Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Commercialvehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

38 ЮБИЛЕЙ 105

38 ЮБИЛЕЙ 105 години камиони и автобуси MAN Днес свързваме марката M.A.N. с това, което срещаме найчесто по пътищата и улиците – товарните автомобили и автобусите със сребрист лъв на решетката. Това основно производство на днешната група MAN SE (Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg) започва преди 105 години А корените на компанията са далеч в миналото, когато преди 262 години в Оберхаузен през далечната 1758 г. заработва чугунолеярната Св. Антоний – първото предприятие за тежка индустрия в региона на Рур. Следващите десетилетия са запомнени с доставките на релси, изработването на първия парен двигател, на първия локомотив, първата бърза печатарска преса, ротационна вестникарска машина и т.н. През 1805 г. в Цюрих е основана работилницата Sulzer-Escher Wyss (Sulzer и до днес са между най-реномираните корабни дизелови двигатели). В средата на 90-те години на ХІХ век Рудолф Дизел изработва първия си двигател и прави това в машиностроителната фабрика в Аугсбург (Maschinenfabrik Augsburg AG). През 1900 г. започва производството на парни турбини. През 1903 година Büssing AG започва да изработва камиони. Ражда се M.A.N. През 1908 година Обединената машинна фабрика Аугсбург (Vereinigte Maschinenfabrik Augsburg) и Машиностроителното дружество юни 2020

ЮБИЛЕЙ » 105 ГОДИНИ КАМИОНИ И АВТОБУСИ MAN 39 Нюрнберг, Аугсбург (Maschinenbaugesellschaft Nürnberg A.G., Augsburg) се преименуват на Машинна фабрика Аугсбург-Нюрнберг (Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Augsburg), съкратено M.A.N. Първата световна война предизвиква загубата на важни марки извън Германия, на патентни права и намаляване на производствените мощности. Антон фон Рипел, генералният директор на M.A.N. по това време, иска да промени нещата и вижда възможност за това в пренасочването на MAN към производството на товарни превозни средства. Събитията се развиват бързо. Основано е съвместното предприятие за производство на камиони (Lastwagenwerke M.A.N. – Saurer), в което участват M.A.N. и швейцарското дружество Adolph Saurer AG. През 1915 година в Линдау, край Бодензее, започва производството на камиони. При леките модели задвижването на двигателните колела е с карданни валове, докато за по-тежките в този начален период се използват галови вериги. Само година покъсно, през 1916 г., производството е прехвърлено в Нюрнберг. Следват трудни времена, но и години на новаторски решения, които трасират развитието на производството на камиони: )) през 1924 г. MAN произвежда първия камион с дизелов двигател с впръскване на гориво, през същата година е лансирана и конструкция на автобус с ниско разположена рама. )) 1926 г. – построен е първият триосен MAN – S1H6. )) 1932/1933 г. – създаден е най-мощният в света по онова време тежкотоварен дизелов камион, с мощност 140/150 конски сили. )) 1934 г. – започва разработването на дизелов двигател с турбокомпресор. През периода MAN създава пълноприводно задвижване за търговски превозни средства, въвежда и линия за монтаж на камиони. В годините на Втората световна война производството на машини с гражданско предназначение затихва и е прекратено, продукцията е танкове, камиони и автобуси за военни цели. Към края на 1944 година сградите и машините са унищожени почти напълно от англо-американските бомбардировки. През 1950 г. в MAN създават първия германски турбодизелов двигател, за който се твърди, че има КПД 45%! Година по-късно в Нюрнберг започват да произвеждат първия немски тежък камион с турбокомпресор, задвижван от отработилите газове. В същия завод се изработват и автобуси, и трактори с марката. За да се отговори на увеличаващото се търсене, в Мюнхен се строи нов завод. MAN встъпва в ерата на германското икономическо чудо с модела F8, произвеждан от 1951 до 1963 година. На 15 ноември 1955 година от монтажната линия в Мюнхен-Алах слиза първият камион – масивен 515 L1. Десет години по-късно е произведен 100 000-ят MAN. С присъединяването на Büssing през 1971 година при MAN идва и лъвът Първият камион на Büssing е ZU-550, 1903 година. Изложен е в Мюнхен, в транспортната секция на Deutsches Museum Добре се виждат и двете вериги, задвижващи задните колела Признанията за лъва Лъвът се появява на решетката при логото MAN, след като през 1971-ва компанията присъединява Büssing. В началото на десетилетието MAN се кооперира с френския производител SAVIEM за производството и продажбите на юни 2020