60 АВТОБУСИ Автобусният сектор иска помощ от правителствата Busworld International чрез платформата си за обучение Busworld Academy проведе в началото на април международен уебинар на тема оцеляването на автобусните оператори в условията на мерките срещу COVID-19 ABSTRACT IN ENGLISH The Bus Sector Needs Governments Assistance Busworld International, through its platform for education Busworld Academy, hosted an international webinar “How can governments contribute to the survival of bus and coach operators during and after the COVID-19 crisis?” in early April. 100 participants from all over the world – journalists and industry experts, attended the event. правителствата могат да допринесат за оцеляването на автобусните оператори по време и след кризата „Как COVID-19?“, бе темата на уебинара, в който онлайн се включиха трима лектори и над 100 участници от цял свят – журналисти и специалисти от бранша. Аудиторията, освен че зададе куп интересни въпроси, имаше възможност да участва чрез гласуване в проучване за нагласите на общественото мнение за това, какви мерки найефективно биха помогнали на бранша. Опита си по време на уебинара споделиха трима лектори. Анна Грьонлунд е заместник управляващ директор на Шведската автобусна федерация и вицепрезидент на комитета на IRU за пътнически превози. Питър Пантузо е президент и CEO на Американската автобусна асоциация. Прасана Патвархан е президент на Конфедерацията на индийските автобусни оператори. Според Анна Грьонлунд дори при цялата разнородност на организацията на обществения транспорт в Европа пандемията е засегнала бранша навсякъде. В Швеция например, където автобусните линии се обслужват главно от частни компании, пандемията е довела до 100% спад в градския транспорт, 95% – при междуградските автобусни превози, и 50% спад в общия планиран автобусен трафик. Като цяло в Европа автобусният трафик е намалял, като това варира в отделните държави. Чартърните превози са спаднали със 100% в цяла Европа. Междуградските превози са спаднали с 95%, а крайградският и градски автобусен трафик – с над 50% в цяла Европа. В някои държави заради забраната за излизане от домовете градският трафик е намалял със 100%. На повечето места училищните превози са спрени напълно. Всичко това въздейства не само върху намаляването на приходите и увеличаването на допълнителните разходи за дезинфекция на транспортните средства, но има и тежки последици върху заетостта в сектора на пътническия транспорт. В САЩ, подчерта Питър Пантузо, в момента са спрени напълно совалковите превози. Междуградските автобусни операции са спаднали с поне 85%, а тези на туроператорите – с 95%. Затворени са емблематичните туристически дестинации в страната. Подобна е ситуацията и в Мексико, и в Бразилия. В краткосрочен план мерките, които могат да бъдат предприети в Европа, са финансова подкрепа за компаниите и предоставянето на транспортните оператори на безплатно санитарно оборудване и продукти за защита на здравето и безопасността на служителите и на пътниците. Дългосрочно, след отминаването на пандемията, в бранша може да има консолидация. От това на пазара ще има по-малко играчи и – помалко ползи за потребителите. Не е ясно дали хората ще очакват с нетърпение това време, за да пътуват, или ще бъдат предпазливи. Дали ще се качат на автобуса, или ще предпочетат собствените си коли? В крайна сметка въпросът е, когато светът влезе в рецесия, ще намерят ли правителствата и общините с какво да привлекат хората към обществения транспорт. Компаниите от обществения транспорт трябва да получат пряка подкрепа от специални фондове за сектора. Индиректната подкрепа може да се изрази в отлагане на плащания по задълженията и това трябва да започне сега. Мерките могат да включват и допълнителни схеми за държавна подкрепа на шофьори и служители в транспортния сектор в зависимост от модела във всяка страна. Допустими са и временни промени в законодателството за повече гъвкавост, тъй като ситуацията е извън контрола на компаниите. май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО
АВТОБУСИ 61 Хибридът Volvo S-Charge вече е с удължен пробег на ток Новите автобуси на Volvo с хибридно задвижване от моделната гама S-Charge бяха модернизирани. В резултат на това те вече изминават безшумно и с нулеви емисии по-дълго разстояние при по-високи скорости. Това открива нови възможности пред използването на самозареждащи се хибридни електрически автобуси в градски зони с нулеви емисии Обновените версии от моделната линия Volvo S-Charge вече могат да развиват скорост до 50 км/ч при задвижване само на ток. Досегашните възможности стигаха за скорост до 20 км/ч. В зависимост от климата и топографията Volvo S-Charge може да измине на ток до 1 км без прекъсване. Ъпгрейдът на модела включва и подобрена свързаност, както и система за географско позициониране, свързано с управление на силовата линия. Това дава възможност на оператора да програмира автобуса така, че той автоматично да превключва на електрическо задвижване в избрани градски зони, както и да регулира скоростта си без намесата на водача. Също така е възможно предварително да се определят зони за постоянно самозареждане, за да може да се гарантира работа без емисии в следваща по маршрута зона с нулеви емисии. „С това разширяваме възможностите на нашите клиенти да извлекат максимална полза от предимствата на електрическата енергия, като в същото време запазваме впечатляващата гъвкавост, предлагана от хибридните автобуси. Новата моделна гама S-Charge може да бъде използвана по всякакви маршрути, тъй като не изисква инфраструктура за зареждане, което позволява бързо внедряване и подобрена оперативна ефективност за нашите клиенти“, казва Хокан Агневал, президент на Volvo Buses. Предимство е, че моделите S-Charge могат да се движат безшумно, без вредни емисии и енергийно ефективно на ток при приближаване на автобусната спирка, докато спират на нея и когато я напускат. Това дава възможност не само да се намалят емисиите, но и да се изграждат автобусни спирки и зони, в които автобусите да работят в безшумен и чист електрически режим. „Новите модели S-Charge са сред най-чистите автобуси на Volvo и ще намалят въглеродния отпечатък с до 40% в сравнение с еквивалентните дизелови автобуси. S-Charge също може да работи на биогорива, което намалява още повече емисиите на CO 2 . Това е може би най-ефективният и надежден самозареждащ се автобус на пазара“, допълва Хокан Агневал. Серията модели на S-Charge на Volvo включва конвенционалната 12-метрова конфигурация Volvo 7900 S-Charge, съчленения автобус Volvo 7900 S-Charge, както и единично и съчленено голо шаси Volvo B5L S-Charge, което може да бъде надградено до стандартен или двуетажен автобус. Освен с електрическа силова линия S-Charge е оборудван и с малък двигател с вътрешно горене. Батериите на автобуса се зареждат от него и от енергията, рекуперирана при спиране. В резултат на това S-Charge може да се използва почти по всеки автобусен маршрут както в градски райони, така и в предградията. КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020
Брой 4 • май • 2020 МЕ
- член на междунаро
6 ХРОНИКА МЕК-ДИЗЕЛ
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook