Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 5 / 2020

  • Text
  • Buses
  • Vans
  • Trailers
  • Vehicles
  • Buggyra
  • Peugeot
  • Tatra
  • Sprinter
  • Raptor
  • Trucks
  • Scania
  • Ranger
  • Ford
  • Iveco
Четете в броя: * Доставки по време на пандемия през погледа на вносители на камиони и ремаркета. * Силвър Стар представи Mercedes-Benz Sprinter за международен транспорт. * Запознайте се с новото поколение MAN TGS. * Тест: През гори и реки с Ford Ranger Raptor. * Scania представя: Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG. * и още...

8 ХРОНИКА Нов

8 ХРОНИКА Нов живот – Роди се Калоян – синът на Илияна и Боби Във време, когато екипите намаляват заради пандемията, която скова света, екипът на Българска Транспортна Преса се увеличи с още един член. Калоян е първородният син на нашите колеги Илияна Балабанова и Борислав Бурлак. Ние му пожелаваме, на първо място, да е жив и здрав, да расте и хубавее и да радва мама и татко. Да бъде напорист и енергичен като майка си, търпелив и упорит като баща си и умен – като двамата! Да слуша, да папка и да спи редовно през нощта – за да може родителите му да са свежи в работното им време. На многая лета на цялото семейство! Близо 50% спад на БГ пазара на нови камиони през 2020 г. 584 нови влекача от категория N3 (над 12 т) са регистрирани в България за първите 4 месеца на 2020 г., сочи официалната статистика на МВР. За същия период на 2019 г. броят им е бил 1179. Статистиката показва, че за първите четири месеца на 2020 г. спадът на пазара на нови влекачи у нас, който е най-силният и определящ при товарните автомобили, е с цели 595 броя или близо 51%. Регистрации на нови влекачи за периода 1 януари – 30 април 2020 г.: Volvo Trucks – 192; DAF – 144; Renault Trucks – 77; Scania – 64; Mercedes-Benz – 52; IVECO – 34; MAN – 15; Ford Trucks – 6; общо – 584. През най-пандемичния месец – април на 2020 г., са регистрирани едва 42 влекача при 248 през същия месец преди година. В този сегмент само за април спадът, стимулиран от кризата с коронавируса, е над 83 на сто. 687 е общата бройка на новите тежки камиони от категория N3, регистрирани в България за първите 4 месеца на 2020 г. За същия период на 2019 г. новите регистрации са били 1362. Намалението е с 675 броя или почти 50 %. На този фон новите регистрации на употребявани камиони от категория N3 у нас за първите четири месеца на 2020 г. са 1273. Регистрации на нови камиони от кат. N3 за периода 1 януари – 30 април 2020 г.: Volvo Trucks – 198; DAF – 147; Renault Trucks – 80; Scania – 78; Mercedes-Benz – 73; MAN – 57; IVECO – 42; Ford Trucks – 12; общо – 687. През април 2020 г. на българския пазар са пуснати 63 нови тежки камиона при 298 през април 2019 г. Спадът от 235 броя означава свиване на пазара от почти 79 на сто. Подобен, но на годишна база, бе сривът на пазара и при предишната криза през 2008 – 2009 г. Осезаем спад от началото на годината има и при регистрациите на нови автомобили за работа от останалите категории. В категория N2, където влизат големите ванове и леките камиони, за първите 4 месеца на 2020 г. са регистрирани 25 нови превозни средства. 1613 са новите регистрации в най-леката категория N1, където освен компактните ванове, микровановете и пикапите са и хомологираните като товарни превозни средства леки автомобили. При автобусите от категория M3 (над 8+1 места за сядане и над 5 тона) новите регистрации за периода януари-април 2020 г. са 50. За хилавия по традиция български автобусен пазар бройката дори е прилична, което се дължи на доставки на две-три марки, основно по поръчки за обществен градски транспорт. 21 са новите регистрации в категория M2 (над 8+1 места и до 5 т), където попадат леките автобуси и пътническите големи ванове. FIAA 2020 започна селекцията на клиенти Международното автобусно изложение FIAA 2020 стартира програма за клиенти, с която да допринесе за интернационализацията на испанската индустрия. За целта търговският панаир, организиран от IFEMA, който ще се проведе от 6 до 9 октомври във Feria de Madrid, ще покани над 100 професионалисти, избрани измежду основни европейски компании, както и специализирани журналисти от водещите европейски бизнес издания. Националната асоциация на производителите на автобусни каросерии ASCABUS е сътрудник при подбора на гостите клиенти, като ще определи девет държави, приоритетни за интересите на бранша. FIAA 2020 ще покани общо 35 медии от 24 държави. С тази амбициозна програма, която ще обърне специално внимание на португалския пазар, FIAA желае да подкрепи стимулирането и интернационализацията на автобусния сектор и да затвърди позицията си на най-големия търговски панаир в Южна Европа за продажба на превозни средства, услуги, материали и компоненти за автобусите. юни 2020

АНКЕТА 9 Има ли лизинг по време на криза Мерките срещу коронавируса поставиха в затруднено положение транспортния бранш, което намали активността му при закупуване на нова техника. От друга страна, и институциите, финансиращи сделки по закупуване на техника, започнаха да действат по-внимателно в условията на извънредна ситуация С кратка анкета списание КАМИОНИ се опита да изследва картината на лизинговия пазар през последния месец. Потърсихме основните лизингови компании в България, които финансират закупуването на транспортна техника, като им зададохме дни и същи въпроси: 1. Как се отрази кризата на дейността ви по финансиране на сделките за закупуване на автомобили за работа? 2. Промениха ли се и как условията, при които финансирате такива сделки? 3. При чувствително намаления обем на такива сделки вие продължавате ли финансирането им – било то за нова или употребявана техника? 4. Все пак за какви –нови или употребявани, автомобили се търси лизинг сега и какъв тип лизинг се предпочита или вие предпочитате да предлагате? Ето и мненията на компаниите, които отговориха на въпросите. Борислав Петков, ОТП Лизинг: ОТП Лизинг продължава да подкрепя инвестиционните планове на своите клиенти и да изпълнява поетите ангажименти, като адаптира финансовия продукт спрямо особеностите на извънредната ситуация. От страна на нашите клиенти забелязваме намаление на инвестиционната активност и заемане на изчаквателна позиция, като повечето планове за подновяване или увеличаване на автопарка се изместват от първо и второ тримесечие към трето и четвърто тримесечие. На всички наши клиенти, които срещат трудности по навременното обслужване на лизинговите си договори, ОТП Лизинг предложи гъвкави схеми за гратисни периоди и реструктуриране на погасителните планове, с цел максимално улесняване на клиентите ни при преминаване през трудната ситуация. Основните ни параметри не са променени, но детайлно анализираме ефекта от ситуацията с COVID-19. Доста по-ограничено се предлага минимално самоучастие и финансиране на фирми с малък опит и история. ОТП Лизинг продължава да осигурява финансиране за клиентите си, адаптирано към извънредната ситуация в момента. Продължаваме да работим и с рамковите си доставчици, спазвайки поетите ангажименти. В момента определено търсенето на употребявани автомобили на възраст до 3 години надвишава интереса към новите активи. Увеличен е интересът и към върнати от лизинг активи, които се предлагат от ОТП Лизинг, тъй като те отговарят на търсенето – автомобили с малък пробег и на малко години. Мартин Гиков, УниКредит Лизинг ЕАД: Извънредната обстановка в страната и по света провокира УниКредит Лизинг ЕАД да предприеме бързи и ефективни мерки, за да отговори на динамично променящата се среда. Компанията осигурява непрекъсваемост на своята дейност както по отношението на обслужване на вече съществуващите ни клиенти, които се нуждаят от подкрепа, така и по отношение клиентите, които поддържат своите инвестиционни намерения. Имаме възможност и сме отворени и за нов бизнес. В условията на извънредно положение Уни- Кредит Лизинг запази своите принципи и начин на работа. Ние високо ценим нашите лоялни клиенти и основният ни приоритет е да изграждаме дългосрочни отношения с тях, както и да останем до тях при всяка ситуация. По отношение на новия бизнес за нас основен фактор е силно ограничената активност на пазара в момента. Сегашната ни мисия е да запазим устойчив бизнеса на нашите клиенти посредством иновативни решения, интензивно консултиране и пазарно-модифицирани продукти. УниКредит Лизинг продължава финансирането както на нова, така и на употребявана техника, като отчитаме нуждите на нашите клиенти и прилагаме гъвкав подход, за да предложим и реализираме най-подходящите финансови решения за тях. Предлагаме разнообразни лизингови продукти, които варират в зависимост от начина на фактуриране и изплащане на ДДС по сделката, прехвърлянето на собствеността на актива в края на лизинга, броя и разпределението на вноските в погасителния план. В момента клиентите подхождат към сключването на нови лизингови договори изключително предпазливо. Нашата основна роля е да ги консултираме след анализ на състоянието и спецификите на всеки индивидуален бизнес модел. K юни 2020