52 Идва новият Сitroën ë-Jumpy Citroën разкри детайлите за своя 100% електрически компактен ван ë-Jumpy, който ще бъде на пазара през втората половина на годината Следвайки философията си Inspired by pro, Citroën предлага решения, съобразени с конкретните нужди на своите бизнес клиенти, както по отношение на лекотоварните си модели, така и при дистрибуторската си мрежа. 100% електрическата версия на Jumpy предлага на бизнес клиентите практически решения, с които да посрещнат съвременните предизвикателства на мобилността в градски условия, но и възможности за придвижване в извънградска среда. Без компромис в показателите и оборудването, които превърнаха Jumpy в успешен модел, ë-Jumpy добавя комфорт от ново измерение. Пробегът с едно зареждане е 230 км по WLTP с батерия от 50 кВтч и 330 км по WLTP с батерия от 75 кВтч. Липсват вибрации и шум при движение, а управлението е плавно. Моделът ще има управление на електрическия режим. И най-важното – товарният обем е същият като при версиите с ДВГ. Като цяло според производителя са намалени експлоатационните разходи. Ë-Jumpy ще бъде пуснат в продажба през втората половина на 2020 г. В края на годината ще бъде лансирана и 100% електрическа версия на големия Jumper, а електрически Berlingo Van ще бъде представена следващата година. По този начин през 2021 г. цялата лекотоварна гама на Citroën ще бъде електрифицирана в допълнение към гамата двигатели с вътрешно горене за всеки модел. Citroën Jumpy бе лансиран през 2016 г. и надмина 145 000 продажби. Обновената наскоро гама включва общо 5 версии, 3 от които лансирани неотдавна (Worker, Driver и CityVan) и предназначени за строителството (с повдигнато окачване, допълнителна защита, увеличен полезен товар и Grip Control), доставки на далечни разстояния (с допълнителни системи в помощ на управлението по отношение на комфорта и сигурността) и градски бизнес (по-добра маневреност и юни 2020
ТЕСТ: ИДВА НОВИЯТ СITROËN Ë-JUMPY 53 лекота на управление). Citroën ë-Jumpy е продължение на съществуващата гама. Отличителните му белези са входът за зареждане върху предния ляв калник, решетката отпред и логото ë. Eлектрическата версия на Jumpy използва платформата EMP2 multi-energy на PSA и се предлага с две батерии с различен капацитет, което позволява всеки клиент според естеството на своя бизнес и бюджет да избере най-доброто за него. За 230 км пробег с едно зареждане е батерията от 50 кВтч, състояща се от 18 модула, която се предлага при версии XS, M и XL. 330 км пробег при версиите M и XL осигурява батерията от 75 кВтч, състояща се от 27 модула. И двете батерии са литиево-йонни, чиято технология се смята за най-добрата на пазара. Платформата EMP2 позволява тя да бъде монтирана в шасито, което запазва товарния обем на автомобила. Спомагателен акумулатор захранва стандартните системи на автомобила. Той се дозарежда автоматично от задвижващата батерия. Новият ë-Jumpy се предлага в 3 дължини, включително новия размер XS (4,60 м) с товарен обем от 5,1 куб. м. Версията XS, оборудвана с пакет Visiopark 180°, предни и задни паркинг сензори, сгъваеми огледала за обратно виждане, улеснява още повече маневрирането в ежедневието. Повечето версии на ë-Jumpy са с височина 1,90 м, която осигурява достъп до местата, на които много от конкурентите не стигат – подземни паркинги, търговски центрове и т.н. Товароносимостта на ë-Jumpy е до 1 275 кг. Товароносимостта варира в зависимост от оборудването и добавените опции на автомобила. Капацитет за теглене е над 1 тон при всички версии. Полезният товарен обем на модела е идентичен с този на версиите с ДВГ – от 4,6 куб. м (XS без Moduwork) до 6,6 куб. м (XL с Moduwork). Полезната ширина между калниците от 1,25 м позволява товаренето на европалети. ë-Jumpy cе предлага в 4 нива на оборудване, познати от стандартния Jumpy, към които са добавени някои допълнителни екстри. Електродвигателят задвижва автомобила според избрания режим на управление и условията на шофиране. Той се зарежда при спиране или по време на забавяне на автомобила. Мощността му е 100 кВт (136 к.с.) при въртящ момент от 260 нм. Максималната скорост е 130 км/ч във всички режими на управление (Eco, Normal, Power). При режим Normal се оптимизират пробегът и показателите на управлението. Eco е за намалена консумацията на енергия чрез намаляване на мощността на отоплението и климатизацията, без да ги изключва напълно, и чрез ограничаване на въртящия момент и мощността на двигателя. Power осигурява висока производителност на автомобила при максимален полезен товар (MGVW), еквивалентна на тази при нормален режим без товар. Гаранцията на задвижващата система и батерията е 8 години или 160 000 км. Предлагат се три варианта на зареждане. Входът за зареждане е разположен върху предния ляв калник, а самата операция зареждане се извършва в режим Park. Зареждането е с кабел в дома, офиса или на обществен паркинг. Кабел, съвместим със стандартен контакт 8 А, ще се предлага стандартно във Франция. А използването на такъв съвместим с контакт 16 А (опционална зарядна станция + GreenÚp контакт) намалява наполовина времето за зареждане. При частни и обществени станции за бързо зареждане е нужно инсталиране на станция за бързо зареждане Wallbox и кабел за режим 3 (предлага се като опция) за 32 A. Wallbox е с мощност от 3,7 до 22 кВт. Зареждане от 0 до 100% е за помалко от 8 часа при Wallbox 7,4 кВт. Супербързото зареждане на обществени станции става с кабел за режим на зареждане 4, който е към зарядното устройство. Може да се ползва ток с мощност до 100 кВт. Батерията 50 кВтч се зарежда до 80% за 30 минути, а тази от 75 кВтч – за 45 минути. С приложението My Citroën може да се следи нивото на зареденост на батерията, както и оставащият пробег. Също – да се настрои дистанционно предварително климатизиране на кабината или да се програмира отложено зареждане през смартфон и таблет. За да бъде от максимална полза на своите клиенти, Citroën ще предлага за ë-Jumpy решение за зареждане „по мярка“, включващо оборудването (стандартен и Green Up или Wallbox контакт) и инсталация в дома или офиса. Марката е избрала партньор за всяка европейска държава. K Благодарение на модулната платформа EMP2 електрическият Jumpy има същия товарен обем както конвенционалния дизелов модел юни 2020
Брой 5 • юни • 2020 МЕ
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook