Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

28 ПАЗАР

28 ПАЗАР Дизелът продължава да властва при товарните в Европа Негово величество дизеловият двигател продължава да е най-търсен от превозвачите в Европа. Статистиката на ACEA, основана не на поръчкови проучвания, а на пазарните реалности, потвърждава: 97,94% от новите камиони, регистрирани в Европа (допустима максимална маса над 3,5 т) през 2019 година, са с дизелови двигатели. Причината: за превозвачите дизеловото гориво остава най-рентабилният и удобен носител на енергия Статистиката на ACEA отчита какъв е съставът на новите камиони в Европа според вида на носителя на енергия, който използват. Този път, освен за страни като България, Малта, Хърватия, които традиционно липсват в отчетите на ACEA, няма данни и за Австрия, Литва, Словения и Исландия. Пълната картина за изминалата година показва, че единствено при новите транспортни машини на алтернативни горива бройките се мерят с хиляди – 6553 за Европа и 6371 за ЕС, а делът им се измерва в цели проценти – 1,72 на сто. Годишният ръст тук е 73,7%. Новите регистрации на камиони с електрическо задвижване (батерии) са се увеличили повече от два пъти, за да достигнат точно 0,2% от всички нови през м.г. Основните пречки: висока цена, ограничен пробег, липса на мрежа за зареждане… Вероятно не са единици и тези, които си дават сметка, че автомобилите с батерии могат да помогнат на екологията само когато и електроенергията, която ползват, стане чиста. Търсенето на камиони с хибридно задвижване е в застой, дори е отбелязало намаляване с повече от 10%. Търсенето на дизелови камиони в ЕС се е увеличило с 3,5 на сто и новите регистрации са 361 135. С най-голям абсолютен принос за увеличението на дизеловите е пазарът на Острова, където са регистрирани 5418 нови камиона повече (+10,2%), отколкото през 2018-а. Превозвачите на Острова са и най-консервативните – почти 100% от камионите са дизелови, нито един хибриден или на алтернативно гориво, изцяло електрическите са едва 10 или 0,0017% от всички нови в страната. Все пак Обединеното кралство е пазар № 2 в ЕС с 58 688 нови дизелови камиона, докато Германия остава най-големият пазар: 96 635 нови камиона и годишен ръст от 3 на сто. Франция е категорично № 3, със скромен ръст от 0,8%, но с внушителните 54 586 нови камиона. Полша отново е № 4, с 27 679 нови регистрации, но този резултат е със 7,1% по-нисък от миналогодишния. От традиционно големите пазари най-чувствителен е бил спадът на Ботуша – 9,5% или общо 22 071 броя. Този резултат определя Италия като шестия пазар на камиони в Европа след Испания, която с 23 648 нови регистрации и увеличение от 0,3% е на пета позиция. От показаното в останалите графи на таблицата (недизелови новорегистрирани камиони) най-населено е при алтернативните горива (CNG, LPG, биогорива, етанол): 6371 камиона в ЕС и 6553 в Европа. Макар ACEA отново да не дава информация за България, тук следва да прибавим и не по-малко от 195 нови камиона на CNG, реализирани през м.г. от двама от официалните вносители. С това общият брой на тези камиони в Европа надхвърля 6700. Лидер е Италия с 1467 (увеличение от 44,5% спрямо 2018 г.), Франция е вторият пазар с 1615 бр. и ръст от 30,2%, Германия е № 3 с 1078 бр. и увеличение от 372,8%! В Испания бройките са 827 (+29,4%), следват Белгия – 258, Нидерландия – 246, Полша – 244, Швеция – 223, Норвегия – 129, Румъния – 107. Най-екзотична, поне за нашите представи от последните 25 години, е графата „Нови камиони на бензин“. Разпределението тук е особено неравномерно: 147 във Финландия, 54 в Германия, 9 в Ирландия, 8 в Белгия, по 7 във Франция и Норвегия и по един в Нидерландия, Испания и Швейцария – 235 бр. в цяла Европа. Увеличението надхвърля 63 на сто, но едва ли данните са за камиони от тежката категория. K инж. Радослав ГЕШОВ май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ПАЗАР » ДИЗЕЛЪТ ПРОДЪЛЖАВА ДА ВЛАСТВА ПРИ ТОВАРНИТЕ В ЕВРОПА 29 Регистрации на нови камиони по тип гориво, 2019 година Страна Електрически Хибридни Алт. горива Бензин Дизел 2019/2018 2019/2018 2019/2018 2019/2018 2019/2018 Белгия 0/0 6/0 258/112 8/1 11 259/10 711 Германия 608/279 10/4 1078/228 54/47 96 635/93 832 Дания 3/3 0/0 42/21 0/0 4980/4960 Естония 0/0 0/0 29/3 0/0 1419/1073 Ирландия 0/0 0/0 0/0 9/11 2199/2133 Испания 8/4 91/85 827/639 1/0 23 648/23 577 Италия 10/3 74/138 1467/1015 0/8 22 071/24 398 Кипър 0/– 1/– 0/– 0/– 110/– Латвия 0/0 0/0 0/3 0/0 1111/1642 Нидерландия 76/25 4/6 246/187 1/0 15 121/15 749 Обед. кралство 10/32 0/0 0/11 0/0 58 688/53 270 Полша 0/0 2/1 244/34 0/0 27 679/ 29 795 Португалия 0/0 9/12 57/49 0/0 4905/5070 Румъния 0/0 0/0 107/5 0/2 7480/7127 Словакия 0/0 0/0 43/1 0/0 3439/4307 Унгария 0/0 0/0 6/6 0/0 5272/6235 Финландия 0/0 5/5 70/25 147/59 3796/3802 Франция 24/9 64/49 1615/1240 7/8 54 586/54 127 Чехия 6/– 0/– 59/0 0/– 9233/– Швеция 2/2 6/5 223/139 0/2 7077/6654 ЕС общо 747/357 272/305 6371/3726 227/138 361 135/ 348 805 Норвегия 2/10 0/0 129/39 7/0 7246/7016 Швейцария 13/8 1/0 53/7 1/6 4422/4554 EFTA 15/18 1/0 182/46 8/6 11 668/11 570 EС + EFTA 762/375 273/305 6553/3772 235/144 372 803/360 375 Всичко 380 626 Дялове 0,2% 0,07% 1,72% 0,06% 97,94% Явно превъзходство на дизела: 49:1 2,06% – всички останали Разпределяне на позициите при недизеловите камиони в Европа през 2019 г. Бензинови Електрически Хибридни 97,94% – Дизелови Алтернативни горива КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020