Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

40 Н.В.

40 Н.В. КЛИЕНТЪТ Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД: Транспортна фирма ПРИМА 91 ЕООД оперира на пазара на транспортни услуги повече от 29 години и се ползва с име на стабилен и коректен превозвач. Базирана във Варна, фирмата разполага с над 160 тежкотоварни композиции за международен транспорт. Членува в Съюза на международните превозвачи и е негов регионален представител за Североизточна България. Фирмата е член и на КРИБ. Списание КАМИОНИ разговаря с Радостин Панков, главен мениджър на фирмата. Той поема ръководството през 2011 г. и развива компанията до сегашното ѝ състояние Кризата пренарежда приоритетите ни ABSTRACT IN ENGLISH The Crisis Changes Our Priorities, says Radostin Pankov of PRI- MA 91 Ltd. The transport company is on the market of transport services for almost 30 years, and it has the name of a stable and correct haulier. Based in Varna, it has more than 160 heavy duty trucks for international transport. KA- MIONI magazine talks to Radostin Pankov, General Manager of the company. He is on this position since 2011, and is responsible for the growth of the company to its current state. – Обичайно по какви дестинации работите, какви превози извършвате и на какви товари? – Флотът на Прима 91 работи из цяла Европа. Имаме договори с няколко големи европейски спедиции и се стремим да предлагаме качество за сметка на разнообразието. Превозваме главно конвенционални товари – комплектни и групажни доставки, но имаме и дългогодишен опит в спешните доставки с камиони на двойна езда. Основните превози, които изпълняваме, са между Германия и другите европейски страни, като голяма част от композициите се движат и към Скандинавия. – С колко и какви автомобили и ремаркета оперирате и защо избрахте марките, с които работите? – Автопаркът е от 160 влекача, съответстващи на еконормите Евро-6, и толкова полуремаркета от марките Schmitz и Kronе. Марките камиони, на които залагаме, са Mercedes-Benz, DAF, MAN и Volvo, като едни от доказаните на пазара с найконкурентните цени и нисък разход на гориво. Не се спираме на една марка, тъй като разчитаме на индивидуалните предимства, които може да предложи всеки един производител, като така успяваме да удовлетворим и разнородните нужди на клиентите и шофьорите ни. Много пъти съм коментирал тази тема, тъй като минахме през доста марки. Всичко е въпрос на правилен анализ на данните и съпоставка на цялостното представяне на всеки автомобил. През годините сме развили добро партньорство с Mercedes-Benz и DAF, за ремонта и обслужването на които нашият сервиз е вече добре обучен. май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

Н.В. КЛИЕНТЪТ » РАДОСТИН ПАНКОВ: КРИЗАТА ПРЕНАРЕЖДА ПРИОРИТЕТИТЕ НИ 41 – С колко персонал и водачи работите? Шофьорите на единична или двойна езда са? – С административна и ремонтна дейност към момента във фирмата са заети над 40 души с дългогодишен стаж и доказан професионализъм. Фирмата осигурява постоянна работа на над 260 шофьори. Те работят както на единична езда, така и на двойна, в зависимост от нуждите на работата. За щастие сме успели да намерим начин да намалим текучеството и към днешна дата не страдаме от липса на кадри, а тъкмо напротив – с коректност и редовно заплащане успяваме да докажем на нашите служители, че трудът им се цени и че всеки един е важен за нас. Това се доказва във времето с над 50 опитни специалисти, които през последните 10 години са останали лоялни към нас, за което, разбира се, са получили заслужено признание. Интересно е също да отбележим, че през последните няколко години наблюдаваме тенденцията доста от кадрите, които ни напускаха в търсене на по-добри условия в чужди европейски фирми, да се връщат при нас, уповавайки се на нашата надеждност и лоялност. – Имате ли собствена спедиторска и логистична дейност? – Това е нещото, към което се фокусираме и което опитваме да доразвием в момента – спедиторската дейност. В миналото не ни е било приоритет, тъй като ние сме транспортна фирма и сме се притеснявали да не загубим фокус. За наше съжаление обаче, тези дни много отчетливо стана ясно, че това е едно огромно предимство по време на криза. Станахме свидетели на ситуация, при която всеки се стреми главно да натовари собствените си камиони, в което няма нищо лошо, разбира се. За съжаление, тези, които работят само с външни спедиции, се оказват неподготвени и поставени под силна зависимост от партньорите си. – Как се отрази цялостно на дейността ви кризата с коронавируса – каква част от камионите ви работят, прекратихте ли някои дестинации, освободихте ли шофьори и друг персонал? – За нас най-важното винаги е било да успеем да съхраним екипа от специалисти, с който работим. До момента не сме освободили нито един от нашите служители, въпреки че една част от нашите автомобили, обслужващи автомобилната индустрия, се наложи да преустановят работа за неопределен период от време. В момента пазарът в Европа индикира огромна промяна от това, което беше преди само няколко седмици. В началото на годината съотношението между камионите, работещи в Европа, към товарите, предлагани на борсата, беше 30 на 70. Сега е обратното. В ситуация като тази ние се стремим да запазим максимално нашите партньорства както с клиенти, спедиции и доставчици, така и с нашите служители. Времената са трудни и само правилната преценка и нагласа за справяне и развитие ще ни помогнат да ги преодолеем. Преглеждайки част от амбициозните си планове и агресивна политика за развитие, считаме, че е време да подредим правилно приоритетите си и да дадем на пауза някои от тях. Наша основна цел сега е да съхраним това, което сме постигнали до момента. – Търсите ли нови дестинации, за да компенсирате негативните въздействия на кризата? – В началото на кризисната ситуация това беше една от първите мерки, които предприехме. Тя даде резултат, но за съжаление, само временно. Бързо стана ясно, че стагнацията е на целия пазар, а не само на някои конкретни релации, и усилията ни бяха бързо пренасочени към преразпределяне на силите ни и наличните активи. – Как виждате дейността си след отминаването на кризата? Какви бяха преди и какви ще са сега най-близките ви планове за развитие на фирмата? – За мен лично като мениджър на фирма, която е започнала като мечта за моите родители, от близо 10 години основна цел е била да я съхраня и доразвия. Да успеем да се докажем на пазара. Да изградим име и успешни дългосрочни партньорства в Европа. Вярвам, че досега успявахме. Увеличението на флота никога не е било фокус за нас. Да, 160 автомобила не са малко, но не са и много. Считам, че е по-важно организацията на работата да съответства на нивото на растежа, и това е и причината да не гоним бройка, а по-скоро качество. Към момента създалата се ситуация ни кара да дадем приоритет на това да се съхраним и запазим позициите си пред това да се развиваме, както сме планирали. Стандартният ръст от 20%, който реализираме всяка година, вече не е приоритет. Автопаркът на компанията е от 160 влекача Евро-6 – Въпреки кризата с коронавируса Пакет Мобилност се придвижва в европейските институции. Готови ли сте да реагирате като компания при евентуално най-негативен развой на нещата? – Ние сме изцяло на европейския пазар от дълги години. Вече имаме 2 работещи бази в Германия и доста партньори. Считам, че до голяма степен сме подготвени за реакция и при най-лошия сценарий в развитието на Пакет Мобилност. Имаме план Б, но за съжаление, осъществяването му ще е свързано с много загуби не само за нас като фирма и работодател, но и за държавата. Всички облаги, чисто финансови, които държавата е имала от нас като работодател на над 300 души и собственик на над 350 превозни средства ще бъдат съответно пренасочени към немската държава – данъци, осигуровки, застраховки, наеми, всичко.... Над 260 шофьори, това са над 260 семейства, които неволно ще бъдат принудени да емигрират в името на това да могат да продължат да работят и да бъдат заедно. Това не звучи като добра стратегия за държавната ни политика, но какво ли разбираме ние, превозвачите... Не казвам, че държавата бездейства, но със сигурност не се прави достатъчно според мен. За нас една такава стъпка ще доведе до съществен скок на разходите заради разликата в стандартите в двете държави, но вярвам, че дотогава и пазарът на транспортни услуги ще се урегулира като обеми и цени и пак ще успяваме да си покриваме разходите. Със сигурност не желаем този развой на нещата. Никой не желае излишна допълнителна бюрократщина и юридически казуси, но държим да се съхраним на пазара и ще направим каквото е нужно, ако е нужно, за да го постигнем. Пакетът Мобилност е поредният опит на „големите“ да изместят нас – източноевропейците, от пазара заради доказания ни професионализъм и висока конкурентоспособност въпреки идеологията на Съюза за отворени пазари и граници. Винаги съм бил оптимист и сега вярвам, че ще успеем да преодолеем и това предизвикателство. Очакват ни нелеки месеци до края на годината. А когато пазарът върне нормалния си ритъм, нищо няма да е каквото е било... Можем само да си пожелаем по-скоро да приключи стагнацията и кризата да отмине по-бързо и по-безболезнено за всички. Желая на всички читатели на списание Камиони да съхранят здравето си и себе си, да запазят духа си силен и да се пазят много, защото ни предстоят нови предизвикателства, с които ще трябва да се справяме. K Въпросите зададе Лъчезар АПОСТОЛОВ КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020