Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

34 ARCTIC VAN TEST

34 ARCTIC VAN TEST 2020 Общата дължина на маршрута по магистрала беше около 300 км ПОДЕМНА ТЕХНИКА ЗА РЕМОНТ НА КАМИОНИ И АВТОБУСИ Канални и подови подемници с товароносимост до 20 т Най-ниската средна консумация на гориво в града е при Transit Custom – 7,47 л /100 км. Trafic е втори със 7,63 л/100 км. Средният разход при Proace при беше 7,78 л/100 км, а задвижването на четирите колела на Transporter изразходва 7,82 л/100 км. При градско шофиране от значение са огледалата за обратно виждане. Определено най-добрите странични огледала бяха тези на Ford. Големите огледала на Transit Custom с широкоъгълна секция правят маневрите на заден ход много по-лесни. Страничните огледала на Renault Trafic също получиха одобрение заради широкоъгълната секция, докато огледалата при Transporter и Proace са доста малки. На магистралата Общата дължина на маршрута по магистрала беше около 300 км. Тук Toyota Proace бе коронясан като най-икономично превозно средство. Средният разход на „японеца“ бе само 5,99 л/100 км, с близо 2 литра под разхода в града. На второ място е Renault Trafic с разход 7,01 л/100 км. Volkswagen Transporter зае трето място със 7,87 л/100 км, а Renault Trafic се класира четвърти със 7,88 л/100 км. Безкомпромисно качество от Дания с най-добрата гаранция за подемна техника в света ДАЛКО МОТОРС ООД 1517 София, кв. Левски, ул. Саранци 3 офис: 02/ 931 22 20, магазин: 02/ 831 01 94 e-mail: tools@dalkomotors.com www.dalkomotors.com www.beta-tools.bg Двигателят на Transporter и DSG-трансмисията с два съединителя допаднаха най-много на тестовите водачи. Управляемостта на Transporter също беше оценена като най-добра. Седалката на водача пък е най-удобна в Transit Custom. Всички автомобили имаха круиз контрол, което прави шофирането много по-комфортно и помага за икономия на гориво. Темпоматът на Proace и Transporter беше адаптивен, което подобрява комфорта с една идея. Управлението на круиз контрола е доста различно при четирите автомобила, но всяко от решенията работи добре, когато водачът свикне с него. При високи скорости Transit Custom и Transporter бяха оценени като най-безшумни, като при 80 км/ч децибелите при всички участници в теста бяха почти еднакви. Товарното отделение Товарното пространство при Toyota е малко по-малко от това на другите тестови автомобили. Volkswagen се отличаваше с това, че нямаше люк на преградата, който позволява транспорт на дълги стоки. Във фургоните на всички тестови автомобили има достатъчно халки за укрепване на товара. В Trafic имаше 17 такива, а при Proace в допълнение са монтирани и носещи релси. Обемът на товарното пространство при Transporter беше най-голям. Товарната височина на задната врата е най-голяма при Proace. При страничната врата всички конкуренти бяха с почти еднаква товарна височина. Най-голям светъл отвор на товарните врати имаха Ford и Volkswagen. Оценките Тестът беше перфектен във всички отношения. Тестовите водачи бяха изненадани от добрата управляемост на четирите превозни средства. Цялостните им оценки при градското шофиране са много близки, като Transit Custom, Trafic и Transporter получиха еднакви точки. На магистралата Transit Custom получи най-висока обща оценка, но Toyota Proace се отличи по отношение на общата икономия на гориво. Заключение Развитието на еднотонните ванове е забележително. Ако за сравнение се вземе Arctic Test 2015, когато участниците бяха Ford Transit Custom, Renault Trafic и Mercedes-Benz Vito и бе отчетено, че всички те са на най-високо ниво при професионална употреба, може да се каже, че с ъпгрейдите автомобилите са станали още по-добри. Във вановете вече има повече системи за помощ на водача, мултимедийните системи са поуниверсални и са с големи сензорни екрани. С развитието и нарастващото значение на смартфоните се развиват и възможностите за свързаност на автомобилите. Развитието на двигателите също е забележително, а за пет години средният разход на гориво е спаднал с около литър на 100 км пробег. От гледна точка на потребителя от голямо значение е и общата стойност на притежание, която при четиримата участници в този тест е почти еднаква. май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ARCTIC VAN TEST 2020 35 Ford Transit Custom 320 L2H1 Limited 2.0 TDCi EcoBlue Ford Transit Custom е универсален по отношение на управляемостта – и в града и на магистралата. Големите странични огледала помагат при движение на заден ход. В кабината има сгъваема подложка за писане и големи багажни отделения под седалките. Custom Transit има голямо товарно пространство, но формата му е по-непрактична от тази на другите тестови автомобили. Твърдият пластмасов под във фургона е хлъзгав и товарът трябва да се укрепва надеждно. + Управляемост + Шум в кабината + Огледала – Форма на товарното пространство – Скоростният лост отнема място за краката Renault Trafic dCi L2H1 EDC Navi Edition Rrenault Trafic се оказа добро превозно средство. При градско шофиране микробусът има достатъчно мощност и в същото време е тих. На магистралата се долавят шумове от шасито. Видимостта при Trafic е добра, а огледалата са прилични. Видимостта е подобрена от допълнително огледало за слепите зони, прикрепено към сенника. В кабината има достатъчно места за съхранение, включително под седалките за пътниците. Фургонът на Trafic е добре оборудван. 17-те халки гарантират, че товарът може да бъде укрепен сигурно, а LED лампите осветяват фургона. Товароносимостта на Trafic също е добра, а фургонът и вратите му са функционално оформени. + Двигател + Товарно отделение + Видимост – Шум от шасито – Седалки – Преминаване през кабината Toyota Proace L2.0 D 120 Automatic Edition Pro Premium Toyota Proace беше с двигателя с най-ниска мощност в теста, който обаче демонстрира изненадващо ускорение. Затова пък на магистралата Proace показа най-добър разход на гориво. Proace беше единственият, оборудван с хед-ъп дисплей. Друга разлика от останалите автомобили бе селекторът на предавките, който представляваше въртящ се диск вместо лост. Това решение осигурява повече място в кабината, но е необходимо време, за да се свикне с него. Toyota имаше най-добрата товароносимост от тестовите автомобили, но товарната височина също бе най-висока. Товарното отделение бе оборудвано с плъзгащи се врати от двете страни. + Разход на гориво + Товароносимост + Преминаване през кабината – Товарна височина – Контрол на отоплението – Огледала TÜV NORD Mobilität 11 години на българския пазар Заедно към успеха! • Индивидуални одобрения • Изменения в конструкцията • Оценка на употребявани автомобили • Обезопасяване на товарите • Обучения • CoP 1113 София ул. Фр. Жолио Кюри 16, бл. 155, ет. 2 тел. 0892 264522, 0894 416902 май 2020