Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

transportpress
Views
3 years ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

Член на

Член на международнoтo жури АСЕА: Делът на новите електрически и газови автобуси в ЕС расте 85% от всички нови средни и тежки автобуси с допустима максимална маса над 3,5 т, регистрирани в Европейския съюз през 2019 г., са задвижвани на дизел. 15% е делът на автобусите с алтернативно задвижване (APV), сред които са и електрическите (ECV), чиито регистрации са 4% от тези на всички нови автобуси Регистрации на нови автобуси 1 над 3,5 т през 2019 г. в Европа по вид гориво Вид гориво Електрически Хибриди Алтернативни Бензин Дизел Страна 2019 2018 2019 2018 2019 2018 2019 2018 2019 2018 Австрия 60 18 0 0 18 0 0 0 1085 1107 Белгия 37 14 371 221 2 6 0 0 900 819 Великобритания 124 91 0 0 0 0 0 0 6465 7349 Германия 187 43 454 227 62 46 7 4 5717 6360 Гърция 0 1 0 0 0 0 0 0 363 262 Дания 100 2 0 0 0 0 0 0 442 575 Естония 0 0 0 0 76 0 0 0 104 99 Ирландия 0 0 0 0 0 0 0 0 445 446 Испания 103 30 427 260 463 407 0 0 2268 2632 Италия 65 53 255 19 303 383 0 0 3626 4112 Кипър 0 н.д. 0 н.д. 0 н.д. 1 н.д. 18 н.д. Латвия 2 4 0 0 7 0 0 0 87 110 Люксембург н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. Нидерландия 381 103 125 0 10 45 0 0 419 414 Полша 54 63 51 200 185 55 0 0 2114 2366 Португалия 17 10 10 0 206 129 0 0 368 371 Румъния 50 11 0 0 1 0 0 0 710 364 Словакия 0 18 0 0 12 14 0 0 293 319 Словения н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. н.д. Унгария 0 1 0 0 0 0 0 0 705 666 Финландия 40 1 0 0 17 5 0 0 536 469 Франция 285 95 210 266 585 301 0 0 5702 5568 Чехия 4 н.д. 0 н.д. 273 н.д. 0 н.д. 835 н.д. Швеция 98 36 15 8 284 74 0 0 921 813 EС 2 1607 594 1918 1201 2504 1491 8 4 34123 35221 Норвегия 157 12 0 0 187 25 1 0 1954 965 Швейцария 10 18 103 38 1 3 1 1 532 621 ЕАСТ 167 30 103 38 188 28 2 1 2486 1586 ЕС+ЕАСТ 1774 624 2021 1239 2692 1519 10 5 36609 36807 1 – Нови средни и тежки автобуси над 3,5 т; данните за Великобритания са приблизителни. 2 – Данни за България, Хърватия, Малта, Литва и Исландия не са налични. май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

АВТОБУСИ » АСЕА: ДЕЛЪТ НА НОВИТЕ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ И ГАЗОВИ АВТОБУСИ В ЕС РАСТЕ 57 Данните да от статистиката на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). Не е изненада, че в категорията на автобусите пазарният дял на превозни средства с бензинови двигатели клони към нула. Както и това, че в сегмента на автобусите делът на превозните средства с алтернативно задвижване е най-висок в сравнение с камионите и вановете, а този на такива с дизелови двигатели – най-нисък. В статистиката липсват данни за България, Хърватия, Малта, Литва и Исландия, на са включени данни за част от страните от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ). Имайки предвид обаче амбициите на общините в България, и особено на Столична община да развиват екологичен градски транспорт, можем да отчетем, че делът на автобусите с алтернативно задвижване на българския пазар е доста по-висок от средния за Европа. От АСЕА отчитат, че през 2019 г. в Европа търсенето на дизелови автобуси е намаляло спрямо 2018 г. с 3,1% до 34 123 броя. Четири от петте основни пазара в ЕС отбелязват двуцифрен спади дизеловия сегмент – Испания (– 13,8%), Великобритания (-12,0%), Италия (-11,8%) и Германия (-10,1%). Франция е единственият пазар, който отбелязва скромен растеж при регистрациите на нови дизелов автобуси (+ 2,4%). В целия Европейски съюз през 2019 г. са продадени само осем бензинови автобуса. През миналата година регистрациите на нови електрически автобуси със зареждаеми батерии в ЕС са се увеличили със 170,5% от 594 бройки през 2018 г. на 1607 автобуса, регистрирани през 2019 г. В бройката влизат чисто електрически превозни средства, автобуси на водородни горивни клетки и plug-in хибриди, които могат да се зареждат от мрежата. Така електрическите превозни средства (ECV) представляват 4% от общите продажби на автобуси в ЕС. Холандия е най-големият пазар за тези превозни средства с 381 електрически автобуса, регистрирани през миналата година, следват Франция (285) и Германия (187). Тези три страни държат повече от половината от пазара на електрически автобуси, регистрирани през миналата година в ЕС. Като цяло през 2019 г. в Европейския съюз са регистрирани 1918 хибридни автобуса, или 59,7% повече в сравнение с предходната година. Тези хибридни електрически превозни средства (HEV) имат пазарен дял от 4,8%. Почти всички такива регистрации са концентрирани само в шест държави – Германия (454 броя), Испания (427), Белгия (371), Италия (255), Франция (210) и Нидерландия (125). През 2019 г. в 13 държави на ЕС не е регистриран нито един хибриден автобус. 6,2% от всички нови автобуси, продадени в ЕС през миналата година, се задвижват на алтернативно гориво, което представлява увеличение от 67,9% до 2504 регистрации. Почти всички те се захранват от природен газ, но в бройката влизат и такива, работещи на пропан-бутан, биогорива и етанол. Франция (585 броя), Испания (463), Италия (303) и Швеция (284) са най-големите пазари в ЕС за автобуси на природен газ, като през 2019 г. този тип превозни средства отбелязва най-високия процент нарастване в ЕС (+283,8%) спрямо 2018 г. май 2020

Copied successfully!