Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Vehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

46 ТЕСТ: FORD RANGER

46 ТЕСТ: FORD RANGER RAPTOR... Водните прегради не съществуват за Raptor, ако са с дълбочина до 850 мм Разбира се, на високо ниво са оборудването на кабината и комфортът в нея. Моделът е с безключов достъп и стартиране на двигателя. Кабината е оборудвана с всички необходими въздушни възглавници. Оборудването за безопасност, сигурност и в помощ на водача освен круиз контрол и активен спирачен асистент включва система за разчитане на пътните знаци с възможност за автоматично регулиране на скоростта, асистент за поддържане на лентата, система за смекчаване на сблъсък, електрически сервоусилвател на волана, ABS/ESP/RSC/ Terrain Management, асистент при внезапно спиране, асистент при изкачване по наклон, асистент при слизане по наклон, система за контрол на сцеплението, асистент, поддържащ стабилността на ремарке, пяна в бронята за смекчаване на удар, автоматични светлини, отопляеми предни седалки, електрически регулируеми в осем посоки седалки за шофьора и пътника отпред, двузонов климатроник, електрически огледала и странични прозорци… Не можем да не споменем Raptor-волана, обшит с кожа и с червен маркер за права посока, както и изцяло кожената тапицерия на седалките. Водачът разполага също със заден паркинг сензор, камера за заден ход, Surround View за маневри и паркиране. В кабината има три 12-волтови извода и един на 220 В. Два USB-порта и блутут дават възможност за свързване на всякакви мобилни устройства с бордовата мултимедийна система Ford Sync 3. Тя се управлява от 8-инчов цветен сензорен дисплей на централната конзола, откъдето могат да се контролират и настройват множество функции на автомобила, както и DAB радиото, климатикът, навигацията, свързаността… Особен гъдел е познатият от автомобилите на Ford гласов контрол, с който можеш да си поръчаш градуси на климатика, музика или да избереш телефонен номер. За оборудването може да се говори още много. Но при Raptor целта е той да бъде възприет от клиентите като отделна моделна линия, предназначена за повече забавление, за тежък офроуд и за свободното време, без да се правят компромиси с комфорта и с емблематичните работни качества на Ranger. Може да се каже, че това е постигнато, като истинската атракция при Raptor започва там, където свършва пътят. Затова – напред. Тестът Излизаме от София с идеята да поизкаляме сериозно Raptor в горите на най-близките части на Стара планина западно от столицата. На западната дъга на околовръстния път имаме възможност да пробваме пикапа в условия, близки до тези на магистралата. Машината е изключително пъргава и предлага предостатъчно мощ и запас на мощност. При натискане на газта за броени секунди се достига скорост от 100 км/ч, а изреждането на предавките е неусетно. Правят впечатление тихата работа на двигателя и обезшумеността на кабината. Двулитровият агрегат мърка кротко на 2000 оборота, но при рязко натискане на газта, независимо при каква скорост на движение, пикапът отскача и те залепва за седалката, а скоростомерът за нула време отива от 100 на 170 км/ч. В такъв момент впечатлява звукът на мотора. Дали е търсен от конструкторите акустичен ефект или е постигнато случайно, но при рязко ускорение двулитровият турбодизел започва да звучи като V-образен шестак. Неусетно навлизаме в Нови Искър и още в началото му поемаме вляво към Доброславци. След няколко километра изоставяме асфалтовия път, кривваме вляво и тръгваме към планината. За всеки случай минаваме на режим 4H. Изровеният полски път в началото, който на места е сериозно разкалян, не е никакъв проблем. Въпреки дълбоките оврази в кабината на Raptror е комфортно. Пътят се спуска към малка река и петдесетте сантиметра вода са прегазени на скорост. Веднага следва сериозно изкачване по черен път със сериозни коловози и постоянно променящ се страничен наклон. Следва първото по-сериозно препятствие – продължително изкачване при постоянен наклон от може би над 30%. Пътят е същият – с дълбоки коловози и едри камъни. Превключваме двойното предаване в режим 4L и задаваме терен – „чакъл, трева, сняг“. Газ и за секунди, въпреки че на моменти през предното стъкло се вижда само небе, без замисляне Raptor e на върха. Следва направо лесен за боеца участък. Няколко километра изровен черен път през поля и хълмове и се спускаме съм сгушеното в полите на Балкана село Кътина. Оттук започва най-интересното. От центъра на селото се насочваме на североизток, буквално в коритото на реката срещу течението ѝ. Каменистият път е изсечен направо в скалите – лъкатуши наляво и надясно през гората, катери хълмове и се спуска към речното корито, като многократно пресича реката и се прехвърля от бряг на бряг. На места е толкова тесен, че тунелът от сплетени клони едва стига на Raptor да се промуши напред. И така километри наред навлизаме в Балкана. Мощната машина върви уверено в режим 4Н и единствените притеснения, които изпитваме, са дали пътят ще бъде достатъчно широк навсякъде, да не срещнем автомобил насреща или да не се натъкнем на паднало дърво. Защото това може да означава километри каране на заден ход до първото място за разминаване или обръщане. По скалистия път поддържаме неочаквано висока скорост и неусетно стигаме билото, където след тесен участък със сериозен страничен наклон се озовавам на кръстопът. Наляво е към Царичина и ломския път, сочи навигацията, а надясно – към Искърското дефиле. Тръгваме надясно и след малко започва главоломно спускане. Тесният черен път с дълбоки коловози, от които стърчат остри камъни, се вие през гората. Една след друга следват десетина серпентини, при които от едната страна са обраслите с гора скали, а от другата – пропаст. Тук на помощ идва асистентът за спускане по наклон. Активираме го с бутона юни 2020

ТЕСТ: FORD RANGER RAPTOR... 47 ➊ ➌ ➋ ➍ до скоростния лост и всичко става лесно. При отнемане на газта започва да се чува постоянното жужене на моторната спирачка и масивната машина с тегло над 2 тона кротко слиза по наклона. При задействан асистент и освободен педал на газта скоростта не може да надвиши 20 км/ч при режим 4H и 10 км/ч при режим 4L. За водача остава само да държи пътя. След няколко километра прекосяваме лунния пейзаж на отдавна изоставена мина и стигаме първите къщи на някаква махала. Още няколко километра и сме на асфалта на Искърското дефиле, малко преди Владо Тричков. От там – в режим 4х2, се насочваме към София, а какво може Raptor на асфалт – вече знаем. В заключение Който е гледал кинохита Джурасик парк, знае какво е раптор. Хищен и безкомпромисен динозавър, за който няма прегради. Той е много бърз, много ловък, напада жертвите си изневиделица и с хирургическа прецизност, като никога не пропуска. И Ranger Raptor преминава безкомпромисно през всякакви препятствия. И нито за миг не оставя у водача съмнение, че ще се справи с неравните скални пътища, калните оврази, стръмните хълмове и сипеи и планинските потоци. След толкова адреналин не може да не ти стане ясно, че Ranger Raptor e мечта за всеки фен на офроуда. И разбираш защо, когато минава по улиците на София, Raptor привлича като магнит мъжки погледи. Вярно, че този, който иска да се сдобие с пикап с оборудването на този, който тествахме, трябва да е готов да се раздели с малко повече от 120 000 лв., което е доста над цената на класическия Ranger. Но за този, който може да си го позволи – кеф цена няма. K Лъчезар АПОСТОЛОВ 1 – Предварително конфигурираните шест режима на настройка на силовата линия според терена 2 – Приборният панел дава пълна информация за всички системи 3 – Серийно моделът се предлага с гуми за тежък офроуд 4 – Рамата в предния и в задния край (на снимката) е задигната, а амортисьорите са специални и с увеличен ход TÜV NORD Mobilität 11 години на българския пазар Заедно към успеха! • Индивидуални одобрения • Изменения в конструкцията • Оценка на употребявани автомобили • Обезопасяване на товарите • Обучения • CoP 1113 София ул. Фр. Жолио Кюри 16, бл. 155, ет. 2 тел. 0892 264522, 0894 416902 юни 2020