44 Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor Вижте видеото от теста Винаги е предизвикателство да седнеш зад волана на Ranger Raptor – разработения за тежък офроуд пикап на Ford, и да изпробваш истинските му възможности. Затова списание КАМИОНИ с нетърпение изчака премахването на пропускателните пунктове край големите градове, за да тества за пръв път у нас уникалната машина. Не че бариерите по пътища и магистрали бяха проблем за всъдехода, който намира път и изход на всякакъв терен, но… ABSTRACT IN ENGLISH Test: Over the Mountains and across the Rivers with Ford Ranger Raptor It’s always a challenge to be behind the steering wheel of Ranger Raptor – the dedicated for heavy off-road pickup by Ford. KAMIONI magazine tested its true capabilities for the first time in Bulgaria. И така, отново сме зад волана на Ford Ranger Raptor – също както точно преди година в Мароко, когато с атрактивен тест Ford Europe лансира машината на европейския пазар под мотото „Освободи Раптора!“ (Unleash The Raptor). А този еднотонен пикап, разработен от подразделението за специални изпълнения Ford Performance, наистина се чувства като отвързан в дивата природа. И не познава прегради. Но сега подред. Тестовият пикап На разположение за теста имаме, предоставен от официалния вносител на марката у нас Мото-Пфое, Ford Ranger Raptor Double Cab 2.0 TDCi 213 PS 4x4 A10. Какво се крие зад това означение. Двойна кабина с 4+1 места и 4 врати и, разбира се – двулитровият битурбо Common Rail дизелов Евро-6 двигател на Ford с максимална мощност 213 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 500 Нм при 1750 – 2000 об./ мин. Двигателят е съчетан с новата десетстепенна автоматична предавателна кутия на Ford. Дотук нищо кой знае колко по-различно от това, което се прилага като оборудване и във високите версии на обичайния Ranger. С доработките от Ford Performance обаче Raptor става наистина хищник на пътя и извън него и се превръща в единствения сериен пикап, специално разработен за предизвикателствата на тежкия офроуд. И така, какви са разликите от конвенционалния Ranger, който също има славата на сериозен офроуд боец? Предната решетка с голям надпис Ford, вграден в нея, заимствана от американския братовчед Ford F-150, който от доста години също се предлага във версия Raptor – при юни 2020
ТЕСТ: FORD RANGER RAPTOR... 45 ➊ ➌ ➋ ➍ това доста успешно. Калниците са раздути и са получили допълнителни черни вежди, но въпреки това заради увеличената предна и задна следа широките 17-инчови офроуд гуми излизат извън тях. Броните и стъпенките са променени и усилени, както и подкартерната защита, има и протектор на резервоара. Алуминиевите джанти допълнително подчертават мускулестия външен вид на „динозавъра“, който, погледнат отвсякъде, все едно е приклекнал и готов да отскочи нагоре и напред. Двигателят при Raptor е монтиран по-високо, шасито също е усилено и задигнато в задния край. Окачването е получило специални офроуд амортисьори, а ходът му е с 30% по-голям от този на стандартния Ranger. Задното окачване е на винтови пружини, което прави возията комфортна, независимо дали се шофира по асфалт, пясък или камъни, и позволява по-високи скорости извън пътя. Предният и задният ъгъл на атака са увеличени с 3 градуса до съответно 32 и 24 градуса. С 51 мм е пораснал просветът, който при Raptor е цели 283 мм. Цялата осанка на автомобила напомня наистина на динозавъра раптор. Пикапът стои леко разкрачен, като в същото време излъчването му е агресивно и навява усещане, че звярът ще отскочи напред и нагоре всеки момент. Режимът 4х4 е избираем с въртящ се превключвател, разположен до лоста на скоростите. Има два варианта на 4х4 – 4H и 4L – за найтежките задачи. От бутоните на кормилото водачът може да избира и между 6 предварително зададени настройки на силовата линия и допълнителните системи според характера на терена за движение и стила на шофиране: нормален; спорт; чакъл, трева и сняг; кал и пясък; скали; и дори Баха – по името на популярното мексиканско офроуд рали. На разположение са моторна спирачка за спускане по наклон и блокаж на задния диференциал, които се включват с бутони до скоростния лост. Въпреки доработките Raptor не е загубил много от товароносимостта на класическия Ranger и тя е от 1033 до 1098 кг. Габаритите на „динозавъра“ обаче са променени. Дълъг е 5363 мм, ширина със и без огледалата е съответно 2180 и 2028мм. Междуосието е 3220 мм, а височината – 1873 мм. Дължина на товарното пространство е 1613 мм, ширината – 1560 мм, а височината – 541 мм. В нашия случай легенът е затворен от заключваща се щора. Ъгълът на приближаване при Raptor е 28 – 32 градуса, а на отдалечаване – 27 градуса. 25 градуса е ъгълът на обкрачване, а диаметърът на завой – 12,4 м. Дълбочината на газене също е пораснала до 850 мм. Обемът на резервоара е 80 л. Все отлични офроуд показатели. 1 – Това е Ford Ranger Raptor Double Cab 2.0 TDCi 213 PS 4x4 2 – Дивата природа му отива 3 – Мястото на водача и централната конзола с големия сензорен екран 4 – Raptor не е загубил много от товароносимостта на класическия Ranger и тя е от 1033 до 1098 кг юни 2020
Метанстанция: име,
Метанстанция: име,
Метанстанция: име,
*60 600 лв. Дизел CNG Кор
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook