дължина вместимостта е до 7 европалети. Допустимата максимална маса на демонстрационния Sprinter e до 3,5 т и той се управлява с категория B. Двигателят е 4-цилиндров, редови, турбодизелов, Common Rail с работен обем 2143 куб. см и максимална мощност 143 к.с., като е снабден със Старт/Стоп система. Предавателната кутия е 6-степенна, механична, а задвижващи са задните колела. Интервалът на сервизно обслужване е до 60 000 км, в зависимост от режима на експлоатация. Стартирането на двигателя е безключово. За оптимална и икономична работа на силовата линия инструменталното табло се сигнализира кога да бъде сменена предавка. Средният разход на автомобила е около 8 л/100 км. Оборудването на шофьорската кабина е от третото, предпоследно ниво на комфорт. Шофьорската седалка е изцяло нова с множество настройки и регулировки, включително на опората за подбедрицата и на лумбалната опора. Моделът е с допълнителна шумоизолация на кабината. Страничните огледала са електрически регулируеми и с подгряване. За свързаността и управлението на всички функции в автомобила се грижи мултимедийната система е MBUX, позната и от леките автомобили на марката. В случая при третото ниво на юни 2020
ТЕСТ: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI 55 Тестовият Sprinter е с най дългата колесна база и предпоследната от предлаганите дължини оборудване тя е със 7-инчов сензорен дисплей на централната конзола, като може да се управлява и от бутони на кормилото. Към MBUX може да се свърже мобилно устройство чрез USB-кабел или bluetooth. Системата може да бъде поръчана и с вградена навигация, а при на-високото, четвърто ниво на оборудване сензорният дисплей е 10,25-инчов, а гласовият асистент Hi Mercedes е с пълна функционалност за управление на системите в автомобила. При маневриране водачът разполага с камера за обратно виждане с два изгледа и функция „птичи поглед“. За безопасността се грижат и множество асистенти, повечето от които се вграждат серийно – като асистент при странични пориви на вятъра и активен спирачен асистент, който при опасност от челен сблъсък сигнализира на шофьора и при липса на реакция от негова страна задейства самостоятелно спирачките за предотвратяване на произшествие. При потегляне по наклон автоматично се задейства Hill Start Assist, който не позволява връщане на автомобила назад. В огледалата е вградена сигнализация за обекти в сляпата зона на видимост. Паркинг спирачката е електрическа и се освобождава автоматично при подаване на газ. Оборудването включва още асистент за светлините, адаптивни стоп светлини, адаптивна ESP… Тестът Центърът на Силвър Стар в София, магистрала Тракия, разклонът за Пловдив и Карлово, Старосел и обратно бе тестовият маршрут, избран от КАМИОНИ. С потеглянето от кв. Хаджи Димитър попадаме във водовъртежа на градската лудница в столицата. Макар и доста масивен, Sprinter-ът e масивен и повратлив. Не само че се управлява с категория B, но и усещането е като за шофиране на лек автомобил. Видимостта от кабината е добра във всички посоки. Позицията на водача е висока, което е предимство в натоварения трафик. Още тук се усеща удобството на шофьорската седалка, която е значително ъпгрейдната в сравнение с тази в предишното поколение. И като форма и обгръщане на тялото, и като възможност за регулировки. Всички уреди за управление са там, където обикновено ги очакваш при един Mercedes-Benz. Не е нужно да казваме, че голяма част от оборудването – включително дисплеи и бутони, идват директно от премиум лимузините на немската марка. При нуждата от често превключване на предавките заради трафика се усеща, че с лоста за смяната им се борави леко, а той влиза прецизно на желаната скорост. В същото време дизеловият двигател работи изключително устойчиво и при много ниски обороти. С достигането на Цариградски шосе се насочваме към магистрала Тракия по посока на Пловдив. Тук вече може да се оцени комфортът на новия Sprinter. ПОДЕМНА ТЕХНИКА ЗА РЕМОНТ НА КАМИОНИ И АВТОБУСИ Канални и подови подемници с товароносимост до 20 т Новият Sprinter носи всички отличителни черти на легендарния модел Безкомпромисно качество от Дания с най-добрата гаранция за подемна техника в света ДАЛКО МОТОРС ООД 1517 София, кв. Левски, ул. Саранци 3 офис: 02/ 931 22 20, магазин: 02/ 831 01 94 e-mail: tools@dalkomotors.com www.dalkomotors.com www.beta-tools.bg юни 2020
Брой 5 • юни • 2020 МЕ
- член на междунаро
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook