Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

54 СПОРТ

54 СПОРТ Комфортната кабина на TGS се превръща в укрепена клетка при Racing Красивото червено седло не носи нищо, за разлика от това на пътния вариант мните радиатори, които подобряват охлаждането, предвид високата температура, достигана от тези пистови зверове. С това се печели и стабилност, особено в кривите. Състезанията обикновено се печелят в завоите и в ъглите и тъкмо там шасито, спирачките и запазването на сцепление са решаващи. Предното окачване на EfficientLine 3 е с параболични ресори на предния мост и ECAS пневматика отзад, докатоTGS 18.480 на Албасете има две твърди оси с полупараболични листови ресори и регулируеми газови амортисьори, със стабилизиращи щанги, като задната е регулируема. Спирачките са най-натоварените елементи по време на състезания и пилотите им обръщат най-много внимание. И на двата моста са монтирани вентилируеми дискове, които се охлаждат от пулверизирана вода. Задействането на спирачките е пневматично. Няма ги електронната спирачна система BrakeMatic, асистента при аварийно спиране (EBA 2), както и интардера, вграден в предавателната кутия ZF на пътната версия. Различно е и управлението: докато в Efficient- Line 3 електронно регулирана сервопомпа осигурява удобство за водача, в пистовата версия управляемостта е повишена чрез подобряване на реакциите на твърдия заден мост, както и с отсъствието на диференциал, което помага в завоите. Автономността е от съществено значение за подобряване на транспортната ефективност на пътната версия, затова от двете страни има по един огромен резервоар за гориво с капацитет 580 литра. За състезателния камион несравнимо по-важен е разходът на вода за охлаждане на спирачките, затова резервоарът за гориво е само 85 л, докато водният побира 200 литра. Нещо общо между двете машини е размерът на гумите: 315/70R х 22.5. Иначе те се различават и по шарката на протектора, и по състава на използваните смеси. Гумите са един от най-натоварените компоненти в състезанията. Goodyear доставя за ETRC специално разработени гуми, със специфичен компаунд и протектор, близки до сликовете, използвани в състезанията с туристически автомобили. Тръгвайки от един и същ продукт, който да служи за съвсем различни цели, стигаме до суперкамион, чието преустройство струва около 330 000 евро. Кой е по- и кой е най- Особените характеристики и оборудване на всеки от двата камиона биха били безполезни без истинското му сърце – неговия двигател. Тръгвайки от 13-литровия 6-цилиндров редови двигател MAN D26 с турбокомпресор и директно впръскване common rail, и двата са се превърнали в различни камиони. В EfficientLine 3 разходът на гориво се е превърнал в един от основните параметри. Двигателят Euro 6d е с максимална мощност от 510 к.с. и въртящ момент от 2600 Нм. Механиката на MAN май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

СПОРТ » КРАСАВИЦАТА И ЗВЯРЪТ 55 предлага висока надеждност и стабилен разход на гориво. За него допринася 12-степенната автоматизирана предавателна кутия TipMatic с оптимизираната система EcoRoll. Асфалтовото чудовище на Албасете далеч надминава серийния си събрат: мощност 1200 к.с., изключителен въртящ момент от 5000 Нм. и максимална честота на въртене 3000 об./мин. Предавателната кутия, както изискват правилата, е ръчна, 16-степенна. Както самият пилот казва, „ниската“ група се ползва само при маневри, най-често в състезание се използват 7-а и 8-а от „дългите“ предавки. Не е чудно, че този MAN е способен да достигне максимална скорост от 200 км/ч със заден мост с малко предавателно отношение. На пистата ограничението е до 160 км/ч, а доускоряването от 30 до 160 км/ч отнема по-малко от 6 секунди. Разходът на гориво не се взема предвид при състезанията, но все пак да видим разликите: при EfficientLine 3 с общо тегло около 40 т разходът е около 28 литра на 100 километра, в състезание MAN TGS 18,480 Racing със своите само 5,3 тона стига до 120 литра на 100 километра! Има ли транспортна фирма, която може да понесе това? K Текст: Ф. Хавиер ПЕДРОЧЕ Снимка: Хуан КАРАБАЙО Технически данни MAN TGS 18.480 Racingw MAN TGX 18.480 EfficientLine 3 Двигател D2676 RT D2676LF878 Работен обем, куб. см 12 419 12 419 Мощност, к.с/об. в минута 1200 / 1900 – 2500 510 / 1800 Въртящ момент, Нм/ об./мин. 5000 / 1400 2650 / 950 – 1350 Предавателна кутия Преден мост Заден мост Механична ZF, 16-степенна Цяла греда. Полупараболични листови ресори, регулируеми газови амортисьори. Стабилизираща щанга Цяла греда, без диференциал. Регулируеми газови амортисьори. Стабилизираща щанга MAN TipMatic, 12-степенна, автоматизирана Параболични листови ресори. Стабилизираща щанга Окачване на пневмобалони с електронно регулиране на нивото (ECAS). Заключване на диференциала Гуми 315/70R 22,5 Competition 315/70 R 22,5 Резервоар за гориво 85 л 2 х 580 л Тегло 5300 кг. 8008 кг. – На преден мост 3180 кг. 5530 кг. – На заден мост 2120 кг. 2478 кг. Роднини са, но сходството е само външно КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020