Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

26 ТЕСТ » 1000

26 ТЕСТ » 1000 КИЛОМЕТРА С VOLVO FH 540 XXL Двигател 6-цилиндров редови Volvo D13K500, с турбокомпресор и въздушно охлаждане, диаметър/ход на буталото 131/158 мм, обем 12,8 л, електронноуправлявано впръскване Common- Rail, компресия 18:1, Евро-6 D с EGR, DPF и SCR, тегло на двигателя 1116 кг Мощност 540 к.с (375 кВт) при 1250–1600 об./мин Максимален въртящ момент 2.600 Нм при 1000–1460 об./мин Моторна спирачка VEB + 540 к.с (375 кВт) при 2300 об./мин Трансмисия Автоматизирана с два съединителя Volvo Dual Clutch, автоматизирана 12-степенна предавателна кутия с демултипликатор и делител Volvo I-Shift SPO2812, хидравличен ретардер Voith, който в комбинация с VEB+ осигурява 1122 к.с. (825 кВт), предавателно съотношение 11,73-0,78, хипоиден заден мост RSS1370A, i = 3,40 Шаси U-профилна рама, въздушно окачване с два пневмобалона със стабилизатор отпред, въздушно окачване с четири пневмобалона със стабилизатор отзад, кабина Globetrotter XXL, отпред и отзад с въздушно окачване, дискови спирачки на всички оси, EBS, ESP, електро-хидравлично управление на Volvo Dynamic Steering (VDS), резервоар за гориво 490+ 2850 л, резервоар за Ad Blue 100 л, гуми 385/55 R 22.5 предна / 315 / 70R22.5 задвижваща ос / 385/55 R 22.5 теглеща ос Тегло Тегло с пълни резервоари без водач (кг) – 8688 кг Общо тегло на композицията (кг) – 40 000 кг Размери на влекача Широчина x Дължина x Височина (мм) – 2495 x 6940 x 3996 Междуосие (мм) – 3400 Размери на кабината Външна широчина/дължина (мм) – 2495/2425 Преден надвес (мм) – 1365 Височина на стъпалата (мм) – 430/383/382/384 Обща височина за влизане в кабината (мм) – 1579 Вътрешни размери на кабината Предно стъкло – Задна стена (мм) – 2200 Широчина от прозорец до прозорец (mm) – 2170 Широчина от врата до врата (мм) – 2010 Вътрешна височина от пода (мм) – 2200 Вътрешна височина над тунела над двигателя (мм) – 2110 Височина на тунела над двигателя (мм) – 90 Легла Технически данни Volvo FH 540 XXL Дължина x Широчина долно легло (мм) – 2130/1065 Помощни системи Асистент при смяна на лентите, Асистент за поддържане лентата на движение, Система за предупреждение на водача DAS, Асистент при завиване, Адаптивен круиз контрол с предупреждение за сблъсък и функция за аварийно спиране то е трудно... Така че след краткия тестов пробег приемаме, че „златната среда“ е най-доброто решение. Толкова бързо се приспособявате към предимствата на чувствителното електрохидравлично управление, че чак след като се върнете към „нормалното“ управление, можете да оцените сериозната разлика в комфорта. Като цяло Volvo е чувствителен към водача като добър приятел. Ускорението от спряно състояние е мощно, но благодарение на двойния съединител е нежно като при електрически двигател. Ако се изкушавате сами да задействате педала на спирачките, направете го с елегантно докосване, все едно че карате луксозен туристически автобус. Видимостта на пътя е добра, погледът в огледалата за обратно виждане осигурява отлична ориентировка в обстановката. Таблото вътре в кабината е изпълнено, сякаш да бъде вечно, въпреки че по-малкият дисплей и аналоговите инструменти вече не са последен високотехнологичен писък. Информацията на тях се чете лесно, превключвателите са идеални, с изключение на скрития бутон за мигащи светлини – какво повече искате? Е, поголемият дисплей с мултимедийно съдържание би бил хубав, но големите превключватели в типичния по шведски изчистен дизайн на Volvo са просто най-добрите, които кабината на товарния автомобил може да предложи. От друга страна, да търсите луксозен блясък в кабината на шведския бестселър е загуба на време. Volvo има умението да съчетава скандинавски полезен дизайн и практична функционалност. Точните размери на голямата кабина май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ТЕСТ » 1000 КИЛОМЕТРА С VOLVO FH 540 XXL 27 Седалката на водача е достатъчно широка и удобна и има добри възможности за регулиране, въпреки че ходът за регулиране назад вероятно би могъл да бъде малко по-голям. Това идва от „нормалната“ Globetrotter кабина, което е компромис, за да не става леглото в нея зад седалката прекалено тясно. Но тази вечер няма какво да се притеснявам – ще спя в king-size легло! Тестването на новото легло идва на дневен ред след вечерята в Linther Hof. Традиционният ресторант в малкото село Linthe, на около 70 километра южно от Берлин, предлага и настаняване на достъпни цени за тези, които не разполагат като мен безплатно с XXL кабина. Светове разлика има между нормалното 90-сантиметрово легло във FH и комфортният матрак на пружини в XXL. Тук комфортът е като при спане у дома, включително и възможност за обръщане без интимен контакт със стената. В кабина без второ легло има багажни отделения над предното стъкло и над леглото, така че мястото за съхранение на дрехи, храна и индивидуален багаж е предостатъчно. А с микровълнова печка на борда можете да си сготвите супа дори и в полунощ... На следващата сутрин има какво да докладвам. Никога не съм прекарвал нощта в камиона толкова добре, както в „къщата на колела“ XXL. Сега вече FH 540 е готов за по-нататъшното пътуване по околовръстния път на берлинската магистрала по посока Хамбург. Двата големи града се изнизват бързо покрай предното стъкло. В Хамбург навигацията ни превежда по най-краткия, но може би най-стресиращ маршрут – през средата на града. Благодарение обаче на гладката технология с двата съединителя и прецизното управление турът из града не ни затруднява. Дотук след изминати 1000 километра FH 540 показва икономична жажда за гориво – 27 л/100 км. И сега на кея Schwedenkai в Kiel FH 540 трябва да се справи с последното си изкачване в Германия – по рампата до ферибота Stena Germanica. Фериботът ще ни преведе през нощта с марш на скок до Гьотеборг, благодарение на мощността си от 31 300 к.с., идваща от четири големи осемцилиндрови двигателя. След като камионът е на мястото си, можете веднага да се насладите на красотата на Ost- и Nordsee. 14,5-часа по море с 240-метров модерен ферибот RoPax струва около 700 евро за стандартен товарен автомобил с шофьор с включена вечеря и спретната единична кабина. С това нощно пътуване спестявате около 700 километра, десет часа време за шофиране с пътни такси и разходи за гориво – и печелите пълен работен ден! Сутринта се намираме отново в луксозната кабина на FH XXL. Шведският автомобил вече усеща родината си и се движи уверено през якия мост на Älvsborgs над пристанището към централата на Volvo Trucks. Леглото му с кралски размери тази нощ ще остане празно след три интересни дни зад волана. Довиждане XXL: Изживяхме една красива приказка с теб! K Текст: Оливър УИЛМС Снимки: Ричард КИЙНБЕРГЕР OWIMEDIA След изминатите 1000 километра Volvo FH 540 XXL показва икономична жажда за гориво – 27 л/100 км КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО май 2020