*60 600 лв. Дизел CNG Коректни сметки Разходите за CNG машина са пресметнати изцяло за български условия: ❐ цена на камион у нас; ❐ остатъчна стойност 0 (изключва спекулации относно остатъчната стойност); ❐ точните цените за обслужване и ремонти в България, предвидени за след определен пробег (Скания България посочва на клиента цялостната стойност на сервизирането в България и му гарантира, че той няма да плати и стотинка повече). Пресмятането включва обслужване през 45 000 км (свещи, моторно масло за CNG двигател и всичко останало, което според производителя трябва да се сменя). Договорът за ремонт и обслужване включва нормално износващите се части, гаранция на компоненти и обслужването. Използваните данни за влекачи CNG с двигател ОС13 са напълно коректни, тъй като отчитат резултатите от машините у нас от този тип, които докъм края на 2019-а са били с пробег до 150 000 км, а повечето от тях са с договори за сервиз и ремонт при Скания България. Разходът на гориво отразява опита на клиенти на Scania от експлоатация на CNG камиони в техните условия, цените са тези в България. Скания България следи разхода на горива и в трите си демо CNG автомобила, които работят в различни условия. Във Варна през ноември и декември демо влекача са ползвали 8 клиенти – с гондола, с циментовоз или бордово полуремарке, едни – на къси разстояния, други – на по-дълги и средният разход е 27 кг/100 км. Минималният постигнат е над 25 кг/100 км, максималният – 31 кг/100 км. При клиенти, работещи извън пътната мрежа, с претоварване и общ тонаж над 40 тона, средният разход е около 35 кг/100 км. В сравнението с дизелови модели е заложена цената на нова Scania с тази мощност, остатъчна стойност 0, обслужване и ремонт според цените, които Скания България дава за страната, разходът на гориво е този, който би имал дизеловият модел, цените на гориво са тези в България. Ресурсът на CNG двигателя е като на дизеловите му събратя, твърди производителят. Има компоненти, които при CNG ще се сменят порано, но пък животът на други е по-дълъг, отколкото на дизеловите им аналози. Тол такса – наполовина За CNG камионите се плаща само 50% от предвидената тол такса за съответния вид пътни превозни средства над 3,5 тона категория Евро VI и EEV (Постановление № 24 от 20 февруари 2020 год. на Министерския съвет). *По цени на горивата към 19.04.2020 год. 16
Брой 5 • юни • 2020 МЕ
- член на междунаро
4 ХРОНИКА Над 35 000 ка
8 ХРОНИКА Нов живот
10 НОВО В BG Mercedes-Benz Spr
НОВО В BG » РЕМЕДИНА
юни 2020
НОВО В BG » COVID-19: ДОС
НОВО В BG » COVID-19: ДОС
НОВО В BG » COVID-19: ДОС
юни 2020
ПРЕМИЕРИ » НОВОТО П
ПРЕМИЕРИ » НОВОТО П
E-MOBILITY » SISU 900+ HYBRID 29
ИНТЕРВЮ » ТОМАС ХИЛ
ИНТЕРВЮ » ТОМАС ХИЛ
АЛТЕРНАТИВИ » И ВЛЕ
АЛТЕРНАТИВИ » И ВЛЕ
ЮБИЛЕЙ » 105 ГОДИНИ К
ЮБИЛЕЙ » 105 ГОДИНИ К
ЮБИЛЕЙ » 105 ГОДИНИ К
ТЕСТ: FORD RANGER RAPTOR... 45
ТЕСТ: FORD RANGER RAPTOR... 47
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook