Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

62 ВТОРА

62 ВТОРА УПОТРЕБА Пазарът на употребявани в условията на кризата В условията на пандемия условията за работа са по-тежки. Неопределеността задържа търговията с нови товарни автомобили. А какво е положението при употребяваните, където продажбите у нас традиционно са повече от тези на новите? Попитахме търговците от големите марки: 1. Увеличава ли се делът на продажбите на употребявани камиони при марката, за която работят, в условията на извънредното положение? Какви са очакванията им за пазара в близко бъдеще? 2. Продължава ли влекачът да бъде найпродаваният употребяван? 3. Повлия ли временното спиране на производството на нови камиони върху цените на употребяваните, които внасят най-често от Европа? А върху редовността и сроковете на тяхното доставяне? Ето и отговорите, които получихме. DAF Димитър Петров, директор продажби Турботракс България: Делът на автомобилите втора употреба се увеличава заради това, че някои от потенциалните клиенти за нови камиони отлагат покупките, а други предпочитат да купят употребяван автомобил с гаранция като решение, което по-малко натоварва финансово фирмата. Като изключим последните две седмици на март, първото тримесечие на 2020 г. мога да го окачествя като едно от най-силните за реализирането на употребявани камиони. Под реализирани не разбирам отдадените под наем или с кратък оперативен лизинг, тъй като в момента това е масова практика в бранша. Какво да очакваме ли? Ако има само един пик на пандемията, както всички се надяваме, и мерки с постепенна отмяна през май, ще започне постепенно възстановяване на пазара до края на 2020 г. Изрично искам да подчертая, че при взаимосвързаните ни икономики растежът ще е със скоростта на най-бавно вървящата от водещите: Германия, Великобритания, Франция, Италия, Испания, Турция и Нидерландия. Значителен катализатор ще бъде и гъвкавостта на финансовите институции, обемът на европрограмите и вътрешното ниво на инвестиции, например в пътища. Положително е, че и САЩ мислят за отпускане на мерките през май, а Китай е в готовност за производство. Негативните индикации по Пакета Мобилност и фактическият Brexit към текущия момент не могат да бъдат точно оценени, но със сигурност ще забавят развитието. Имаме ли обаче и втори пик на пандемията, през септември и октомври, последиците върху световната икономика ще са по-големи и възстановяването ще се отложи за 2021 година. Влекачът да бъде най-продаван и не би могло да бъде друго за периферна държава с международен транспорт, който обслужва в голямата си степен чужди икономики. А и голяма част от националната икономика също се обслужва от влекачи. Не виждам пряка връзка между спирането на производството и цените на употребяваните камиони. От години наблюдаваме намалено търсене на употребявани активи от традиционни пазари като арабския например. От друга страна, Европа изживя значителен икономически подем през последните години, който неминуемо е свързан с увеличено производство на камиони. Нека си спомним високите нива на продажби през 2018/2019 г. Това доведе и до значите- май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ВТОРА УПОТРЕБА » ПАЗАРЪТ НА УПОТРЕБЯВАНИ В УСЛОВИЯТА НА КРИЗАТА 63 лен ръст на техниката с бай-бак договори и съответното свръхпредлагане и от официалните представители, и от други търговци. Така че нивата на цените на камионите втора употреба се саморегулират от пазара. Именно затова ние залагаме на заводската програма за употребявани автомобили First Choice с високи критерии за качество и международна гаранция, което ни откроява от масовите търговци, фокусирани основно върху ниската цена. И нищо повече. Към момента няма причина за съществена промяна в цените на употребяваните камиони. Имахме известно забавяне на доставките на камиони до България в началото на карантината, но след въвеждане на зелените коридори нещата се върнаха към нормален ритъм. Ford Trucks Ива Лефтерова, Head Marketing Булавто: В условия на световна пандемия и ситуацията на пазара е извънредна за всички участници. Икономиката е в стрес, с голяма неяснота в каква посока ще поеме. Във времена на криза хората търсят алтернативни подходи, за да могат най-лесно да се измъкнат от създалата се ситуация. Естественото развитие е делът на продажбите на употребявани камиони да се увеличи. Търсенето на Ford Truck засега e равно на това от предходни години, за нови спрямо употребявани камиони. Все пак по-обстойни анализи могат да се правят едва след отмяната на извънредното положение. В момента превозвачите са се съсредоточили в това да оцелеят. Всяка криза носи рискове, но и възможност да се променим и да станем по-иновативни в това, което правим. Текат много процеси, чийто анализ предстои. Целият транспорт беше ограничен със спирането на производството, така че е рано да се правят анализи. Случващото се рефлектира и върху желанието на клиентите да купуват. За да има повишение, трябва да има засилено търсене или дефицит. А такъв за момента няма. Естествено е всичко да бъде забавено. И тук е времето да изкажем нашите благодарности към още едни хора IVECO Светлозар Бояджиев, изпълнителен директор в Булавто България АД, и Анатолий Гетов – мениджър употребявани товарни автомобили: В условията на извънредно положение замряха дори продажбите на употребяваните товарни автомобили. Несигурността, обхванала страната и цяла Европа, влияе много силно при решенията за покупка. Употребяваните товарни автомобили винаги ще са атрактивни за клиенти, които нямат финансова възможност да си позволят нов камион, но имат намерение да обновят остарелия си автопарк. С пълното въвеждане на тол системата те ще са атрактивни и за фирмите, опериращи предимно на вътрешния пазар, тъй като влекачите, които предлагаме, са от най-високата екологична категория Евро VI, и за фирмите, извършващи превози на по-близки разстояния, до съседните на България страни. Очакваме след приключването на извънредното положение по-бързо да се възстановят продажбите на употребяваните автомобили, и то най-вече за наличните на склад в България, основно за вътрешния пазар. Информацията, че на 7 април Съветът на ЕС е приел на първо четене най-важната за българските транспортни фирми промяна в сектора на автомобилния транспорт, известна като Пакет на първа линия, които остават в сянката на събитията, но от които зависи цялото ни функциониране – шофьорите, логистиката и хората, работещи в автосервизите. Мисля, че и за тях трябва да има ръкопляскания вечер или най-малкото да бъдат споменавани в публичното пространство. Докато ние сме в изолация, те са в бурята на лишенията и опасността. за Мобилност (Пакет Макрон), със сигурност ще повлияе на целия пазар на влекачи, било то нови или употребявани. Очакваме и реакциите на лизинговите компании – дали ще се появи вълна от прекратени лизингови договори и върнати ками КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО