Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

transportpress
Views
3 years ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Commercialvehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

36

36 АЛТЕРНАТИВИ » И ВЛЕКАЧ, И ТРАКТОР Mercedes-Benz Arocs 2051 AS 4x4 Agro Mover Transport Volvo FMX540 4x4 Multitruck оборудването им в селскостопански версии. Те си остават основна част от офертата, но гамата вече е разделена на две „линии“ – за „Работа“ и за „Транспорт“. Версията Work, представена премиерно на Agritechnica 2019, е базирана на Arocs 2051 AS 4x4 с 375 кВт (510 к.с.). Характеризира се с гъвкавост на използване през цялата година, тъй като освен транспорт може да се използва и за теглене и работа с мощни селскостопански машини. В допълнение към единадесетте хидравлични връзки отзад, включително системата за измерване на натоварването, има и механичен силоотводен модул отзад с инсталирана мощност до 360 кВт, който е напълно интегриран в рамата, за предпазване от повреди и за да се запази височината на седлото от 1390 мм. Оборудването включва също ръчна предавателна кутия и EHR управление на сцеплението, което осигурява равномерно движение по време на дълбока оран. В сравнение с предходния и практически единственият модел Work е с покомпактно разположение на хидравлични компоненти зад кабината на водача за лесна поддръжката и ремонт. Agro Mover Transport е адаптиран предимно за транспортни услуги на дълги разстояния. Освен това разполага със специални гуми, задвижване на всички колела, защита на картера на двигателя, автоматична трансмисия, седло, тегличи, хидравлична система със сензори за натоварване и единадесет хидравлични връзки отзад, включително ISO-bus технология. FMX и Zetros също са в играта Малки ателиета и компании, занимаващи се с търговията на дребно и обслужването на известни марки камиони, бавно се присъединяват към скромната, но прецизна пазарна ниша. От миналата година нов играч в компанията е Volvo FMX540 4x4 Multitruck, създаден чрез преработка на стандартната конструктивна версия на FMX от A + T Nutzfahrzeuge. Модифицираният Volvo FMX има задно прикачно устройство за инвентар, издържащо натоварване до 3,5 тона. Предницата също е пригодена за полеви работи с инструменти с тегло до 2,2 тона, така че освен селскостопански „инструменти“ към Multitruck може да се прикачи и гребло за сняг. Освен от кабината двете прикачни устройства могат да се управляват и отвън, като и двете имат датчици за натоварване. Натоварен до техническия максимум, по добър път оборудваният по този начин FMX може да достигне максимална скорост от 80 км/ч. Две други немски компании също се опитаха да преобразуват двуосни влекачи със задвижване 4x4 задвижване. При Stapel влекачът AgroTruck е базиран на MAN TGS. Bruhns пък използваха „снайпериста“ Zetros на Mercedes- Benz, за да създадат Agrotruck Secutor. Първоначално разработен за военна употреба, Zetros се справя чудесно в новата си роля, тъй като според представителя на компанията освен с изключителна здравина Secutor се характеризира с това, че водачът е изложен на по-малко вибрации поради това, че мястото му е зад предната ос, отколкото при влекач с кабина над двигателя. Баварски пионер MAN има най-голям опит в преобразуването на класическите влекачи в „пътни трактори“. В допълнение компанията отбелязва най-високите продажби в тази ниша и в момента е единствената от седемте големи европейски производители на камиони, която има такива превозни средства в редовния си асортимент. Значителна помощ при преобразуването обаче оказва оторизираната компания Toni Maurer от Тюркхайм – базирана западно от Мюнхен, на половината път до Мемингем. Компанията си сътрудничи с MAN повече от 20 години не само като продавач и сервизен техник, но и като сервиз, специализиран в одобрени трансформации на всички негови модели. MAN заявяват, че всичките им модели могат да бъдат адаптирани за селскостопански цели – от TGL, например за транспорт на мляко, до TGX за всички най-тежки агропревози. Производителят изтъква, че влекачите TGS са най-подходящи за трансформации, позволяващи влизане в полето. Най-новото в офертите на MAN е XLION Traction, допълнително оборудван TGS 18.510, представен миналия ноември в Agritechnica в Хановер. В техническата спецификация на баварския „фермер“ се чете: междуосие 3900 мм; натоварване на предна ос до 9,5 тона; задна (планетарна) въздушно окачена ос с предавателно число на главното предаване 4.00, разчетена за товари до 13 тона; M дневна кабина с две седалки; редови шестцилиндров двигател D26 с работен обем 12419 см3, 375 кВт/510 к.с., 2600 Нм максимален въртящ момент, автоматична трансмисия юни 2020

АЛТЕРНАТИВИ » И ВЛЕКАЧ, И ТРАКТОР 37 MAN TipMatic 2820 OD със софтуер за превключване на предавките Offroad Performance; спомагателна спирачка на PriTader; извод „селскостопанска техника“ – силоотводна точка от маховика (PTO); полева пневматика, регулируема скоба за прикачване на ремарке, хидравлична система, сензор за натоварване, камера за обратно виждане... Легендата продължава Когато се появява преди 72 години, първоначално като продукт на компанията Boehringer от Гьопинген, Unimog отбеляза истинска революция при леките универсални търговски превозни средства (UNIversal-MOtor-Gerät). В годините след Втората световна война тези превозни средства прекарват повече време на полето, отколкото по пътищата, защото новакът може да превозва товари, но и да прави почти всичко, което могат тракторите, които тогава са дефицитни. И до днес Unimog остава ненадминат в някои технически характеристики, в производителността, в истинската универсалност. Разбира се, дори и днес той се купува с удоволствие от побогати ферми и големи агрокомпании. Офертата на Mercedes-Benz включва варианти с по-ниска мощност – като U 216 и U 218, които излизат от пътя но се движат около нивите. Наймощните версии от серията U 530 лесно преодоляват и непроходими терени. Мощните версии, с изключение на полевата работа, са в състояние да изтеглят транспортно тегло от 40 тона и да използват разрешената дължина на композиция от 18 метра, включително в „ансамбъла“ от две селскостопански ремаркета с възможност за достигане на максималната скорост, разрешена от закона – 90 км/ч. На Agritechnica 2019 варианта на Unimog с две управляеми впечатли. При него задните колела следват посоката на предните с цел да се елиминират коловозите в черните пътища. Тези превозни средства отдавна са оборудвани с контрол на налягането в гумите, а сега системата Tirecontrol plus има три функционални режима – Road, Sand и Bad Road (Път, Пясък и Лош път). Сред експонатите в Хановер беше Unimog с инфрачервена камера за определяне на съдържанието на азот в почвата и съответно дозиране на „инжектирането“ с течен тор! И това, което е от особен интерес за потенциалните купувачи от агробизнеса – всички версии на Unimog вече са оборудвани с подсилена кабина, която включва предпазен ролбар, който намалява възможността от наранявания при странично обръщане и преобръщане и позволява моделът да получи одобрение за целия Европейски съюз. K Зоран САМАРДЖИЧ MAN TGS 18.510 XLION Traction Unimog U 530 юни 2020

Copied successfully!