Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

РЕДАКЦИОННА 1

РЕДАКЦИОННА 1 Пакет Мобилност или Единен пазар? Измина още един месец на работа при форсмажорни обстоятелства – за всички, в това число и за транспортния бранш. Този бранш, който винаги е генерирал солидни приходи в българската държавна хазна, но никога не се е ползвал с особен комфорт в работата си. Дори напротив – съществувал е и се е развивал въпреки всичко и всички. Сега на транспортните фирми е още по-трудно. Но във време, когато доставките на стоки са жизненоважни, камионите продължават и продължават да вървят. Въпреки бариерите, издигнати от пандемията, въпреки затворените и задръстени граници… И въпреки намалялата работа, за която отзивите са фрапиращи. Данните са, че малките фирми почти са спрели дейността си, тези от среден калибър работят най-много на половин мощност, а големите са свили превозите с 30 и повече процента. И точно в момент, когато целият свят усеща важността на автомобилния транспорт, в момент, когато Европа се задъхва в клещите на пандемията, поддръжниците на скандалния Пакет Мобилност в европейските институции продължават тъпо и упорито да бутат недомислените мерки, убиващи автомобилния транспорт в Източна Европа, към окончателното им приемане. Очевидно неразбрали несъстоятелността на Пакет Мобилност, демонстрирана нагледно по време на пандемията от коронавирус, членовете на Съвета на ЕС приеха този документ на първо четене, а през последната седмица на април се готвеха да го прокарат и втори път през гласуване. А Съветът продължава лицемерно да нарича Пакета основна реформа в сектора на автомобилния транспорт в ЕС, с нови правила, които щели да подобрят условията на труд на водачите и да въведат специални правила за командироване на водачи в международния транспорт. Дискриминацията на превозвачите от Централна и Източна Европа е наречена „актуализирани разпоредби за достъп до пазара на превози“, които щели „да направят изпълнението на операциите по-ефективно“. И всичко това се случва, когато Европа заговори на висок глас за Единен пазар и Пътна карта, които да помогнат на континента да се възстанови икономически от кризата, предизвикана от пандемията. Какъв Единен пазар, какви 5 евро?! След като ще имаме Пакет Мобилност в този вид, пазарът пак се очертава по-единен за едни и не толкова единен за други. Иначе в задъхващата се Европа вече се мяркат бледи лъчи на надежда в края на тунела за транспортния бранш и свързаните с него индустрии. Някои от автомобилните производители започнаха плахи опити за възстановяване на производството, но предупреждават, че няма да се бързо и е рано за оптимизъм. Все пак това е добър сигнал за българските превозвачи, много от които разчитат на поръчки от автомобилната промишленост. Иначе екипът на списание КАМИОНИ и в това трудно време се опитва да ви поднесе най-интересното от света на автомобилите за работа. В броя сме ви приготвили два много любопитни теста, както и новости от България. А разширен брой на списанието – с повече страници и материали, можете да четете по всяко време и навсякъде в електронния вариант на изданието ни на адрес: https://www.transport-press.bg/. K Лъчезар АПОСТОЛОВ На https://www.transport-press.bg/ може да намерите електронен вариант на списание ЛОГИСТИКА с 18 допълнителни страници ДИСТРИБУЦИЯ Изпитания при доставките на охладени продукти SUPPLY CHAIN Как се прави добра логистика по време на криза ТЕХНОЛОГИИ В България се роди роботът ANIMOTO КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020