Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Commercialvehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

32 ИНТЕРВЮ »

32 ИНТЕРВЮ » ТОМАС ХИЛЗЕ, IVECO: НИЕ СМЕ НЕУДЪРЖИМИ – IVECO и FPT Industrial се доверяват на газови двигатели от над 20 години. Как планирате да се възползвате максимално от лидерството в технологията за втечнен природен газ на IVECO на основните европейски пазари? Искате ли да покажете на клиентите си, че LNG е по-добър или поне равен на дизелов камион? – Виждам пълна промяна в нагласата на нашите клиенти. Не е нужно повече да ги убеждаваме в екологичните и икономическите предимства на природния газ, те вече знаят това и сами идват при нас! Вярвам, че след периода на COVID-19 този преход ще се ускори. Мисля, че сега трябва да инвестираме в технологиите и процесите, които ще ни отведат в бъдещето. В IVECO работим много усилено с автомобилната асоциация и с правителствата на отделните държави, за да използваме кризата като катализатор на новите технологии. В IVECO ще се възползваме напълно от тази възможност. В края на 2020 г. ще разширим портфолиото си благодарение на нашето сътрудничество с Nikola. Ще представим електрически камион, който ще бъде последван от версия на водород. Nikola Tre влезе в кожата на IVECO S-WAY в края на миналата година „Изцяло електрическите камиони ще представляват малък сегмент от пазара, а водородът ще играе важна роля..., това е бъдещето! И ще има пазар за LNG не просто като междинно решение...“ разширяващата се инфраструктура за зареждане с втечнен природен газ в цяла Европа. Към момента имаме около 217 станции, а планът е да достигнем 450–480. Абсолютно ясно е, че след 10 години ще има повече възможности за избор на тежкотоварни камиони: те няма да са само на дизел, водород или втечнен природен газ. В Европа ще има различни решения, в зависимост от различните приложения за клиенти и от подхода към енергийния баланс, който различните държави ще предприемат. Изцяло електрическите камиони ще представляват малък сегмент от пазара, а водородът ще играе важна роля – няма абсолютно никакво съмнение, това е бъдещето! И ще има пазар за LNG не просто като междинно решение, а като валидна алтернатива, предоставяща много интересни икономически възможности. Много важно е да се каже, че био-LNG ще донесе огромна промяна в пазара. През последните шест месеца видяхме енергийни компании да правят изявления по тази тема. Например Shell обявиха, че делът на биовтечнен природен газ в компанията за в бъдеще ще представлява до 30% от предлагането на втечнен природен газ. Много интересно е да се види, че много компании са разработили свои собствени източници на био-LNG. Наблюдаваме нарастващ брой от малки производители в Италия, Испания и Германия, които предоставят на клиентите ни възможност да управляват своите превозни средства на био-LNG. Така се генерират с 95% помалко емисии, отколкото при дизела, засега и на същата цена. Това прави разликата: компании като Lidl и Carrefour, както и производители на напитки, се качват на борда. Те искат да разширят зелените си автопаркове и приемат, че за тях био-LNG е единственото възможно решение. – Как бихте коментирали резултатите на IVECO за миналата година на основните европейски пазари? – Постигнахме много добри резултати без абсолютно никакво съмнение. IVECO продаде 125 000 превозни средства, от които около 100 000 са в Европа. Справяме се добре и в сегмента на Daily, където сме пазарен лидер от 40 години. С пазарния си дял от около 12%, ние сме в много добра позиция в сегмент, готов да продължи да расте. След COVID-9 ще видим промяна в поведението на клиентите с по-широко използване на интернет и цифровизация. А Daily е много добре позициониран да отговори на новите изисквания с разширената си свързаност и предлаганите дигитални услуги. Вярвам, че пазарът за доставки „последна миля“, както и малкият бизнес, бързо ще се възстановят. И ние сме в силна позиция да задоволим нарастващото търсене. Eurocargo е отличен продукт и мисля, че ще запази позицията си в специалните приложения в обществените служби и военната среда. Успехът ни занапред ще зависи от IVECO S-WAY и IVECO T-WAY. Ние имаме 6% дял на пазара на тежкотоварни автомобили и почти докоснахме 8% през февруари тази година. Вярвам, че 2019 г. беше преломна година за IVECO, а 2020-а ще бъде ударна, когато излезем от ситуацията с COVID-19. Очаквам с нетърпение момента, когато ще пуснем на пазара и IVECO T-WAY. – Можете ли да дадете прогноза за тази година въпреки прекъсването на икономическите дейности, причинено от епидемията? Има ли яснота как пазарът ще се възстанови, когато пандемията приключи? – Това ще зависи от развитието на ситуацията, но всички ние се надяваме, че негативните ефекти ще бъдат краткосрочни. Към момента очаквам пазарен спад от приблизително 30 – 35 процента спрямо миналата година. Вярвам, че когато всички правителствени мерки бъдат извадени „на масата“, пазарът ще се възстанови. Не мисля, че отново ще станем свидетели на случилото се през 2009 г. с шока, причинен от фалита на Lehman. Банковата система е в добро състояние и правителствата вече реагират по-бързо. Що се отнася до IVECO като компания, която знае какво прави, ние научихме много от последната криза и затова се чувстваме уверени. юни 2020

ИНТЕРВЮ » ТОМАС ХИЛЗЕ, IVECO: НИЕ СМЕ НЕУДЪРЖИМИ 33 – Как IVECO подкрепя своите клиенти и мрежите си за продажби и услуги в тези трудни времена? – Нашите клиенти сега страдат, те се справят с трудни предизвикателства. Те носят тежкото задължение да гарантират здравето и безопасността на водачите си, докато шофьорите пътуват при засилен граничен контрол през европейските държави, докоснати от пандемията. Правим всичко възможно да останем много близо до нашите клиенти и да ги насърчаваме. Ние се гордеем с нашите шофьори на камиони и с механиците ни, които поддържат сервизите отворени, за да предоставят жизненоважни услуги. Гордеем се с всички наши служители, които работят, за да осигурят на клиентите подкрепата, от която те се нуждаят. Наистина сме благодарни на всеки човек, който е там и работи на първа линия в тези много трудни времена. Работим в много тясно сътрудничество и с Европейската асоциация на дилърите Gacie, за да сме сигурни, че нашите дилъри разполагат с необходимите средства, за да преминат през тази криза. Ситуацията варира поради различните степени, в които държавите са засегнати от инфекцията и различните правителствени регулации. Така че ние взимаме решенията си индивидуално за всяка държава. Вярвам, че като бранд в трудните моменти трябва да подкрепяме нашите клиенти и партньори. Именно това прави един голям бранд – и ние се стремим да бъдем такъв. – Каква е ролята на свързаността и обвързаното с нея модерно обслужване за новата продуктова гама на IVECO? – Трябва да подходим към предлагането от гледна точка на клиентите си. За тях оптималното време за работа и намаляването на оперативните разходи е от ключово значение. Подкрепяме нашите клиенти като партньор, а това не може да стане без професионални и висококачествени услуги и без свързаност. Ето защо през последните 18 месеца изцяло преработихме цялата комуникационна инфраструктура на нашите превозни средства. Вече предлагаме най-съвременните технологии с все повече услуги, които добавят стойност за нашите клиенти. Тук се включват гъвкави договори за поддръжка и ремонт и други много интересни услуги, като например консултации за горивото, за да помогнем на клиентите да намалят разхода си. Можем да им демонстрираме как поведението на водача влияе върху разхода на гориво и да дадем препоръки как да го оптимизират. – Относно партньорството между IVECO и Nikola: можете ли да очертаете подробно следващите стъпки относно въвеждането на електрически и хибридни камиони на пазара? – COVID-19 няма да ни спре, работим усилено с нашите американски партньори. За щастие съвременната комуникационна технология прави това възможно, така че да не се забавим със сроковете. Очакваме да започнем тестовете по график по-късно тази година. Наскоро съобщихме, че европейското производство на Nikola Tre ще бъде в Улм, Германия. Вярвам, че това е много интелигентен ход от наша страна. Градът е точно в сърцето на Европа и ключов хъб за снабдяване с водород, а Германия влага много средства в подкрепа на тази инвестиция. Много голяма част от нашия екип за разработка на тежкотоварни автомобили се намира в Улм. В момента работим върху техническото развитие на камиона. В много напреднал етап сме. По график трябва да имаме електрическа версия на Nikola Tre през 2021 г. и версия с горивни клетки през 2023 г. Така че няма промяна в плановете ни, искаме да бъдем неудържими! – Електрическите и хибридните камиони ще се продават в мрежата за продажби на IVECO с бранда Nikola. Как според вас ще реагира пазарът? – Мисля, че пазарът ще реагира много положително, защото ние сме партньори със значителна синергия. Nikola е пазарен лидер в технологията за горивни клетки в камиони. Така че сме уверени, че в тяхно лице сме намерили партньор с предимство в тази област. От друга страна, ние сме в състояние да допринесем с нашия 45-годишен опит в производството, управлението и тестването на тежкотоварни камиони в Европа. K Членове на международното жури Камион на годината на премиерата на европейския Nikola Tre, разработен от американците и IVECO COVID-19 няма да ни спре, работим усилено с нашите американски партньори. За щастие съвременната комуникационна технология прави това възможно...“ юни 2020